"Make My Day" en andere nieuwe kisten van IMA

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Mijn Yak is af!

En vliegt super!

afb11407.jpg

afb11408.jpg

170 gram, met cdrom motor en 2s 350UHD

Nadat ik propadapter had vervangen, kwam de prop toch wel erg dicht bij het depron.. klein stukje depron weggesneden, maar de prop raakt de romp toch nog als ik even flink up trek.. RATS!!
Even wat aan doen dus.

Filmpje:
Yak 54-3D 3.2 MB

Filmpje van de Make My Day:
Make My Day 1.9 MB

Die yak vliegt goed Joost (en jij natuurlijk ook) 8)! verticale achtjes met het richtingsroer, zoiets had ik nog nooit gezien 8O
Ik heb ook een cd-rom motortje liggen, dit is er mss een leuk model voor..

Joost, m'n complimenten!! Dat gaat echt fantastisch :thumbsup: Zou je hier een paar detailfoto's willen plaatsen (bv motorbevestiging, accubevestiging, positie rolroerservo...)? Alvast bedankt.

En ik dacht dat ik met 180 gram al een heel lichte versie had.

Thx!
afb11509.jpg

Motor bevestiging zit als volgt. (Zonder lijm!)

Aan m'n stator zit een stuk pen:
afb11512.jpg

Daar heb ik 2 gaatjes in geboord haaks op elkaar +, en er saté stokjes doorheen gestoken. Vervolgens in het depron kruis de stukken waar de stokjes zouden komen weggesneden. De motor in het model gehouden, de stokjes eringeschoven, en met een plakband gefixeerd. Motor zit erg vast, en is uitneembaar. Had alleen achteraf de motor beter íéts verder naar voren kunnen monteren...

De rolroersevo zit op z'n kop, je ziet hem net voor de cockpit door de romp heen steken. Volgens bouwbeschrijving moet rolroer aansturing aan de bovenkant van de vleugel, maar dat vind ik lelijk.

Accu bevestiging is zo simpel moglijk, gewoon een 'reepje' depron uit de romp gesneden. In het zwaartepunt, net onder de vleugel. Hier kan ik hem nu horzizontaal onder/in schuiven. Gat is nét te klein, accu zit geklemd.

Als je echt detailfoto's wil hoor ik het wel.

Joost

@Joost, ik ben bezig met de Yak maar heb te weinig tijd om er ook nog goed over na te denken wat handig is, ik zou een paar meer (scherpe) detailfoto's wel erg op prijsstellen... Bvd.

nee de make my day,

ik heb een 5800kv motortje van hyperion
er komen 2d47 servo`s in en een 240mah accu

moet genoeg zijn toch?

Met jouw vliegSteil.. koolstofje in de vleugel doen.
Ik heb nu al medelijden met t lipootje. :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Back