Mamba Max probleem

Ik heb een Castle Creations Mamba Max regelaar op een Traxxas Rustler waar het koelblokje los is gekomen.
Heeft iemand eenig idee hoe ik dit weer vat kan zetten, ik zat zelf al te denken aan koelpasta van een computer?

Hier een fototje ervan:

Als ik jou was zou ik dit kopen Conrad Electronic - System Information
Dit gebruik ik ook in de computer industrie en wordt gebruikt om koperen koel blokjes op bijv. je videokaart te plakken. Koelpasta wordt gebruikt tussen je cpu en je cpu koeler maar dit plakt niet. Dus om jouw koelblokje weer erop te plakken zou ik die dubbelzeidig warmtegeleidende tape gebruiken.

Doorlinken bij Conrad werkt niet. Geef anders even het artikel id op zodat hij het zelf kan vinden. Deze tape is inderdaad het antwoord op je vraag. Je kan ook al zien dat het vorige plakmiddel niet overal goed vast heeft gezeten waarbij er sommige componenten minder goed gekoeld werden. Goed schoonmaken (voorzichtig!) en de tape aanbrengen en goed vast drukken.

Je kan eventueel ook 2 komponenten koelpasta/epoxy gebruiken, zoals bijvoorbeeld Arctic silver adhesive. Dit geeft volgens mij een betere heattransfer dan thermaltape...

Er bestaat zelfplakkende koelpasta ! Dan heb je 2 vliegen in 1 klap !

Oke bedankt voor de reacties, ik ga binnekort maar even langs een computer zaak en ga daar even kijken voor zelfklevende koelpasta

Ik heb van iemand Loctite Tempflex gekregen, zou ik die voor dit klusje kunnen gebruiken?
Het een lijm wat ook warmte geleid

Loctie Tempflex:

Loctite's Tempflex-kit is niet-corrosieve lijm/afdichtingspasta. Deze eencomponent transparante pasta hardt uit bij kamertemperatuur, waarna een sterk flexibel rubber wordt verkregen.
Wordt ondermeer toegepast bij het verlijmen van printplaten in behuizingen, het afdichten van elektronische componenten, het beschermen en inkapselen van corrosiegevoelige onderdelen.
Hecht ook uitstekend op metaal, kunststof, keramiek en glas. De rubberachtige eigenschappen blijven konstant bij een omgevingstemperatuur van -85°C tot +300°C en doorstaan langdurige blootstelling aan 250°C in industri�le omgevingen. Tempflex voldoet aan MIL-A46146B, groep II, type I.

Ik zou toch wat gebruiken wat er specifiek voor bedoelt is.

Je kan ook een mailtje naar castle sturen met de vraag hoe zij het doen.

Back