Maiden E-Vibe 50 eindigd in tragedie

Discussie in 'Flybarless' gestart door Lazerbeak, 16 mrt 2010.

  1. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ja die bedoel ik;-) Daar kom je tenminste wat makkelijker bij dan zo'n boomcrash.
     
  2. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ehh Laurens, je wilt niet weten hoe lang ze bezig zijn geweest hem uit te graven ;) Langer dan het regelen van een ladder om in die boom te komen :-D

     
  3. JohnA

    JohnA

    Lid geworden:
    24 jul 2008
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Steven,

    Heb een paar keer die Engelse reactie zitten lezen maar voor een Duitser zeker geen slechte Engelse uitleg. Waar zie jij de fouten dan :rolleyes:

    John

     
  4. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    John,
    laat maar, er zit 1 kleine taalfout en 1 kleine spellingsfout in. Ik ga lekker niet zeggen waar. Anders kan ik dat ook nooit meer doen namelijk.

    Laurens,
    De fail van Tjerk was natuurlijk geen boomcrash maar een boomstrike! :-D

    Echter is het heel vervelend dat een niet functionerend apparaat op de testbank van de fabrikant geen problemen vertoond. Ik heb het ook heel vaak bij spullen die ik moet repareren. Het heeft dan meestal geen zin om het apparaat weer aan de gebruiker mee te geven want de fout zit er altijd wel degelijk in. Dus Tjerk, laat jou vstabi maar lekker bij de fabriek totdat hun test toestel ook gecrashed is.......

    Steven.
     
  5. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Na het bericht van Bas over het verkeerd aansluiten heb ik nog maar eens alles losgetrokken en gecheckt.
    Ja, ik had reverse in mijn zender...nu niet meer. Ja, ik had wat verkeerd aangesloten....nu niet meer.
    Het was wat lastig omdat ik een mx22 zender heb met een futaba fasst ontvanger. Daar worden wat kanalen verdraaid, dus wat is nu nog kanaal 1, 2 , enz.
    1 bleek roll te zijn, 2 nick, 3 pitch. Dus alles zo aangesloten.
    Alles werkte vooraf wel maar het zou idd problemen op de staart kunnen gaan geven.
    Bedankt voor het delen van wat je gehoord hebt Bas !!!

    Sorry voor de vervuiling van het draadje "what the f... happend by lazerbeak" maar
    ik hoop dat er nu geen draadje komt what the f... happend by EC135 (maarten)
    Dus snel terug.....

    after easter.... ik ben nieuwsgierig wat de bevindingen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2010
  6. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik heb de verlossende woorden ondertussen!

    Van de week Mikado even een mailtje gestuurd om te vragen of ze mijn v-bar al getest hebben. Een uur later kreeg ik een mailtje terug dat er een nieuwe V-bar mijn kant op komt. Vandaag heb ik hem ontvangen! Geen mooie Mikado doos eromheen, maar wel nieuw ingeseald! Ik weet zeker dat het een nieuwe is aangezien deze versie de satelliet aansluitingen heeft. (dat had de mijne niet)

    Er zat een nette en duidelijk brief bij wat mijn "klachten" waren, wat ze getest hebben en wat zij aan symptomen tegen kwamen. Initialisatie was blijkbaar geen probleem maar ze hadden wel een rol afwijking gevonden...

    Anyway super netjes van ze natuurlijk, dit is pas top service!
    Ze hebben een top-product en ze staan er voor! Thanks Mikado!

    Groenten,
    Tjerk ;)
     
  7. golfje24

    golfje24

    Lid geworden:
    4 feb 2010
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Arnhem
    kijk dat is goed nieuws.
    hopelijk gaat de nieuwe maiden beter.

    groeten maurice
     
  8. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Mooi Tjerk, oefenen dus maar!
     
  9. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Jammer dat de jongens van mikado niet vertellen hoe hun "epic fail" is geeindigd.

