mamba monster betrouwbaar

hallo mensen ik ben van plan om mijn mbx6t, naar brushless om te gaan bouwen. mijn keus wordt de mamba monster combo. Hoe betrouwbaar zijn nou de mamba monster combo`s gaan ze lang mee, of zijn er mensen die ze al aantal keren kapot hebben gehad enz. Ik heb veel forum s gelezen de ene zegt goed de ander heeft veel problemen mee. Ik hoor graag van jullie

Lees het e-revo topic bijvoorbeeld even door.
Die heeft de Mamba Monster. Ik ben in een jaar tijd daar nog maar twee berichten tegengekomen dat de ESC voor reparatie moest.
Alleen de fan in de regelaar is een beetje een zwak punt.

Veel betrouwbaarders is er niet te krijgen, zeker een van de beste sets voor in jou wagen, al dan niet de beste

Het is net als een auto, je kan geluk hebben en je kan pech hebben.
Met geluk kan hij idd jaren mee, heb je een foutje erin dan kun je m 3x achter elkaar uitfikken. Gelukkig is castle 1 van de betere met garantieplannen, zeker als je een bon ervan hebt. Ik zou ervoor kiezen iig. ;-)

tjsa..........? wat kan iemand nu met deze antwoorden.....
Monster mamba is een goede set echter er zitten wel wat puntjes.....zoals:
- aan en uit schakelaar; is zwak en zo stuk, meeste hebben hem er al tussenuit gehaald
- bevestiging; Niet strak op de bodem maar liefst op een rubberschuimpje zodat hij wat kan veren bij harde klappen. Met klitteband bevestigen en daarna een tayrap eromheen, niet te strak. Ook bovenkant niet te dicht onder de kap.
- Let op; de esc moet echt goed blijven zitten en mag niet loskomen wat dan is hij meestal stuk en schiet de boel uit de behuizing.

-
-

Ik weet niet hoe hij de mugen mbx6t gaat ombouwen. B.v. tekno V3 of V4 chassis, of anderzijds en of dit past bricks, anders is dit wellicht een optie id.

gaatje boren, draad erin tappen en klaar is kees ;-) Bij de revo zit het in plastic, en als je er plek voor hebt bij de mugen kan je dat ook erin tappen.

RCM setje / lipo tray kopen , dan past de TRX mount. Heb dit ook gehad met mijn MBX6T en heb het met mijn huidige MBX6.

Ik heb zelf de esc tray van hpi. Zit ie goed in vast. En dan heb ik om de aan uit schakelaar zo'n rubber hoesje (van ofna) en dt heb ik van onderuit opgevult met "vloeibaar" rubber. Suliconen kit kan ook. Zo komt er geen zand in de schakelaar. Ik vind het erg goede esc's. Maar als je wilt wedstrijd rijden is een tekin misschien beter, omdat die sensored is en dus wat soepeler accelereerd. Al heb ik over die tekin veel slechte verhalen gehoord en schijnt de garantie ruk te zijn.

Conclusie, als basher zeker voor de mamba gaan. Gaat lang mee, goede garantie en goedkoper dan tekin.

Ik zat aan de rcmonster setje, vindt het er goed uit zien, Iemand ervaring met rcmonster, hebben ze een snelle service. Ja en tekin vindt het wel een heel duur setje, en moeilijk verkrijgbaar hier in nl. Wil wel als er iets mee is dat het snel afgehandeld wordt. Als iemand een goedkopere oplossing heeft voor een motormount voor mbx6t dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de eerdere reacties

Back