Hoi allen,
Nog niet veel problemen mee gehad met main gears die beschadigd geraken maar nu heb ik toch een probl denk ik.
Gaat over een occasie trex 550, met witte main en tail gear, rechte vertanding (V1 dus denk ik)
Hij is dan wel (omgebouwd ?) met TT en fbl head,alles is wel van align.
Zit een beast X op en het ding vliegt als een droom,geen klachten daar over.
Maar.. ik vond wel dat hij nogal lawaaierig was in zen main gear,het was net iets "te" volgens mij en er zat ook een hoger bijgeluid bij dat echt niet klopte.
Motor een heel klein beetje verder weg gezet van de main gear en het was idd wel beter, ook het bijgeluid was zo goed als weg.
Yes, gaan met die "banaan" dacht ik
Maar nu na een vlucht of 3 heb ik echt de indruk dat de tanden van men main gear ronder aan het komen zijn.. niet snel snel op dramatische wijze maar toch.. de 16 tands pinion lijkt me ok,niets abnormaals aan te zien..
Men vragen.
Wat kunnen daar allemaal de oorzaken van zijn van het verkrijgen van (wegslijtende) afgeronde tanden op je main gear?
Zag dat je ook zwarte main gears voor de trex 550 hebt (die hij blijkbaar deelt met de 600 size) zijn deze missch kwalitatief beter?
Op zich stoort het me niet dat zen aandrijving iets luider is dan bij een slanted gear of zou ik echt deze modificatie moeten doen voor andere redenen ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg
Nog niet veel problemen mee gehad met main gears die beschadigd geraken maar nu heb ik toch een probl denk ik.
Gaat over een occasie trex 550, met witte main en tail gear, rechte vertanding (V1 dus denk ik)
Hij is dan wel (omgebouwd ?) met TT en fbl head,alles is wel van align.
Zit een beast X op en het ding vliegt als een droom,geen klachten daar over.
Maar.. ik vond wel dat hij nogal lawaaierig was in zen main gear,het was net iets "te" volgens mij en er zat ook een hoger bijgeluid bij dat echt niet klopte.
Motor een heel klein beetje verder weg gezet van de main gear en het was idd wel beter, ook het bijgeluid was zo goed als weg.
Yes, gaan met die "banaan" dacht ik

Maar nu na een vlucht of 3 heb ik echt de indruk dat de tanden van men main gear ronder aan het komen zijn.. niet snel snel op dramatische wijze maar toch.. de 16 tands pinion lijkt me ok,niets abnormaals aan te zien..
Men vragen.
Wat kunnen daar allemaal de oorzaken van zijn van het verkrijgen van (wegslijtende) afgeronde tanden op je main gear?
Zag dat je ook zwarte main gears voor de trex 550 hebt (die hij blijkbaar deelt met de 600 size) zijn deze missch kwalitatief beter?
Op zich stoort het me niet dat zen aandrijving iets luider is dan bij een slanted gear of zou ik echt deze modificatie moeten doen voor andere redenen ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg