Mantua Le Superbe Informatie en documenten gevraagd

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Stephan Kertész, 6 aug 2019.

  1. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Waarschijnlijk mijn volgende project als de Endeavour klaar is. Ik heb deze set gereserveerd bij iemand, maar die is door ziekte niet in staat om hem op te sturen. Even wachten natuurlijk.

    Maar als iemand documentatie heeft of Foto's of.... Alles is welkom. Ik weet niet of er van dit Frans schip ook de Anatomy van.... is.

    Mantua Le Superbe 1785

    76125.png
     
    SjorsZ vindt dit leuk.
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Dat is een mooi schip Stephan! Best een uitdaging :)
     
    SjorsZ en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  3. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
  4. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Iemand interesse in de bouwplannen van de Bonhomme Richard 1779 laat je email dan hier achter. heb ze digitaal van een dubieuse Russische site met begeleidende pdf schaal 1:48
     
  5. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Als je die 74 gun gaat bouwen, dan staat er een voorbeeld verslag met gebruik van die zelfde boeken (wel super uitgebreid en ergggg lang) op MSW.

    Hier een foto uit het verslag.

    In ieder geval succes met welke bouw dan ook.

    [​IMG]
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  6. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Super, die ga ik zeker een keer helemaal doorlezen, want mijn "pietje precies"-instelling vraagt hierom.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2019
  7. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Het bouwpakket waar ik in principe een koop overeenkomst mee heb, zet me toch aan het twijfelen. Gezien de foto's. Het is van een oude man die volgens mij een behoorlijk prutswerk heeft gedaan aan het beginstadion van de romp. En ik denk dat ik er toch van ga afzien. Wat vinden jullie van de foto's? Hij heeft volgens mij de verkeerde planken voor de romp gebruikt en hier en daar zie ik beschadigingen aan het dek. Een nieuwe doos kost ca. 350 euro en ik moet voor deze set 90 incl verzending betalen. Met mijn huidig project ben ik nog wel tot eind winter zoet. Ik kan beter voor dat geld een draaibankje zoeken op internet. En verder sparen voor een nieuwe set.

    $_86c.JPG $_86d.JPG $_86e.JPG $_86f.JPG
     
  8. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Het ziet er inderdaad niet zo geweldig uit en zelf zou ik zoiets nooit doen, omdat je dan ook alle miskleunen van je voorganger mee krijgt. Maar beslissen moet je uiteindelijk wel zelf, dat kan niemand voor je doen. De prijs valt in ieder geval mee....
     
    SjorsZ en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  9. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Tja, daar is moeilijk advies op te geven. Ik ben het met Piet eens en zou nooit gaan proberen zoiets af te maken. Daarentegen is voor het materiaal wat er nog is, de prijs niet gek.
     
    SjorsZ en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  10. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Als je goed kijkt heeft hij de romp spanten in de verkeerde volgorde geplaatst. Er zit een bolling in de planken. Ook dat krijg je waarschijnlijk nooit meer goed. Of hij moet kit gebruikt hebben om te plakken. Maar dat zal wel niet. Dus demonteren gaat niet meer. Het gaat hem in elk geval denk ik niet worden. Of hij moet me de prijs nog eens drukken. Dan doe ik met gebruik bouwtekening een nieuwe romp maken.
     
    SjorsZ vindt dit leuk.
  11. SjorsZ

    SjorsZ

    Lid geworden:
    28 jan 2015
    Berichten:
    353
    Een poosje terug heb ik een topic geplaatst onbekend schip. Ik heb eigelijk nog steeds geen idee om welk schip het gaat, maar wel dat het een Frans schip betreft. Als ik de bovenstaande foto’s bekijk zou het zomaar de le Superbe kunnen zijn. Mocht je er iets mee kunnen dan hoor ik graag van je.
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  12. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Hmm, ik heb ook drie van dit soort dozen liggen.
    Afmaken doe je de niet omdat de eerste bouwer zodanig aan het knoeien geweest is dat er dat er niks meer van te maken is, en dat hij ermee stopte, en de inhoud van zo'n doos gebruik je dan ook niet omdat het nergens bij past.
    Gezien de foto's kan dit een schip worden wat niet boven de open haard komt te staan, maar erin belandt....
    Je kunt (vind ik) beter even doorsparen en een volledig nieuwe doos kopen. Heb je ook een up-to-date pakket.
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  13. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Ja ik ben helemaal wild geworden van die topics die een schip bouwen vanuit een bouwtekening. Dus misschien spaar ik wel voor materiaal en een mooie tekening, die ik trouwens al heb. Maar niet weet hoe ik hem op schaal kan printen en of ik het dan kan nameten. I kan hem naar je sturen per mail en dan kan je er eens naar kijken. is ook een 74 gun ship
     
    *Hans* vindt dit leuk.
  14. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Prima, stuur maar eens toe
     
  15. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Ik schuif hem op de lange baan. Het pakket schaf ik niet aan, de verkoper wilde niet praten over de beschadigingen en de verkeerde planken. Hij stelde alles voor te plamuren en met een dikke laag lak te verven. :hammer::) Heb nu een set besteld via Marktplaats Billing boats Spansk Galeon 463 en daar ga ik nog eens goed mee oefenen voordat ik veel geld uitgeef aan een pakket. Ik moet nog veel leren op het gebied van modelbouw. Wel vind ik research net zo leuk als de bouw zelf. Dat beloofd nog wat. Zo heb ik een interessante scratchbouw in gedachte van een Frans 74 gunschip/USS Bonhomme Richard. Daar bestaat nog geen bouwpakket van. Alleen op Ali maar die sla ik over. Eerst de Endeavour afbouwen en dan de Spansk Galeon
     
    SjorsZ vindt dit leuk.
  16. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Hij lijkt op mijn overnaadse cutty sark :D die ik ooit gekregen heb, maar misschien als ik de overige pakketten ooit afkrijg dat ik er aan begin met slopen en het gewoon netjes maak.
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  17. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.577
    Locatie:
    noord-holland
    bestaat er niet een bouwplaat van , dat is papier/ karton, zo heb ik de uss Missouri en de ss great eastern gebouwd.

    ik gebruik dat papier als mal en leg dat op hout en zo bouw je de romp. de bovenbouw is vaak in een bepaalde maat los te koop of maak zelf op dezelfde manier
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  18. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.787
    Locatie:
    Ittervoort
    Bij die superbe zat ook een zeer nauwkeurige bouwtekening. Opnieuw maken van de romp was totaal geen probleem. Het ging me om het vertrouwen. Hij wilde niet over onvolkomenheden praten. Daarop vroeg ik mij af of het geheel nog compleet was.
     

Deel Deze Pagina