manifestatie soesterberg 19-26 okt ??

weet er iemand iets meer over de modelbouw manifestatie Soesterberg dit jaar ?
zou van 19 tot 26 oktober zijn volgens de kalender van de HMBC, maar vorige keer was het geloof ik ook vechten om in beeld te komen bij de luchtmachtboys...

Ahoi,

ondanks alle beloftes was er voor de verandering niets over de DBVG bekend bij het museum. Ik heb na een opmerking van Lex over 'een gewezen vergadering' een kort bezoekje afgelegd aan het Luchtvaartmuseum. Daar bleek inderdaad niets geregeld te zijn voor ons. Gelijk maar vier tafels geclaimed bij de projectleider (op de plek waar we de eerste jaren hebben gestaan).

Ik ga morgen even bellen en er dan waarschijnlijk ook langs. Toeval wil dat ik weer werkzaam ben bij dezelfde organisatie als die waar het Militaire Luchtvaart Museum van is en ik ook nog een andere zakelijke kwestie moet afhandelen met 't museum. Jawel....ik ben dus zelf ook weer zo'n 'luchtmachtboy'.... Ik moet morgen sowieso nog een bedje regelen op Soesterberg dus 't komt allemaal wel uit...

"Wacht uit" is de term....

Jos

Ja klaas,ik was het even vergeten ,maar we kunnen dan wel overleggen welke dagen ik er dan wel kan staan.Dat krijg je als je ouder word dan vergeet je nog wel eens wat.

Gr.Joop

Hoi,

Ik ga dit jaar proberen wat vaker aanwezig te zijn (moet nog wat vakantiedagen opmaken...).
Heb wel een TV met DVD en de nodige films voor de gehele periode beschikbaar.
Helaas (nog steeds...:oops: ik weet het, te veel hobby's) geen boot beschikbaar...

Grtz,
Ronald.

Beide Ronalds,

Da's mooi, dan weten we meteen wie de 'kletsdienst' op zich kan nemen dit jaar. De 'vaardienst' doen dan degenen die wel iets vaarbaars bij zich hebben ... hahaha. :yes:Heeft Jos dit jaar ook een minder droge keel!

Beste mensen,

Nog een dikke week, dan is het zover. Inmiddels is het erg stil geworden omtrend dit evenement, hier een opsomming waarom.

Verleden jaren is er het nodige misgegaan in de organisatie. Er waren tafels gereserveerd voor de Duikboot Vaargroep, maar bij aankomst waren die er plotseling niet meer. Voorgaande jaren is ons toegezegd dat dit zou verbeteren, maar dat is dus niet gebeurt.

Ook dit jaar is het wederom een rommeltje. Jos had de 'hoofdorganisatie' op zich genomen, en geeft nu te kennen er niet verder mee te willen. Er worden afspraken gewoonweg niet nagekomen, waardoor wij als DBVG nog steeds niet weten hoe we er voor staan. Er zijn aan Jos door meneer 'A' vier tafels toegezegd, locatie van 2006, maar die laat dan verder niets meer van zich horen. Via meneer 'B' krijgen Jos en ikzelf een mail met het verslag van een tweede meeting, waarvan we dus niet op de hoogte gebracht waren, waar besloten is om zaterdag 25-10 ook open te zijn. (zaterdags zit het museum normaal dicht) Bovendien wil men het gehele botengebeuren (Vaargroep Flevoland, MMI, en DBVG) nu onderbrengen in een tent naast het vaarbassin. Wel met bewaking, maar toch een tent met alle 'klimatologische risico's' van dien. (waar dan 6 modellen van mij in zou staan...(nee, niet alleen subs))

Zoals gezegd heeft Jos net afgehaakt voor deze manifestatie. Voor zover ik weet zouden er een aantal van jullie, waaronder ikzelf, op de zondagen aanwezig willen / kunnen zijn, en Joop door de weeks. ik zit zelf met serieuze twijfels of ik nog wel zal gaan. We weten niet wat aan te treffen, ik vermoed dat er soortgelijke problemen gaan rijzen als verleden jaar. Ze weten nu al niet meer met wie ze contact op moeten nemen, en wij weten ook niet wie er nu de contactpersoon is, er hebben zich meerdere opgeworpen. Daarnaast is het frappant dat je als deelnemer, en met de deelnemers staat of valt het evenement, zelf achter de informatie aan moet gaan. Vanuit de organisatie komt slechts sporadische en gefragmenteerde info, van verschillende personen dus.

Maar voordat ik definitief besluit niet te gaan graag jullie mening over dit geheel. Het is mooi dat we ons daar met de duikboothobby kunnen profileren, maar leuk is het zo niet meer.

Laatst bewerkt:
Voor het vaarwater hoef je het ook niet te doen....

We zijn gelukkig geen echte vereniging, dus je kan ook gewoon individueel gaan of evt
vooraf even polsen bij een vereniging die er toch al staat of je er bij kan.

Ik zou zeggen we gaan gewoon als visite.
Gezellig even kleppen met Joop en Fred. Die staan er via hun eigen lokale vereniging.
(dacht ik)

Dat organiseren moet wel leuk blijven...

Hoi,

@ Lex en Jos:
Het is jammer om te horen dat een mooie bijeenkomst als Soesterberg ten onder lijkt te gaan aan een falende organisatie, zeker omdat deze bijeenkomst voor mij enkele jaren geleden de start is geweest van mijn sub-hobby. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat we gewoon aanwezig kunnen zijn (had zelfs al een paar dagen vrij gepland om Joop te kunnen ondersteunen), ga ik er van uit dat het besluit om wel of niet aan deze bijeenkomst deel te nemen goed overwogen genomen zal worden. Betekend dat ik me daar dan volledig bij aansluit.

