maiden mimi

HALLO ALLEN.
Vanavond, windstil heb ik mijn eerste ervaring opgedaan met mijn DLG, de MiMi. Vorige week heb ik de tekeningen opgevraagd en vanavond de eerste testvluchts gedaan
hieronder foto's van het resultaat! de romp heb ik iets aangepast omdat ik deze romp makkelijk bouwen vindt.

750448a092f38888b.jpg

750448a092f3b6ed5.jpg

750448a092f3e02ea.jpg

Uiteraard waren er de nodige instel problemen en het eind gewicht van ca200 gram is waarschijnlijk te hoog voor deze mimi.
Uiteindelijk kreeg ik een keurige glijvlucht rechtuit. Ook heb ik hem een aantal maal de lucht in geslingerd. Eerst wilde hij telkens op z'n rug gaan vliegen. Na controle bleek eenkant van de vleugel zwaarder te zijn dan de andere. even een eurocent op de vleugel geplakt en het probleem was over. Nog een paar voorzichtige worpen gedaan en toen was het donker. Erg spannend de eerste keer. Nu is het zaak om hem verder in te regelen.
de volgende onderdelen hebben het volgende gewicht

Pook= 19 gram
hoogte en richtingroer= 8 gram
romp = 31 gram
vleugel = 116 gram
servo's= 14 gram
accu = 21 gram
ontvanger 4,5 gram
lood 8 gram
TOTAAL= 221 gram

ik hoor wel wat jullie er van vinden.

willem

Laatst bewerkt door een moderator:
Willem,

Dat het model bij de worp op zijn rug wil heeft ook te maken met je werptechniek. Het juiste tijdstip van loslaten, geen polsbeweging en een rechte ontspannen arm zijn belangrijk.

Jouw versie van de Mimi ziet er mooi uit en wil je snel bouwen dan is zo'n romp zeker een leuke oplossing!!

Ik kan het niet laten wat opmerkingen te maken en zie dit niet als kritiek maar als tips voor een eventueel volgend model.

Je kan je kist enorm afslanken door een andere pook te nemen. Gebruik bv een skyshark P3. Kost maar 4 euro en is de helft van het gewicht van jouw pook. Ook de aansturing die je nu middels staal hebt kan veel lichter door single pull te gebruiken. Alleen deze twee aanpassingen scheelt je snel een grammetje of 30 als het niet meer is.
Ik zie dat je de staartvlakken van Depron gemaakt hebt? Lekker licht maar wel slap en veel weerstand. Balsa van 2,5 of 3mm is een betere optie.

verder thumbs up!!

ik ga de mimi ook bouwen. je hebt roeren van depron zo te zien?? stuurstangen kun je vervangen voor dyneemaa, scheelt ook al weer gewicht. en de pook lijkt me redelijk zwaar. die van mn apogee is 5.5 gram (skyshark 2p)

bedankt voor jullie reactie!
Uiteraard zie ik jullie kommentaar als opbouwende kritiek!
Ik kan het navragen maar mijn modelbouw vestiging in Roosendaal had geen lichtere poken dan deze.
De staart is van depron dat de helft lichter is dan balsa. dit depron is erg stevig, 3,9 mm dik en afkomstig van een PIZZA bodem. Dus eerst smullen en dan bouwen. Ik weet helaas niet meer welk merk Pizza het was. Depron is wel gelijk klaar hoeft dus geen nabehandeling te hebben!
Is de vleugel ook niet aan de zware kant?
Wat moet ongeveer het gewicht van een miMi zijn als hij klaar is??

Groetjes

Laatst bewerkt:
ie pizzabodems heb ik ok liggen. maar als je gewoon licht 2mm balsa gebuikt en licht bouwt scheelthet al een hel stuk. op Start staat een verslagje van een torsieveertje. dat zou ik toepassen i.c.m dyneema.

ik zas trouwens gelijk met theo met het commentaar. ps met die skyshark pook varieren de prijzen wel heel erg hoor. bij de ene is het 4 euro zoals theo zegt. bij krikke in groningen zijn ze al €7.50. scheelt toch een hoop

Back