Beste mensen,
Nog een dikke week, dan is het zover. Inmiddels is het erg stil geworden omtrend dit evenement, hier een opsomming waarom.
Verleden jaren is er het nodige misgegaan in de organisatie. Er waren tafels gereserveerd voor de Duikboot Vaargroep, maar bij aankomst waren die er plotseling niet meer. Voorgaande jaren is ons toegezegd dat dit zou verbeteren, maar dat is dus niet gebeurt.
Ook dit jaar is het wederom een rommeltje. Jos had de 'hoofdorganisatie' op zich genomen, en geeft nu te kennen er niet verder mee te willen. Er worden afspraken gewoonweg niet nagekomen, waardoor wij als DBVG nog steeds niet weten hoe we er voor staan. Er zijn aan Jos door meneer 'A' vier tafels toegezegd, locatie van 2006, maar die laat dan verder niets meer van zich horen. Via meneer 'B' krijgen Jos en ikzelf een mail met het verslag van een tweede meeting, waarvan we dus niet op de hoogte gebracht waren, waar besloten is om zaterdag 25-10 ook open te zijn. (zaterdags zit het museum normaal dicht) Bovendien wil men het gehele botengebeuren (Vaargroep Flevoland, MMI, en DBVG) nu onderbrengen in een tent naast het vaarbassin. Wel met bewaking, maar toch een tent met alle 'klimatologische risico's' van dien. (waar dan 6 modellen van mij in zou staan...(nee, niet alleen subs))
Zoals gezegd heeft Jos net afgehaakt voor deze manifestatie. Voor zover ik weet zouden er een aantal van jullie, waaronder ikzelf, op de zondagen aanwezig willen / kunnen zijn, en Joop door de weeks. ik zit zelf met serieuze twijfels of ik nog wel zal gaan. We weten niet wat aan te treffen, ik vermoed dat er soortgelijke problemen gaan rijzen als verleden jaar. Ze weten nu al niet meer met wie ze contact op moeten nemen, en wij weten ook niet wie er nu de contactpersoon is, er hebben zich meerdere opgeworpen. Daarnaast is het frappant dat je als deelnemer, en met de deelnemers staat of valt het evenement, zelf achter de informatie aan moet gaan. Vanuit de organisatie komt slechts sporadische en gefragmenteerde info, van verschillende personen dus.
Maar voordat ik definitief besluit niet te gaan graag jullie mening over dit geheel. Het is mooi dat we ons daar met de duikboothobby kunnen profileren, maar leuk is het zo niet meer.