Grtz,
Ronald.

Hallo duikboters

Ik had dit al eerder willen melden ,ik moet afhaken om dat ons berdrijf de komende 3 weken groot onderhoud moeten plegen bij een ijsfabriek in Jos zijn "Heimat"( St Nick)en alle koelkompressoren moeten nakijken.

Wat de organisatie betrefd is het elk jaar een vraagteken geweest,en ik heb elke keer het gevoel gehad of wij een soort blindedarm/aanhangsel waren t.o.z. van de rest modelbouwers, maar qua publiek trokken wij toch behoorlijk veel aandacht want bootjes hadden de meesten wel gezien,maar duikboten waren voor de meesten toch wel iets bijzonders,voor al als je in de waterbak ging varen was het net een magneet dat alle publiek er naar toe trok.

Als het toch door gaat kan ik helaas NIET aanwezig zijn wat ik wel jammer vindt,alleen het gezellig kletsen met elkaar vliegd de dag voor bij.

Gr.Joop

@Lex: wellicht eens informeren bij Jaco of Jan.

@Allen: Zoals ieder jaar wordt men dus ook nu geconfronteerd met verrassingen. Overigens is dat niet alleen bij de duikbotengroep zo, ook bij Vaargroep Flevoland was het ieder jaar een "SURPRISE!!!" waar men ons neergezet had en hoeveel tafels men ter beschikking stelde.

De organisatie vooraf is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Tijdens het evenement gaat het wel, maar dat komt omdat je als clubs onderling elkaar wel een beetje kan matsen.

Boten in een tent is recht evenredig met: Roel komt niet!

@Roel,

Contact met Jaco is er net geweest. Die bevestigde de informatie uit de mail, het gaat ook dit jaar weer bijzonder stroef.

Voor iedereen,

Ik heb besloten om zelf geen modellen neer te zetten in Soesterberg. Althans niet de hele week. Op de eerste of laatste zondag ga ik een stukje tafel van de VGF annexeren (met toestemming,;) ben er tenslotte ook lid..) maar als het goed is zijn er nu in de tent tafels genoeg. Ook het feit dat Joop er niet is heeft mij hiertoe doen besluiten. (niet persoonlijk voor jou Joop, voel je absoluut niet bezwaard!!) De modellen zouden dan die dagen min of meer onbeheerd staan, en dat laat ik niet gebeuren, zeker niet in een tent. Jaco (lid VGF én MMI) vertelde me dat in dat geval de bewaking van de organisatie er dan zou gaan staan, maar ik heb daar geen vertrouwen in. Geen idee hoe ik daarop kom ...

Ik ga diegene van wie ik de mail gehad heb (hopenlijk de goede) berichten dat de Duikboot-Vaargroep dit jaar als vaargroep geen acte de presence gaat geven, met vermelding van de redenen. Natuurlijk kan iedereen wel zelfstandig daar gaan staan onder de vleugels van een andere vereniging, zoals Ronald al aangaf. Helaas, het is niet anders.

Ik kan het niet laten en wil toch even reageren.
Het klinkt me zo bekend in de oren.
In Den Helder met de vlootdagen ging het precies hetzelfde.
Tot op het laatste moment wist je niet of het doorging of niet.
Is dat ons Nederlandse leger en aanverwante mensen eigen?

Hein

Hein antwoord op je vraag: Nee.

Ten eerste is het Militaire Luchtvaartmuseum een zelfstandige organisatie. Weliswaar onder auspiciën van de KLu, en zwaar door hen gesponsord, maar het is géén onderdeel van de Krijgsmacht.

M.b.t. de Koninklijke Marine: geen ervaring.

En m.b.t. de Koninklijke Landmacht:
Wél ervaring.

Hallo,

mail het vooral naar BEIDE contacten ....

Ik heb een reply op de mail gehad, het is dus aangekomen. Men vind het spijtig dat we niet als DBVG er zullen zijn, maar verder dan dat gaat het dan ook weer niet. De communucatieproblemen worden niet herkend, veroorzaakt doordat er geen dudelijk aanspreekpunt is. Het 'er maar bij hangen' wordt verklaard doordat men ervan uitging dat wij een onderdeel van de MMI zouden zijn. Afgelopen jaren hebben we dat, dacht ik, duidelijk overgebracht, maar het is kennelijk toch niet doorgekomen. Maar goed, genoeg erover voor dit jaar. Ik heb aangegeven dat we voor volgend jaar er weer graag bij willen zijn mits wij vanaf het begin bij de organisatie betrokken gaan worden.

Verder zal ik er zelf wel één dag heen gaan, zondag de 26e, met in ieder geval een Walrus onder de arm, en de U 31 op het karretje .. Dit dan onder de vleugels van Vaargroep Flevoland. Toen het bericht hier thuis doorsijpelde dat we niet zouden gaan kreeg ik twee wel heel sip kijkende gezichtjes te zien. De jongens hadden zich er toch wel erg op verheugd. We maken er gewoon een leuke dag van, en tegelijk eens kijken wat voor "stevige tent die wat kan hebben" ze er neergezet hebben. (uit de reply-mail...)

Laatst bewerkt:
Back