Maiden trex500

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Seaquest, 23 okt 2011.

  1. Seaquest

    Seaquest

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Breda
    Aloha,

    Gisteren heeft eindelijk mijn trex500 zijn maiden gehad. Niet door mijzelf overigens. Die eer behoord toe aan Danny. En nogmaals bedankt voor de hulp met het afstellen. :thumbsup:


    Na nog wat dingen nagelopen te hebben, toch het kruis er maar onder gezet en zelf een korte poging gewaagd. (In het echt is het toch anders dan op de sim.)
    Helaas bleef het uiteinde van het kruis in de grond steken en zag ik de heli al bijna omkiepen. Meteen gas dicht en de heli kwam weer vlak maar raakte met de tailbladen de grond. Dus daar moeten nieuwe op. Ik ga ook de belt en de tailgear nog nakijken.


    [​IMG]


    Ik heb nog maar 1 accu dus de poging was maar van korte duur. Ik wil er dus accu bij hebben.
    Ik heb een keer ergens een topic gezien over verschillende lipo merken, maar die kan ik helaas niet meer vinden.

    Welk merk kan ik nu het beste aanschaffen? (Voor zover er echt slechte merken zijnā€¦)
    Iedereen heeft zo zijn voorkeuren natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Goedkoopste maar nog wel behoorlijke kwaliteit zijn 30 of 40C lipos van Turnigy of zippy.

    Duurdere alternatieven maar nog redelijk betaalbaar zijn GensAce of Voltz.

    Duurste zou zijn Hyperion of Thunder Power, bij Thunder Power krijg je wel 2 jaar garantie en crash replacement (in theorie) Ga er binnenkort achterkomen of dit in de praktijk ook zo is.

    Maar in jouw geval zou ik gewoon voor de Turnigy of zippys gaan.
     
  3. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    50 vluchten-> puffen. zie helifreak.com... zelfde als de Outrage lipos een tijd geleden...

    Gense ace kost ongeveer hetzelfde als Turnigy's..
    Bij Hyperion krijg je ook een crash warranty, en als een pack versleten is kan je met korting een nieuwe kopen. zelfde als TP.
     
  4. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Welke puffen in, de zippy's? En is dat bij sportvliegen of 3D geweld?
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Zie het bold gemarkeerde woord... Voltz.
     
  6. Seaquest

    Seaquest

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Breda
    Oke, thanx.

    Ik heb de 3x Turnigy 3000mAh 6s 40C besteld. Staan wel in backorder, dus kan nog ff duren.

    Morgen even nieuwe tailbladen halen.

    Ik heb de belt en de tailgear bekeken maar daar zie ik geen bijzonderheden aan. Dingen die ik nog meer zou moeten checken?

    Grtz Erik
     
  7. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Of je tailshaft nog recht is ook ff checken.
    En of je staartbuis niet krom is.

    En er staat veel in backorder ja...
     
  8. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Als ze binnen zijn best eerst de spanning van de individuele cellen controleren. Op dat moment kan je ze nog terugsturen als er iets mee is.

    Ik had een pack waarbij een cel bij de levering op 3.5 volt zat en te rest op de gebruikelijke 3.8. Ook de IR gemeten op mijn icharger lader was van die ene cel hoger. Met het idee dat die cel wel bij zou trekken ben ik er enkel mee gaan hoveren. Die slechte cel bleef maar veel eerder inzakken en bij het laden nauwelijks in balans te krijgen. Die lipo heb ik in de kast gelegd en na een tijd nog eens gemeten; 5 van de 6 cellen in orde maar die ander compleet dood. Zelf kan ik er niets meer mee of ik moet iets met de andere cellen kunnen doen dus eigenlijk zonde van het geld.

    Voor mij was dat eerste keer waarbij er echt wat mis ging met een turnigy pack want de andere die ik heb zijn allen prima. Sinds kort zijn die gens ace packs ook te koop vanuit Duitsland en ik vind het nu jammer dat ik een paar maanden geleden een 5 (+1 defecte) van die turnigy's had gekocht voor de atom. Nu heb ik er twee van die gens ace packs bij en vind die toch beter. In totaal ruim voldoende packs :) en een hoop geld er in zitten dus ik vlieg die turnigy's maar op en vervang ze dan wel door wat beters.
     
  9. Seaquest

    Seaquest

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Breda
    Thanx voor de tip, Chris.

    Al weet ik niet of ik de ir kan meten met mijn lader (Pichler P60). Maar dat zal ik eens nakijken in de manual.

    Ben benieuwd wanneer ze binnenkomen....

    De nieuwe tailbladen zitten er op. rudderstang en gyro even opnieuw afgesteld, Snaar iets strakker afgesteld. Ben benieuwd of alles nu goed is.

    grzt Erik
     

Deel Deze Pagina