Mamba monster fan

Ik heb net een nieuwe mamba monster ontvangen en de fan draait niet bij het starten. Ik heb de fan getest met een andere MMM en dan werkt hij wel. Een van de MMM regelaars van de verkoper van de winkel hier doet de fan ook niet draaien bij het opstarten, maar wel als hij zijn temperatuur bereikt heeft.
Wat kan ik het beste doen? De regelaar zelf werkt, maar ik weet niet of het een goed idee is om deze zo verder te gebruiken...
Is het een goed idee om hem zo te testen en zien of de fan dan gaat draaien?

Hai

Is het niet zo dat ie pas gaat draaien als de regelaar te warm wordt?
Temp protection , is dat niet in te stellen dat de fan altijd draait of pas bij een bepaalde temp.

Gr randy

Volgens mij moet ie alleen draaien als ie boven een x aantal graden komt. Handleiding doorlezen zou weleens handig kunnen zijn.

Als je bij de draden van de fan kan, kan je die gewoon afknippen, en er een andere plug opzetten en die rechtstreeks op je ontvanger aansluiten, heb ik ook gedaan (bij een Ezrun setje had de standaard uitgang opgeblazen met een te zware fan:eek:)

Volgens mij moet ie alleen draaien als ie boven een x aantal graden komt. Handleiding doorlezen zou weleens handig kunnen zijn.
Dit is mijn 4de MMM en de eerste waarbij de fan niet draait bij het opstarten... Als je de handleiding leest weet je dat hij gaat draaien bij het opstarten en dan uitvalt. Zodra hij 60°C(?) bereikt gaat de fan weer draaien.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
als je fan continue draaid op je mamba regelaar dan is er iets niet goed met je regelaar.
fan hoort alleen ff te draaien bij aanzetten. en bij een te hoge temperatuur .

volgens mij draaid de fan ook als je regelaar niet gecalibreerd is, maar weet ik niet zeker.

maar in geen geval hoort je fan continue te draaien

toch niet .hij draait even bij het opstarten om hem te testen.en dan valt hij uit.eenmaal hij te warm word schakelt hij de fan zelf aan.maar het is de controle die bij gdv nie gaat.terug naar de winkel zou ik zeggen.

Die fan hoort continu te draaien, tenminste dat doet hij bij mij wel.

als je fan continue draaid op je mamba regelaar dan is er iets niet goed met je regelaar.
fan hoort alleen ff te draaien bij aanzetten. en bij een te hoge temperatuur .

volgens mij draaid de fan ook als je regelaar niet gecalibreerd is, maar weet ik niet zeker.

maar in geen geval hoort je fan continue te draaien
Zolang hij geen signaal ontvangt, zal de fan draaien.

Dan zal dat het wel zijn, ik zet m aan en dan draait hij zeker een halve minuut ongeveer, en intussen rij ik gewoon en dan kan ik niet zien of hij draait.
Zal t volgende keer eens controleren na 10 min rijden ofzo.

Dan zal dat het wel zijn, ik zet m aan en dan draait hij zeker een halve minuut ongeveer, en intussen rij ik gewoon en dan kan ik niet zien of hij draait.
Zal t volgende keer eens controleren na 10 min rijden ofzo.

hij moet uitvallen direkt bij verbinding met de zender.dus er is wel iets niet juist bij die van jou.

Sorry, nu begrijp ik waar t fout gaat.
Ik haal de castle blower en de esc fan in de war!!:rolleyes:

Esc fan gaat idd meteen uit na het aanzetten van de auto.

Dag allemaal ik heb een groot probleem met men mamba max esc mijn regelaar werkt niet.
Als ik em in de pc steekt flikkert de middelste lichtje .
Steek ik en in de lipos doet brand er geen lichtjes en maakt geen lawaai maar mijn servo gaat wel en gas werkt ook niet en de fan zelf ook niet .
Dus hang ik em aan de pc op en wakker de krijgen en de update naar andere software maar dat doet em niet .
hij geeft aan dat em aanwezig is maar toch zegt em device niet gevonden .
Nu ben ik aan de ende van mijn latijn.
Is er iemand die mij helpen op voor rand all bedankt.
greetz phi

Hey Philippe,

Ik had ongeveer hetzelfde en heb hem gewoon terug gebracht naar de winkel en krijg een nieuwe onder garantie..

Ik heb hem nu hier liggen.

Na wat opzoekwerk kan dit aan windows 7 64 bit liggen.
Ze raden aan het te proberen op een XP 32-bit machine met de laatste castle software.

Morgen op het werk eens proberen, daar heb ik nog een XP machine (laptop met docking station).

Het proberen waard, anders idd terugbrengen. Is nog garantie op.
Enkel kan de Phil niet goed tegen het wachten :D.

Als je windows 7 hebt kan je hem ook draaien onder XP is een optie via de rechtermuisknop.
-Klik op het icoon van je castle met je rechtermuis knop
-eigenschappen
-tab blad compatibiliteit
-Aanvinken, Dit programma uitvoeren in compatibliteitsmodus voor
-Selecteren Windows XP (Service Pack 3)
-Klikken op toepassen (op deze manier wordt het programma altijd uitgevoerd in xp en niet eenmalig als je op ok zou klikken)
-Klik op ok

Ik weet het, toch lijkt het erop dat een update op een XP machine kan werken. Over een dik uurke proberen op het werk ;).

Ik herprogrameer mijne ook op mijn win 7 machine hoor.

*Edit*

En ja hoor, de regelaar reageert normaal op een windows XP machine. De USB poort van de laptop werkt niet, maar die van het dockingstation wel!
Heb de regelaar geupdate naar v1.32 en correct kunnen instellen.

5714701327_5f7492e1ea.jpg

Laatst bewerkt:
Back