Makkelijk toestel voor kleine ruimtes binnen de bebouwde kom

MiniMag op de helft van die ruimte (verste helft van de weg) moet echt wel lukken hoor...
Gewoon ook goed leren met minder gas te vliegen!
Je kan natuurlijk ook een nog lichter, langzamer vliegend hoogdekkertje maken uit 6mm depron ofzo.
Een lichter kistje waait alleen wel weer sneller (naar de?) weg met de wind.
Op RC Groups zijn leuke tekeningen te vinden van eenvoudige hoogdekkertjes uit depron....

Praat eens met bruno. ;) Dan kun je zelf bepalen hoe groot je bocht is. Bij Conrad verkopen ze nu ook weer lijnbesturings modellen zag ik. :)

Mischien vind je dat leuk?

Ik vind de minimag toch echt iets te groot voor daar zo een een weitje.

Ik weet trouwens niet hoe je met minder gas zo willen vliegen? want dit ding vliegt alleen volgas anders blijft ie niet boven.( sterk underpowerd)
IK heb de 6 mm depron piper j3 cub van rc groups al gebouwd en gevlogen maar het is toch nog niet helemaal wat ik zoek.

Wartexx zei:
Ik weet trouwens niet hoe je met minder gas zo willen vliegen? want dit ding vliegt alleen volgas anders blijft ie niet boven

Dat is wel vreemd, ik vlieg met de cessna...die toch wel heel veel overeenkomsten heeft met de minimagistar, en ik kan hem gewoon in de lucht houden met 1/4 gas..... :)

En ik vlieg ook met een standaard set-up :wink:

Neej joh. De Kraftbrett is pas een goeie, ZEER klein, dus dat kan best wel op zon veldje. :roll: :lol:

HPIM0908.JPG

HPIM0916.JPG

Die misschien :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Tis een heel leuk ding en kan zelfs in de tuin of op straat :D
makkelijk te vliegen, maar toch een uitdaging.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36899&postdays=0&postorder=asc&&start=0

Wartexx zei:
Een iets moelijker te vliegen toestel zou moeten kunnen, mits het een beetje slag vast is, ik zat zelf ook te denken aan zo'n wolf k10 moter, weten jullie of dat op een beetje klein gebied kan vliegen ?

Als je een paar keer hebt geoefend op een groter veld kun je deze op een redelijk kleine plek vliegen, ik zou voor de 90 a 120 cm gaan...
En dat EPP kan geruwlijk veel hebben. Neus met flexibele lijm doen, de rest met epoxie. Ik vlieg zelf een 70 cm motor, maar die is nog best lastig. maar met een 120cm zagi (7.2V 400 op 3S lipo) kan ik op ooghoogte fly-by's maken.

Back