Maiden flight

Hallo mede turbine vliegers,vandaag de maiden flight meegemaakt van de onze tt.
De start verliep perfect en ging er als een speer vandoor,binnen enkele sec op de gewenste hoogte,na wat te hebben rond gevlogen ging Henk wat rollen uitproberen en ook dat ging prima.
Na 6min vliegen gng henk aanvliegen voor de landing en kwam mooi op het veld terecht.
mooi totaal 6 goede vluchten gemaakt en gingen met een tevreden gevoel weer naar huis.
Gerrit jan heeft ook nog lekker gevlogen met onze tt en ook hij was dik tevreden over de vlieg eigenschappen.
Binnen kort volgen film en foto,s van deze geslaagte maidenflight van mijn broer Henk.
Groeten Rene.

inderdaad een mooie vliegdag achter de rug,de tt vliegt heel makkelijk daar kan je een aap mee leren vliegen,turbine draaid nog steeds perfect,afgesteld op 120k gaat tie als een speer,rollend op z,n staart omhoog,moet het vermogen er snel af,het is zo een bromvlieg.langzaam vliegend is hij ook nog goed bestuurbaar,het is ff wennen die landingssnelheid,maar het is ook geen piper.

op naar de volgende vluchten.
gr,henk

hey henk,

veel succes ermee , eenmaal je van turbinevliegen geproefd hebt is er geen weg meer terug hahaha

geniet van de mooie vluchten

gtjs
wim

tt

Henk Rene.
Gefeliciteerd met jullie bij zonder mooie vluchten .
Het heeft wel een tijd geduurt maar het resultaat mag er wezen.
De landingen gingen perfect.
Het naar boven met de knuppel naar vol vermogen vond ik het mooist.
Prachtig mooi geluid.
Een geslaagde vlieg middag.

Gerrit Jan

je hebt helemaal gelijk wim,nooit gedacht dat ik zou overstappen naar turbine vliegen,dit is helemaal te gek,vooral als je het zelf bouwd allemaal met een paar mensen,zelfbouw blijft het mooist,ook al duurt het lang om het voorelkaar te krijgen,maar de aanhouder wint zeg ik maar.

Henk Rene,

Lekker jezelf niet op laten jutten en nu een pracht resultaat van de zelfbouw.
Aleen de echte zelfbouwers kennen het gevoel als de eerste vlucht(en) geslaagd zijn.
Dit is dus een pracht deel van de hobby, die ook alle respect verdiend. Zeker als niet altijd alles in 1 keer gelukt is, maar wel telkens, ondanks tegenslagen, opnieuw begonnen is en uiteindelijk alles goed blijkt te werken.

Gaaf jongens!!!!!!!!
En nu uren maken....!!!!!!

groet,
Jacques.

bedankt voor je reactie jacques,uren(vlieg)gaan we zeker maken,nu we minder uren aan turbine hoeven te besteden het torretje draaid perfect,mag ook wel een keer.
we hebben veel geleerd,en gaan aankomende winter,een nieuw bouwproject beginnen(model)
gr,henk

maiden flight.

Hoi Wim,zeker er zit behoorlijk pit in ,temp van de rmt gold motor geeft bij 120k 520graden en bij 37k 600 graden,dus nu maar denken aan een nieuw project voor de wintermaanden.
nog bedankt voor je reactie.
gr Rene.

Laatst bewerkt:
hey Wim ,dat is wel een grote wens ,we hebben nog even de tijd om er goed over na te denken ,maar ik sluit het niet uit dat alles in een stroomversnelling komt na dit resultaat.
gr rene.

ja dan kan ik je vertellen dat ik de mirage 2000 in gedachten heb ,ik kan er waarschijnlijk redelijk goedkoop aan een nieuwe fabrieks romp komen,dus de rest zelf maken ,dan komen er nog retracks bij dus werk genoeg voor de winter maanden .
Het ligt er ook een beetje aan of de tweede turbine een beetje wil brullen.boven de 8,5 kg druk.maar het is wel gaaf zo,n schaal model.
gr rene.

Hee Rene, ouwe zweefvlieger!

Hardstikke gefeliciteerd, je ziet het, doordouwen loont.

Kan me het gevoel wel 'n beetje voorstellen.
Je weet dat het kan, maar toch, de eerste keer zelf is wel iets heel bijzonders....
Had ik na m'n eerste wedstrijdvlucht met electroaandrijving.

Bruno

maiden

Hallo, bedankt Bruno en Martin voor jullie reactie,de turbine,s draaien perfect en hoeft niets meer aan te gebeuren.
Het is echt gaaf als je eerst langzaam laag over vliegt en den 90 graden met volle power omhoog gaat. net een onweersbui ,het landen gaat ook perfect en de start gaat eigenlijk vanzelf.zo zie je maar dat alle moeite toch nog wordt beloont.we hebben een hoop ervaring opgedaan met de turbines en leren steeds weer opkomende problemen samen met Gerritjan op te lossen.van fouten leer je immers het meest.
Bruno leuk dat je nog weet van die vluchten op Terlet,best leuke herinneringen aan overgehouden.
Groetjes Rene.
Ps.hier nog een foto van onze nieuwe 2.4ghz zender.

Laatst bewerkt:
Back