MAN TGX mit Palfinger Ladekran PK100002 (1:14,5) Hubtest Maximum

Als je dit zelf wil maken moet je een zeer ervaren modelbouwer zijn en over goede machines voor o.a.
metaalbewerking beschikken.

Je kan ze ook kopen. Kost meerdere duizenden euros !!!

Beste Cor,

Ja inderdaad, koop kost rond 3000 piek.. dat zou ik niet kopen maar liever zelf maken.
Ik ben wel beetje newbie voor modelbouw..

ik had vroeger een treinbaan (N) maken (toen ik rond 10 tot 17 jaar was) dus dacht ik wel misschien zoals dit palfinger maken maar lijkt mij wel best moeilijk om eerst stap te gaan..
Dus moet ik eerst een basis van "bouwpakket" verdiepen (vooral schaal opmeten) , daarna zie ik het wel later of ik kan het.

Ik heb ook andere hobby een Carrera racebaan digital 1:34 in Zoetermeer. Maar ben ik niet zo vaak actief daar want ik woon te ver afstand van Zoetermeer..
Ik blijf wel actief lid van SlotRacing Carrera Team in Zoetermeer (https://www.facebook.com/groups/188716631185510/)

Daarom zoek ik iets andere hobby voor thuis of af en toe naar events, koos ik een trucks omdat trucks meer mogelijk hebt.

Als de truck klaar is en rijdt kan je overwegen van een club lid te worden.
Dan kan je rijden op een modeltruck baan.
Ben zelf lid van de MBVP en de Asfalt Rockers.
Deze officiele clubs staan ook toe om er een keer te gastrijden om kennis te maken.
Kies altijd de de meetings die niet al te ver rijden zijn.
Tevens zijn de rijdagen van de Indoor Truckers In Berkel en Rodenrijs altijd erg leuk.
Is een vriendenclub. Rijdagen worden hier op dit forum vermeld en kan je inschrijven.

Beste Cor,

Ja dat mijn plan was.. Ik wil liever eerst goeie truck rijklaar hebben en oefening met truck elkaar kennen (zoals bocht, snelheid, enz.)
Maar weet ik nog niet welke oplegger kiezen.

Ik denk misschien beter eerst naar modeltruck baan langs om info, kijk, enz te gaan.
Dan weet ik meer voldoen dan zonder weten (Wat moet ik bij modeltruck baan doen, enz.)

Volgende tweede modeltruck baan neem ik wel met mijn truck meenemen.

Wat denkt je zelf, cor?

Back