maiden-flight T-rex 600ESP met CRASH

zie hier mijn eerste maiden-flight vandaag met een CRASH als gevolg.

[URL="
- trex 600 esp crash.wmv[/URL]

de reden van de crash is ook bekent:(.
1 linkage ball is uit mijn blade-grips geschoten.:???:

zichtbare schade zover bekent:
-Blades (kan er nu 4 van maken)
-flybar (hoepel)
-maingaer (gestript)
-torque tube gaer (gestript)
-landing skit (door de helft)

nog te controleren:
-elektronica
-main shaft
-featheringshaft
-torque tube
-linkage rods/ball links
-staart buis

niet leuk ,maar we beginnen gewoon weer opnieuw.
eerst even spullen bestellen:cool:.

groeten Tim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gecondoleerd, dat moet echt balen zijn, zeker bij de maiden...

Sterkte en succes met herbouwen! Houd de moed erin!

Groeten,

Tim
 
Dank je.

dat herbouwen en de moed erin houden komt wel goed, vind het een veel te mooie hobby!!!
ik neem er ook altijd rustig de tijd ervoor om weer op te bouwen.
morgen eerst maar eens kijken wat er nog meer aan schade/gevolg schade is.

groeten Tim
 
Mooi balen man:(

Tip: Als je denkt dat dingen echt goed vast moeten zitten, zonder dat je ze al te vaak los zou moeten halen, gebruik dan rode loctite. Let wel op dat je rode loctite niet op gewone schroefjes gebruikt. Op ballinks gebruik ik het wel omdat ik die desnoods nog met een tang zou kunnen losdraaien. En als je blauwe gebruikt laat die dan een nacht inharden en maak vervolgens alles weer los de dag erna, om het opnieuw vast te zetten met blauwe loctite, zonder het oude loctite te verwijderen. Works for me.......

Ow ja, en bij de eerste keer loctite aanbrengen even het draad ontvetten met een schone doek en wat thinner of aceton of remreiniger.
 
Laatst bewerkt:
Crap man... Zo te zien was het niet jouw eerste maiden maar had je al ervaring met het hoveren van andere heli's? Mechanische defecten zijn echt k#t. Crashen door stuurfouten ook natuurlijk maar dan kan je jezelf tenminste nog de schuld van geven. Voor mij was de lol van het helivliegen in ieder geval een stuk bekoeld na een reeks van crashes en noodlandingen door mechanische defecten. Heb gewoon niet zoveel vertrouwen meer in het spul. Overigens is het mij nog nooit overkomen dat er een ballink los geschoten is. Waarschijnlijk verkeert om gemonteerd waardoor een haarscheurtje is ontstaan?

Eigenlijk absurd dat die linkjes überhaupt op die balletjes blijven zitten met zoveel krachten en toeren.

Succes met het zelfvertrouwen ;)
 
het was inderdaad niet mijn eerste maiden met het heli-vliegen:D
maar het was wel de eerste maiden met de T-rex 600.
het was ook niet de ball-link die losgeschoten was, maar het gedeelte waar je de ball-link opklikt.

zie afbeelding:
full


Goede tip van de locktite, nog niet over nagedacht.
heb zelf allleen nog maar de blauwe locktite gebruikt.

Groeten Tim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het eerst ontvetten van moertjes en boutjes is echt ook een noodzaak!
Persoonlijk heb ik na 10 jaar Heli-bouwen nog nooit iets zo dramatisch meegemaakt zelfs met blauwe locktite.

Succes met de Her-opbouw!!
 
Echt balen Tim, droevig filmpje :(
We hebben elkaar al gesproken gisteren in Dongen.
Veel succes met de opbouw van je heli, en gewoon doorgaan :).

Even mijn mening over borgen.
Gebruik in je heli nooit rode locktite, echt veel teveel van het goede.
Het moet af en toe ook weer los kunnen ;)
Alle boutjes van te voren goed ontvetten, beetje blauwe locktite, en vast is vast.
Je hoeft ze echt niet als een dolle aan te draaien, gewoon schroevendraaiervast, en de locktite zijn werk laten doen.
En wat ik gisteren heb gezegt, alle delen van te voren goed bekijken of ze goed passen en in orde zijn, Align maakt ook wel eens foutjes.

