Maiden ( voor mij en mijn vliegtuig)

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Zo het was zo ver afgelopen zaterdag, ik ben intussen 2 maandjes met vliegtuigen bezig en in een gekke bui kocht ik een EDF jet omdat het me een leuk model leek om te vliegen. Na een boel topics gelezen te hebben werd er omschreven dat het toch wel erg lastig zou zijn voor beginners en het afgeraden werd. Om die reden was ik zaterdag wel een beetje nerveus nadat ik de accu had aangesloten en klaar stond voor de launch.

Eenmaal geworpen viel het erg mee! het is uiteraard wat zoeken naar de juiste hoeveelheid throttle en je moet wennen aan de vertraging die er in zit, maar ik heb zaterdag 3 vluchten gemaakt met nette landingen, en gisteren nog 4 met mooie landingen dus niks te klagen hier!

Het vliegen van die jet's spreekt mij aan, meer nog als de motor vliegtuigen zoals mijn cessna op dit moment omdat er ook nog wat snelheid achter zit. Ik zit intussen stiekem te kijken naar een mooie opvolger al om wat meer richting de scale kant te gaan.

mg1816edit.jpg

Het was een erg geslaagd feestje, helaas hebben we de hele week nu 5/6 bft wat voor mij net wat te veel is. Nog maar even wachten dan :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Landen met een deltawing op gras is nog altijd iets anders dan een echte EDF jet neerzetten op een landingsbaan hoor.

Nu ja, sommigen hebben er wat meer aanleg voor dan anderen en maken sneller de overstap.

Goed gevlogen !

Landen met een deltawing op gras is nog altijd iets anders dan een echte EDF jet neerzetten op een landingsbaan hoor.

Nu ja, sommigen hebben er wat meer aanleg voor dan anderen en maken sneller de overstap.

Goed gevlogen !

Klopt, maargoed aangezien ik nu 7 uit 7 vluchten netjes en zachtjes heb geland geeft dat wel vertrouwen. Maar uiteraard, een ander model edf (met waarschijnlijk een hogere stallspeed) op een gewone landingsbaan neerzetten zal uitdagender zijn.

(oh enne dit is natuurlijk ook een "echte EDF" ;) )

Laatst bewerkt:
I know I know :D

Ik maakte gewoon de vergelijking tussen hem op gras laten vallen en eentje met landingsgestel echt landen op een landingsbaan :)

Ik begrijp het, die vergelijking ben ik het natuurlijk wel helemaal mee eens! Maargoed Voorlopig vermaak ik me nog prima met dit ding. Eventueel nog de roeruitslag vergroten. Verder ga ik er niet teveel aan doen, het is een goedkoop ding en moet dat ook blijven!

de t-50 van hobbyking vliegt erg gemakkelijk heb ik ook gehad alleen gecrasht omdat ik een seconde niet aan het opletten was.
mooi ding rectracts en een opklapbaar canopie met een soort retrac poot.
had er een zwaar overpowerde setup in gezet waardoor hij echt enorm hardt ging.
maar vloog makkelijk door lage snelheid dat hij nog te vliegen was.

Hoi Stef! Wat een verschil met 2 maanden geleden.....super. Mooi vliegtuigje ook trouwens!

Bedankt voor de tip Wilbert, ik ga dan zeker ook naar dat model kijken. Ik vind hem er wel een beetje apart uit zien, lijkt (met alle respect) een chinese kloon van een f16 die mislukt is :) (ik weet dat het een echt bestaand model is, maar toch!)

@ PH AJH, Ja ik heb af en toe kunnen vliegen en de vlieg kunsten wat bij kunnen werken. Uiteraard heb ik nog veel te leren maar zolang ik rond kan vliegen zonder mij druk te maken over het vliegen of over de landingen vind ik het opzich al goed gaan. Ik kan al hele mooie strakke circuits vliegen al zie je dat op dit filmpje niet omdat ik er toen de noodzaak niet van zag ( ik wou gewoon even spelen met het nieuwe model :) )

Ik zou je eigenlijk een Parkzone Habu aanraden dan. Ok het kost meer maar hij vliegt beter dan dit ding, en is vooral van betere kwaliteit.

Heb hem al zien staan voor 220 € , BNF versie ! (Toen ie uitkwam was het 380€)

Laatst bewerkt:
De alpha jet van hobbyking vliegt zeker goed hoor.
Ik kan het weten want ik heb hem hier zelf staan.

Hij is zeker geen snelheidsduivel moet ik zeggen maar de vliegeigenschappen zijn pakken makkelijker dan een habu.

Maar als je voor een alpha jet wil gaan kan je beter die van art tech kopen daar die pakken sneller is dan die van fms / hobbyking.

Op mijn youtube pagina staan filmpjes van mijn alpha jet van hobbyking.

Grts Dave

Bedankt voor de toelichting. Heel snel hoeft van mij opzich niet, als ik er maar lekker mee rond kan vliegen en hij ook de kracht heeft om even verticaal te gaan ( hoeft niet oneindig maar ik wil ook niet dat hij na 5 meter al zijn snelheid kwijt is)

We nemen het nog even in overweging, ik ga eerst mijn 700 size helikopter verkopen.

Back