Mainshaft X400

Rhelie

Forum veteraan
Ik ben de X400 aan het bouwen met veel gepriegel :wink: wat mij opvalt is dat er net niet halverwege de mainshaft een stukje is afgedraaid, het stukje is ongeveer 8 mm breed en op dat stukje is de as 1 mm dunner. ik kan er niets over vinden in de handleiding, weet iemand waar dat voor is ? Nog een vraagje : er zat een T stekker aan de nieuwe accu, bij Q hadden ze geen contra dus heb ik er een goudstekker aan gesoldeerd, nu vind ik de stekker eigenlijk te groot voor zo`n klein helietje maar als ik de kleinere maat eraan wil zetten zijn de draden weer te dik :| Ik wil zoveel mogelijk gewicht besparen want het helietje is toch wel erg klein. Iemand tips ?

Hoi hoi,

Volgens mij is de versmalling in de hoofdas de plaats waar het inbusschroefje van een aluminium bus komt. Deze bus komt net boven het bovenste hoofdlager. De bus is ook iets hoger dan de afgedraaide plek op de hoofdas, zodat deze bus wel netjes gecentreerd/in balans blijft. Het dient waarschijnlijk om te voorkomen dat je braampjes o.i.d. krijgt op je as, zodat je eventueel later nog steeds de lagers netjes over de as kan krijgen.

Betreffende de 2mm goedstekkers, ik zou zo netjes mogelijk de kabels in lijn met de stekker solderen, en dan niet helemaal IN de stekker, maar er tegenaan. Vervolgens een krimpkousje en het ziet er ook weer netjes uit.

Succes, groetjes A.

Back