Maiden Flight Fireblade

• Topicstarter Topicstarter BramHarmsen
  • Startdatum Startdatum
B

BramHarmsen

Guest
Net, misschien een half uur geleden, heeft de Fireblade haar maiden flight gemaakt. In het kleine maar pittoreske dorpje Almen, op het weiland achter het huis van mijn oma. Omstebeurt hebben mijn pa en ik 'm de lucht in gegooid, en dat ging eigenlijk heel goed! Op een gegeven moment kwam ik zelfs (onverwacht) in een thermiekbel terecht en ookal hadden we geen timer, ik durf te wedden dat ie toen wel een minuut of 2 of 3 in de lucht geweest is. Ik zou eigenlijk een filmpje van één van mijn worpen bij willen voegen maar hoe de **** doe je dat? Dan kunnen jullie mijn werptechniek bekritiseren. Ik ga zo weer verder vliegen, want de wind is volgens mij weer wat gaan liggen.
O ja: hierbij wil ik Peter en Sietse bedanken voor hun hulp en advies! En wees gewaarschuwd, op de volgende wedstrijd hebben jullie een tegenstander in de fullsize klasse!

Er volgen nog wat foto's.

Groeten Bram

Ik zet de filmpjes altijd op youtube. Eerst acount aanmaken, vervolgens kun je redelijk eenvoudig de filmpjes uploaden. Youtube accepteert verschillende film formaten. Kwaliteit is niet supergoed, maar leuk genoeg voor op een forum.

Foto's mogen ook ;-)

He Bram gefeliciteerd. Dat eerste belletje wat je vandaag had vergeet je nooit weer.
Niet te goed gaan worden he :p

Hee Bram,

Mooi, weer eentje die het Peter moeilijk kan gaan maken.

Frans

Zo dan, je hebt nog gevlogen vandaag. Hier alleen maar sneeuw.

Top!

Goed dat je niet thuis was dit weekend. Hier was het gister nog best wat wind, tegen de avond ging het wel wat liggen.
Nu alleen maar hagel/sneeuw/regen met daarnet zelfs onweer erdoor!

Ben benieuwd hoe hij vliegt, dat was een mooie actie van Peter :yes:

CG Fireblade

Omdat ik niet het precieze zwaartepunt van de Fireblade wist heb ik m gewoon op 1/3 van de vleugel gedaan; 60mm achter voorlijst. Ik moest daarvoor echter wel 30 gram lood toevoegen!!
Dit lijkt me nogal veel.. ik vroeg me af of ik de vleugel niet wat naar achter kan plaatsen?
Gister vloog de Fireblade trouwens goed met dit gewicht aan lood erin, maar het waaide dan ook.
Foto's en filmpjes komen eraan, nu eerst even paasbrunchen.

Groetjes Bram

Hé Sietse,

Ja ik heb de flaps geprobeerd, alleen ze hebben maar een kleine uitslag maar toch wel effect. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik de flapuitslag groter krijg.. en dan nog eens proberen; dan schiet ie omhoog toch? dus dan moet ik m ook down trimmen.
Ik mail je nog wel voor vragen.. of misschien kunnen we weer eens een afspraak voor een bezoekje maken, m'n pa is namelijk wel geïnteresseerd in een vleugelsetje van jou.. maar dat zullen er al wel meer zijn?

Groetjes Bram

Oja, en het vliegen ging super! Echt niet normaal hoe goed zo'n ding vliegt.. het bizarre is vooral dat als ie nog een halve meter boven de grond hangt en zo'n 20 meter van je vandaan is, dat je m toch nog in je hand kan krijgen (oké, dat is misschien overdreven, maar je snapt wat ik wil zeggen:P)
Het gooien ging eigenlijk ook goed, geen rare dingen gebeurd.. nu alleen nog wat agressiever aan het einde hem een goeie zwiep geven.
Hopelijk volgend weekend weer vliegen!

Back