    Maargoed, We hebben gisteren ook de regelaar nog even nagezien omdat deze maar twee standen kende; uit en vol aan. En dat gaat heel erg hard! Door een klein programmeerfoutje zag de regelaar een hele lage waarde al als "volgas". De oplossing is meestal heel simpel maar voordat je er precies achter bent wat het is, is er meestal al wel een uurtje verstreken. Vooral als je, als fervent brandstofvlieger, je er mee bemoeit.
    We hadden toen we de regelaar opnieuw programmeerden netzo weer een zelfde fout gemaakt door de throttle waarde die op 40% stond. Als je dan de regelaar programmeert en de knuppel low en full stand aan de regelaar bekend maakt , denkt de regelaar dus dat 40 % vol aan is. Toen Tjerk dan zei: "hee steven de zender staat nu nog wel op 40 %....." . zei ik : "juist ja , dat is de fout dus. ". Na het ingeven van 100% als knuppeleindwaarde kreeg Tjerk weer een fijne "smile" op zijn gezicht. "YES, nu weer de FBL kop erop en gaan met die banaan.!!!!"

    Groeten van
    Zteven,
    (die nog lang niet klaar is voor F3c.)
     
  10. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Cool, Heeft Tjerkje wel kunnen vliegen/oefenen voor volgende week?

    Steven, niet klaar voor FC3? En volgende week dan?
     
  11. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Walter, Ik wil Tjerk zijn draadje niet verder vervuilen dus zie mijn bouwdraad..
    Tjerk heeft wel wat kunnen oefenen. Ik was erbij... maar helaas in odoorn niet dus. Als je hengelo wilt knuffelen zul je Tjerk een hug moeten geven.

    Zteven.
     
  12. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Oh noh...

    Ik heb wel kunnen oefenen, alleen de set-figuren althans.. Die gingen verdomd goed moet ik zeggen! De inverted remote-cirkel had ik sinds Almere niet meer gedaan dus dat was even zweten. Maar ook die ging langzaam zelfs super! Crazy-frog gaat heerlijk met dat extra beetje vermogen, wat een genot.

    Maar het oefenen van de freestyle was gauw afgelopen.. Het extra vermogen door de elektro-ombouw is iets te veel van het goede voor de tandwielen:
    [​IMG]


    Zondag tijdens mijn eerste poging van de muziekvlucht ging ook mijn reserve tandwiel er door:
    [​IMG]


    2 keer over veilig kunnen landen m.b.v. een autorotatie maar die hadden erg weinig over kan ik vertellen. Het is gewoon zonde om hier mee door te gaan en elke vlucht de heli te riskeren voor een tandwieltje van €8.. Ik heb een aftermarket Delrin tandwiel gevonden voor de Vibe, die maar eens testen. Helaas zijn ze bij de winkel die ze verkoopt tot de 30e op vakantie, dus wedstrijdvliegen zit er aankomend weekend niet meer in voor mij :( Ik hoop dat ik 'm op tijd ontvang voor de PitchBrothers SmackDown in Denmark volgend weekend...

    Groeten,
    Tjerk ;)
     
  13. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Is er geen Protos die dan maar als wedstrijdheli gebruikt moet worden? Zonde man...
     
  14. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    wat een pech
     
  15. nwolsink

    nwolsink Guest

    Je kan altijd nog een 700E kopen ;)
    Wel jammer al die pech, begin je zo fanatiek aan iets en straks blijf je achter met iets waar je niet meer mee durft te vliegen, het vertrouwen zal er zo wel aardig uitgaan denk ik, of niet?
     
  16. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Laurens,
    De Prôtos is er ook niet klaar voor, 2 weken geleden stond deze rechtop in de grond en heb geen kans meer gehad deze te fixen. Daarbij zijn de packs helemaal op, zit totaal geen vermogen meer in.

    Nick,
    Iedereen vliegt al met een 700N/E deze dagen, ik zou mijzelf niet zijn als ik niet wat anders zou willen hebben. Nee deze jongen hoopt met de delrin gears een oplossing gevonden te hebben. Ondertussen kijk ik al wel uit naar de Logo 700..

    Groenten,
    Tjerk
     

Deel Deze Pagina