Manometer aansluiten

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Randommmen, 14 sep 2012.

  1. Randommmen

    Randommmen

    Lid geworden:
    7 nov 2011
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hillegom
    Hoi,

    Wij zijn al een tijdje bezig met het bouwen van waterraketten, onder andere voor PWS, nu hadden we al een installatie alleen nu willen we eigenlijk om de druk zo nauwkeurig mogelijk te bepalen een manometer aansluiten, dit kan dmv van een pomp met ventiel maar we weten niet of dat betrouwbaar is.

    Ik dacht eerst aan een manometer die je op een fietsventiel aan kan sluiten en dan daar weer een pomp op aansluiten, ik weet alleen niet of dat bestaat en dan kan je net zo goed een fietspomp met meter gebruiken? ingebouwd zoals onderstaand is beschreven zou mooier zijn. ik weet alleen niet waar ik deze onderdelen zou kunnen verkrijgen aldaar ze bestaan. misschien heeft iemand een idee hoe dit heet en kan het zo voor mij aanwijzen op een site, of een ander idee?

    nu zouden we de pijp kunnen doorzagen en dan een t stuk 22mm met daarop een stukje pijp wat dan weer uit in een t stuk waar je een manometer op kan monteren (schroeven?) die geschikt is voor perslucht en water? tm 10 bar? zag er al een aantal op conrad maar hoe ik dat dan ga aansluiten daar kan ik niet op komen.
    Dit is trouwens een niet recente foto waar hij nog niet af was, zoals hij nu werkt is met een u pin daar is die stalen staaf voor, verder werkt hij perfect, naast een manometer zou een ontluchtingsventiel ook wel handig
    zijn.

    hoge kwaliteit versie van onderstaande foto is hier te vinden:
    http://dl.dropbox.com/u/15431919/v basis3.jpg

    Deze meter ICH 301.63.10 Manometer Opschroeven onderzijde (Ø) 63 mm Aansluiting G1/4 Afleesbereik druk 0 tot 10 bar in de Conrad online shop
    zon t stukje om de meter op te schroeven?
    T-verbinding binnendraad 1/4" in de Conrad online shop
    maar hoe kan ik dit integreren in de huidige situatie?

    Gr. David
    [​IMG]
     
  2. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Ga eens bij de plaatselijke cv monteur langs die kan je vast helpen met dat soort zaken.
    Heeft ook vast nog wel wat spullen over die je kan gebruiken.
    Gaat mij ook wel lukken maar maken is sneller als een heel verhaal tikken en uitleggen.
    (ps zet je leeftijd en je woonplaats in je profiel mischien is er iemand die in de buurt woont om je te helpen.)
     
  3. Arjan77

    Arjan77

    Lid geworden:
    8 mrt 2012
    Berichten:
    72
    Als je ook 2 van deze koopt kun je die aan de andere zijden van het T-stuk zetten en dan gewoon tussen je slang zetten.
     
  4. Randommmen

    Randommmen

    Lid geworden:
    7 nov 2011
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Hillegom
    Heb het al opgelost,
    arjan77 had ik inmiddels wel al bedacht en ook uitgevoerd,
    heb zelfs van een bedrijf in rotterdam nog gratis een onluchtventiel opgestuurd gekregen en andere dingen.

    zal binnenkort wat foto's plaatsen van de inrichting :)
     

Deel Deze Pagina