man f90

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door biertje3, 26 jan 2011.

  1. biertje3

    biertje3 Guest

    hoi

    ik ben begonnen aan een robbe man f90 het was eerst een man 2000 of zo
    maar nu de zaag er doorheen is geweest ziet hij er al een stuk beter uit vonden ook de 3 vorige eigenaren die ik allemaal persoonlijk ken maar geen van hen heeft noch onderdelen liggen dus is de vraag weet iemand waar ik nieuwe koplampen kan krijgen en nog wat anderen onderdelen voor de kap
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    ik ben begonnen aan een robbe man f90 het was eerst een man 2000 of zo
    maar nu de zaag er doorheen is geweest ziet hij er al een stuk beter uit vonden ook de 3 vorige eigenaren die ik allemaal persoonlijk ken maar geen van hen heeft noch onderdelen liggen dus is de vraag weet iemand waar ik nieuwe koplampen kan krijgen en nog wat anderen onderdelen voor de kap
    zoals de gril

    ik vond het hoge dak van de 2000 niet mooi dus dat was het eersten wat eraf moest. het bovenste stukje van de slaapkap pasten nu wel weer precies als nieuw dak dus dat maar even erin gelijmd nu nog wat plamuren en het ziet er prima uit denk ik

    nu heb ik nog wat problemen gevonden zoals dat er te weinig gewicht op de achteras staat dus loopt hij vrij snel te spinnen heb daarom de wat aparte bak achter de cabine gemaakt hier zit de accu in dezen verbergt ook een aantal van de gaten in de achterkant
    als iemand weet hoe ik dus meer grip kan krijgen en de accu weer in de cabine kandoen zou dat heel erg prettig zij

    [​IMG]
    [​IMG]


    maar dan moet ik eerst ook nog een manier vinden om die gaten dicht te maken, misschien een stukje traanplaat eroverheen want plamuren werkt denkik niet

    verder moet ik wel zegen dat dezen truck een stuk beter rijd dan die van tamiya helmaal nu ik de snelheid nog wat met mijn fc16 zender wat gedimd heb en de uitslag van het stuur gelijk gemaakt kan nu tenminste volgas rondjes om mijn stoel te rijden

    nu nog een laatste vraag voor allen draaiers en frezers onderons weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn frees zakt ook al zit Alles muurvast dit heeft me tot nu toe al meerderen stuken aluminium gekost
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. twan78

    twan78

    Lid geworden:
    28 sep 2009
    Berichten:
    12
    Locatie:
    geldermalsen
    hoi biertje

    als je een dun stukje plastic plaat aan de binnen zijde van de gaten lijmd dan gan je die gaten wel dich plamuren en dan kun je de vormen er ook weer inmaken zodat je dat niet meer ziet

    gr twan
     
  3. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    vraag hobma modelbouw uit elst of hij nog onderdelen heeft van de robbe man,
    hij heeft wel eens onderdelen over van een kit,
    mvg markioo
     
  4. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    ik heb nog een bijna volledig cabine liggen. de F2000. ik zou er een keer een ERF of een STEYR van maken. maar dat zie ik zo snel toch niet gebeuren.
    de cabine is ongebruikt nieuw in de doos. een complete kit was toen goedkoper dan een chassis uit losse onderdelen samenstellen.

    als je interesse hebt hoor ik het wel. weggeven die ik m niet. maar daar komen we vast uit.

    groete Peter
     
  5. biertje3

    biertje3 Guest


    bedankt voor het aanbod ik probeer het eerst even zo met wat plamuur als dat niet lukt houw ik me aanbevolen
     
  6. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    Heb je al een idee voor de kleuren?
    [​IMG]

    Anders is dit mischien een leuk idee.
    Detail foto's kan ik wel voor je maken.

    De accu zou je onder het bed kwijt kunnen of tussen de chasis balken.

    Groetjes Mitchell.
     
  7. biertje3

    biertje3 Guest

    hoi

    nee ik had nog niks in gedachten maar dezen is wel erg mooi zeg maar rijden ze ook met enkele achter as want ik heb er maar een

    zet je de foto's op het forum of stuurt je het naar mijn maile
    ik weet niet of het lukt maar een fot van het dak zou ook heel fijn zijn dezen kan ik namelijk nergens vinden
    alfast bedamkt
    weet je het kleurnumer mischien ook
     
  8. Legorigs

    Legorigs

    Lid geworden:
    8 sep 2010
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Oostzaan, NH
    Je kunt er altijd nog een as bijplaatsen...
     
  9. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    We hebben geloof ik 1 2 assige man.
    Maar deze is geheel gedemonteert dus er staat nog een kaal geraamte.
    Foto van het dak zal wel lukken moet alleen even kijke wanneer ik foto's kan maken.

    Maar 1 stuuras bij plaatsen is toch niet zo gek veel werk.
    Alleen het chassis zal ook verlengt moeten worden.

    Als je even een pb stuurt met je e-mail erin zal ik de foto's doorsturen als ik ze gemaakt heb.

    Groetjes Mitchell.
     
  10. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
  11. biertje3

    biertje3 Guest

    hoi

    Kraanbouwer: Maar 1 stuur as bij plaatsen is toch niet zo gek veel werk.
    Alleen het chassis zal ook verlengt moeten worden.


    ik zal het nog mooier vertellen ik heb nog een stuur as liggen moet alleen nog 1 wedico velg vinden of gaan kijken of ik het reservewiel kan aanpassen maar dat zijn de kosten gelukkig niet

    het frame verlengen woord iets ingewikkelder want robbe heeft zoon apart frame uit een stuk dus daar moet ik nog iets op verzinnen
     
  12. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    je zou er voor kunnen kiezen om een nieuw chassis te maken uit bouwmarkt-aluminium profielen.
    de gaten kan je dan over nemen, en gelijk draad tappen in de nieuwe gaten. robbe heeft een boutje/moertje systeem tog?

    succes met de MAN!!
     
  13. biertje3

    biertje3 Guest

    ja de normalen wel maar de eersten eigenaar had nogal groote handen dus is er het een en ander aangepast
     

Deel Deze Pagina