Maiden vlucht apprentice

Me eerste maiden vlucht met de apprentice 15.
Wat een gemoedelijk toestel is dit zeg vliegt rustig en erg stabiel.
Zeker een aanrader voor de beginner.
Hier een filmpje van me maiden vlucht.
Soms iets wat onduidelijk gefilmd me vader had moeite met zoeken haha

[URL="
Apprentice 15[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gedaan hoor, ben benieuwd naar de specs van dit toestel en waar je het vandaan hebt.

waar vlieg je mee ?

Er zit in 15-size brushless outrunner motor + een 30A Brushless Pro regelaar.En verder heb ik een lipo 2200mah 3s maar de regelaar vindt ik niet goed want na de eerste keer vliegen sloeg de motor al uit in de lucht!
Gelukkig kan dat ding goed zweven maar sturen deed die niet meer en lande in de sloot helaas pff

Ik snel de apprentice uit de sloot gevist en alles losgekoppelt en laten drogen.Bij thuiskomst alles nagekeken bleek dus dat de regelaar was doorgebrand dat is het enige minpuntje van het toestel voor de rest vliegt het erg goed en stabiel:p

Ik heb nu een 40A regelaar er in gedaan en nu helemaal geen last meer vliegt perfect.
Ik heb m bij mr hobby gekocht.

Thx Vlammy.

Die site waar je hem vandaan hebt, ziet er interessant uit. Gelijk even opgeslagen in de favo's :). Qua prijs valt het best mee, de arf of bnf versie is goed betaalbaar.

ok veel plezier er mee het is echt een aanrader.
ik heb zelf wel veel met de sim oefeningen gedaan scheelt een hoop.

ok veel plezier er mee het is echt een aanrader.
ik heb zelf wel veel met de sim oefeningen gedaan scheelt een hoop.

Dat is duidelijk te merken. Heel goed gedaan voor je eerste vlucht!

Spijtig van de regelaar... een motor die uitvalt is meteen al een extra moeilijkheid tijdens je eerste vlucht: je hebt geen mogelijkheid voor een 2de landingspoging als het fout dreigt te gaan. Hij moet aan de eerste keer zo goed als mogelijk aan de grond.

Blijven oefenen (en niet te snel vooruit willen gaan) en dan komt het wel goed!

Heb je hem ARF gekocht?
Als het de BNF versie is moet je de esc terug inleveren met het aankoop bonnetje, je hebt garantie op deze spulletjes.
Had met de FW 190 van T2M hetzelfde voor en heb na 6 maand wachten een nieuwe esc ontvangen, de oorspronkelijke was 25 A en heb er een 30 A voor teruggekregen.

Johan

Ja was een BNF versie zonder zender maar zou indd niet mogen de eerste keer de lucht in en dan gelijk al motor uitval.Toen alles droog was en probeerde de regelaar ik wist niet hoe snel ik m moest uitzetten dat ding knetterde als een gek en was gloeiend heet.

dat kan ook te maken hebben met het feit dat 'ie nat is geweest natuurlijk. Gewoon opsturen of terugbrengen in ieder geval. Hou de rest van je electronica goed in de gaten (vooral ontvanger en servo's) want vochtschade veroorzaakt vaak pas veel later problemen (ik repareer mobiele telefoons dus da's voor mij dagelijkse kost)

Goede vlucht en leuk en interessant toestel voor die prijs!

Back