Mamba Brushless motor stuk??

ben vanmiddag even wezen racen, alleen reed per ongeluk door een beste plas heen.
auto sloeg even op hol en nu doet mn motor het niet 100% meer, als ik gas geef dan draait de motor niet goed rond net of ie van binnen uit wordt tegengehouden, maar af en toe na beetje geschud enz dan wil hij wel zomaar vol gas..... laat ik het gas dan weer los, dan doet ie het weer bagger...

iemand enig idee hoe dit kan oplossen?

Laat alles even een dagje drogen en probeer dan weer voorzichtig een beetje gas te geven.
Denk dat er vocht in de regelaar of de motor is gekomen.

hey,

heb regelaar helemaal uit elkaar gehaald, en drooggespoten met perslucht en daarna alles met vocht vedrijfend middel ingespoten, regelaar reageert wel goed op alles, lampjes knipperen ook enz... alleen de motor wil maar niet :(

betreft trouwens mamba 5700kv en mamba max esc

Kan je op een of andere manier de motor ook uit elkaar halen en droogblazen?

Mij lijkt dat ie echt niet stuk kan gaan van een beetje water.
Zal duimen voor je dat ie nog heel is. ;)

kan wel uit elkaar alleen die inbusjes zijn niet meer juf van het, 1 kant heb ik ze er nu uit, maar motor wil nog niet open en wil liever geen geweld gebruiken dus ik laat het nog wel ff staan dan....

:(

vandaag weer ff geprobeerd, maar hij draait nog steeds niet normaal, heb nieuwe Brushless besteld, LRP Vector X11 6,5T, denk dat ie ook wel soepel zal lopen icm met mambamax esc.

Electronica (en motoren) kunnen niet tegen vocht / water als ze niet speciaal waterdicht zijn gemaakt.

Als je de pech hebt dat er vocht / water in is gekomen is de beste oplossing direct spanning eraf en dan drogen in bijvoorbeeld een oven of met heatgun (verfstripper, voorzichtig dat het niet smelt).

Helaas is het vaak te laat. Water (vooral de verontreiniging) is geleidend en zo onstaat er een kortsluiting waardoor er ontzettend hoge (kortsluitstromen) kort stondig (vaak mili seconde) lopen.

Om terug te komen op je probleem, kun je niet van een vriend een motor lenen om te testen ?
Mij lijkt namelijk dat eerder je regelaar defect is dan de motor.
Regelaar is electronica, en motor zijn gewikkelde koperdraadjes (deze zijn massief en minder gevoelig dan electronica).
Wat je ook nog kan proberen is de windingen van je motor doormeten met een ohm meter. Je zou dan tussen de drie aansluitpennen van je motor drie keer dezelfde waarde moeten meten. Tussen 1 & 2, 2 & 3 en 3 & 1.
Tussen de aansluiting(en) en de behuizing moet het oneindig zijn ( op een digitale meter aangegeven met "OL" .

Succes.

Zijn de lagers van de motor nog wel goed? Het zou kunnen dat er een lager of allebij de lagers vast zitten. Bekijk deze dus goed! Een lager wat vast zit kan ontzettend veel weerstand veroorzaken...

Een electro motor is in principe ongevoelig voor (schoon) water. Ik heb bij Dan Kershaw (USA) 2 (koolborstel) motoren gehaald. Inloop procedure voor de koolborstel volgens advies, ondergedompeld in water, een half uurtje laten draaien.
Gaf wel een hoop rommel, maar de motoren hadden er niets van!

Dat de koolborstels er een paar weken later toch aan gingen, had meer met het brute geweld uit de lipo's te maken.

ik reed door een vrije schone " plas " ... motor piepte altijd al bij het op gang komen, als ik aan de naaf draai vliegt draait ie gewoon soepel.

ik krijg het motortje niet open... heb alle schroefjes er al uit gehaald die erin zitte... maar krijg nu de "kop" of "kont" er niet af :(

als iemand weet hoe dit moet hoor ik het graag! betreft de kv5700 van castle creations.

heb regelaar getest, met een brushed motor en werkt gewoon perfect, kan hem ook nog steeds uitlezen op de pc, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.

Gr.

Back