mal

hallo allemaal,

ik wil graag een rc zeilboot bouwen, maar dan wel uit een romp van carbon fiber. opzich is dat geen probleem, maar ik heb geen mal om de romp te maken. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe je een mal kunt maken ofzo?
alvast bedankt

Mal , waarom :roll: en wat welk type hoe groot etc , en waarom carbon , ja ik heb een carbon romp ,nou lekker :roll: , voor een meter boot , ben je een meter nodig(gem 50e m2) + een meter glasweefsel (gem 15e m2) , epoxy ,loswax, peely , daar begint het mee , waarom geen bestaand scheepje kopen en daarmee eerst zeilen , dan eens verder kijken , zeilen is echt wat anders dan motorbootje spelevaren , (sorry) ,en bouwen , dat kun je in de mappen v/d bouwers van zeilboten wel lezen , en dat is ook nog vaak lastig een bouwpakket in elkaar zetten .

gr rexonamen

hallo

zeilen, mast ,winche,kiel ,loodbulp,roer en dan nog een besturing
klein probleem carbon laat haast geen signalen door dus een ontvanger op 2.4 Ghz met minstens 2 antennes
ik heb zelf een 0.75 klasse wedstrijd zeil boot maar ik vaar geen wedstrijden meer dus alleen maar voor het plezier
ik moet het stof er eens vanaf halen mijn gedacht want daar zal wel een laagje op zitten
gr raf

Ik ben benieuwd.

Zeg nooit nooit maar een allereerste post, een zeilboot willen maken maar dan met carbon en uit een mal en dan vragen hoe je een mal moet maken...........
Lijkt mij een mooie uitdaging voor iemand van 14 maar wellicht krijg je korting op carbon als je 14 bent.
Ben benieuwd of deze post van de vragensteller een vervolg krijgt.
Wil best wel helpen maar ben bang dat dit weer op niets gaat uitlopen.......

Pendelaar.

Een goede mal, en mooi romp uit carbon op basis van die mal, ben je al snel 400 tot 500 euro kwijt...

En dan moet het nog van de eerste keer lukken, want in het beste geval is het romp niet van de eerste keer goed en moet je er meerdere maken.
In het slechtste geval doe je de mal bij de eerste romp naar de haaien, en kan je helemaal opnieuw beginnen...

Mss eerst wat verdiepen in de vereiste technieken en materialen...

Back