Mamba F405 met baro en gps probleem

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Scififreak, 7 mei 2021.

  1. Scififreak

    Scififreak

    Lid geworden:
    7 mei 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Rotselaar
    Hallo iedereen (ik vind nergens een voorstel topic ) dus zal het hier een beetje doen .
    ik ben bezig met men 2 de fpv drone build .
    De eerste was een source onde met caddex cam tbs vtx en hifionrc f7 fc en bn880 gps ( heb ik ook al probleem met de compass) .

    ik vlieg nog niet echt maar heb hier al 6 ta drones ( gekocht in een set om een fatshark en radio te bekomen met crossfire module te bekomen )

    Nu ben ik 1 vd drones aan het ombouwen met een mamba f4 stack maar heb toch weer wat problemen .
    de baro komt niet actief in inav .

    Heb eerst de fw geupdate maar in cli stond fw van furyf4osd op de fc , heb er nu mamba f405 fimware opgezet . ( geen idee of dit correct is zat in een mamba doosje en staat mamba op het board ).

    nu heb ik een verlamming aan men rechter arm en zou ik graag alt hold en pos hold op de drone werkend krijgen .

    Maar de baro komt al niet opdagen .

    aangesloten op 5v en gnd en scl naar scl en sda naar sda .(net zoals ik op andere drone de gps aansloot en kompass werkte ook niet )

    baro is een [​IMG]
    De gps dat ik er op wil is een bn880 maar heb enkel de tx1 vrij en vind de rx1 niet .

    Hopelijk kan iemand me hier helpen .

    Nog enkele fotos
    upload_2021-5-7_10-25-15.png
    upload_2021-5-7_10-25-39.png
    upload_2021-5-7_10-25-58.png
     
  2. Scififreak

    Scififreak

    Lid geworden:
    7 mei 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Rotselaar
    ondertussen heb ik reeds gevonden waar ik de baro kan aanzetten onder config bij inav kan ik type baro selecteren nu licht het op , op naar kompas en gps .
    Juist nog weten welke 2 pennen uart 1 zijn .
     
  3. Scififreak

    Scififreak

    Lid geworden:
    7 mei 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Rotselaar
    zou dit werken om uart 1 te gebruiken ?

    The problem with the SBUS (RX1) pad on FC's is that it has an inverter on that connection so it can't take a normal uninverted signal, which means it can't generally be used for anything other than an FrSky receiver (or 3rd party receiver that uses the FrSky protocols).

    However, the FURYF4OSD Betaflight target that the Mamba F405 MK2 uses has a programmable inverter resource on UART1 which is mapped to pin "C00", so you can disable this by running the following commands...

    Code:
    resource INVERTER 1 NONE
    save

    After doing this you should then be able to use the SBUS pad (UART1 RX) for a non-inverted signal (i.e. any normal peripheral other than an FrSky receiver).
     
  4. Paul01

    Paul01

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja zeker, zoals ik de tekst lees wordt het sbuspad rx1
     

Deel Deze Pagina