Groetjes,
Eric
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de tips:D.
ik heb de heli helemaal uit elkaar gehaald en ligt verspreid op de keukentafel.(vriendin is er erg blij mee;)).
alles goed onder ogen gehad en ben nu een winkelwagentje aan het volgooien op het internet.:D
van de week wwer opbouwen en een mooie dag uitkiezen en VLIEGEN MAAR!!!!!!!!!!!!! (rustig aan dan)

@eric:
ik kom binnenkort zeker weer een keer langs de club s'avonds/weekeind.

Groeten Tim
 
neuhh geen strikvraag volgens mij.
Simpel antwoord op te geven hoor.
Als het getoonde onderdeel nog schroefdraad heeft, dan was het de oorzaak.
Is het van draad voorziene deel volledig afgebroken van het getoonde deel, dan is het waarschijnlijk een gevolg....
Heeft het getoonde deel zwaar beschadigde schoefdraad maar zit het "pielleke" er nog wel aan, dan is het weer de oorzaak....
Volg je me nog ;)
 
Laatst bewerkt:
Auuw!
Wat een naar filmpje!

Hopen dat mijn maiden anders gaat met de logo 10...
Heb btw even de startpost ge-edit, zo het filmpje zichtbaar gemaakt in je openingspost.
Kijk even dmv de "wijzig" knop hoe ik dat gedaan heb....
 
Het was de oorzaak!
Want het "pielleke" (lol) zat er geheel onbeschadigd aan.
En de rest van de "kop" was nog intact. (wel krom maar nog wel heel).

btw: Bedankt voor het zichtbaar maken van mijn filmpje.
Ik heb ook gekeken hoe je dat had gedaan en het is duidelijk.

Het volgend filmpje, met een heerlijk vliegende heli komt er ook bij.
(maar dan wel met goede afloop;))
Nog even wachten op de spullen en /vliegen maarrr.

groeten Tim
 
T-REX 600 is weer airborne!!!!!!!!!

zoals beloofd het 2e filmpje.

na een week bouwen/afstellen/ CONTROLEREN en bestellen van spullen was het vandaag zo ver:D.
een stabiele vliegende T-rex 600ESP.
wat een wereld van verschil vergeleken met een 450 .
zie filmpje.

YouTube - t-rex 600 esp hover 20-03-2011 week na de crash


ps: dit was nog even voorzichtig hoveren/kijken hoe de heli reageert.
de crash zat nog wel een beetje in mijn achterhoofd;).

@eric : EEN GOEDE AFLOOP!!!!!!!:banana:
Groeten Tim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig :banana:
Ziet er strak uit Tim, ook het filmwerk van je maat.
het weer was ook geweldig mooi vandaag voor een re-maiden.
En dit is zeker heel anders vliegen dan een 450.
Leuk dat jullie met z'n allen op de motor even langs kwamen trouwens :thumbsup:.

Grt,
Eric
 
Het was inderdaad perfect weer om te vliegen.

We hadden natuurlijk ook al een goed voorbeeld gezien smiddags ,hoe het moest;).
Nu ga ik elke keer een stapje verder met het oefenen.(stap voor stap)

ps: Je ziet ons nog wel vaker verschijnen bij de vliegclub:D.
vind het echt super om te kijken/leren.

Groeten Tim
 
Tjonge heftig hoor, crash bij je maiden. Ik ga binnenkort ook m'n HK600 voor het eerst laten vliegen. Eerst nog alles instellen/ afstellen en dan maiden. Ik hoop 'm heel te houden..
Mooi filmpje (de 2e), strakke hover!

Oh by the way, ik ben nieuw hier.. hoi! Al een jaartje aan het vliegen met 450 CP's, wil nu een stapje verder. :)
 
Back
Top