Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller + GPS upgrade + Demo en

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 5 mei 2012.

  1. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Lelystad
    Dat laatste klopt.
    Ik heb dezelfde combinatie FF9 en Assan.
    Ik heb dat op de FF9 op een schakelaar (D) zitten met een mix.
    Master VR D slave Gear sw D rate 53%
    In het scherm zie je dan bij D uit -812 en D aan -383
    Zo boots ik een failsafe na, dus geen echte !!!

    Succes
    Ton
     
  2. mathijs

    mathijs

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik ga het eens proberen, maar een echte zou ook fijn zijn mocht de zender echt eens uitvallen ofzo.
    Maar dit zit niet in de assan module dus andere module.

    Toch staat Go Home en Land aan in de naza software en denk dat dit ook wel gaat bij een uitvallen van signaal.

    Nu alleen nog weten wat de hoogte is van de antenne/gps, waarvan gemeten?
    Zie verschillende antwoorden en opties staan en weet nu niet zeker welke en denk dat ik voor de setup ga die DJI aangeeft.
    Vanaf de onderste plaat tot top antenne is dan bij mij -12cm in de ( - Negatief)
     
  3. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb het hart van de controller genomen.
     
  4. mathijs

    mathijs

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Leeuwarden
    ik ben een groentje op gebied van drones, ik denk dat ik de schakelaar activeer met GPS/ATTI/FAILSAFE

    Dan laat in manual eerst even achterwege, dit kan later nog wel als ik aan de drone gewend ben.
    Of ik zet manual even of de springload schakelaar.

    Volgens mij meet ik 9 cm van de bovenplaat tot bovenkant antenne (waar ook de antenne aan vast zit) en 12 cm vanaf de onderplaat.

    DJI zegt vanaf de onderplaat.
    Misschien allebei maar even testen, 9 of 12 cm

    Mathijs
     
  5. mathijs

    mathijs

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Leeuwarden
    Shit, twee vluchtjes gemaakt gister en dat ging prima, straks nog eentje en even filmpje maken.
    Dacht even twee leds voorop solderen, alles werkt maar toch nog even aan zitten, pats ....rook en dus kortsluiting.

    Klote....maar leds eraf gehaald, alles testen Naza v2 en instellingen, volgens mij werkt alles nog.
    Ook de leds doen het nog, heb ik nu heel veel geluk of zie ik iets over het hoofd in de elektro van de DJI 450?

    Mathijs
     
  6. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.980
    Locatie:
    Lelystad
    zet de zaak onder spanning en props er af
     
  7. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Zoals reeds geschreven zonder propellors testen.
    Kijken of de gps werkt.
    Of de led goed signaal afgeeft.

    Indien ja, mazzel gehad.

    Trouwens.
    Die ledverlichting kun je niet zomaar aansluiten, enkel met geschikt voltage en dat is vrij laag denk ik
     
  8. mathijs

    mathijs

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik test zonder props...denk mazzel want heb zojuist toch even gevlogen.
    De led geeft groen af op GPS, maar bij calibratie geeft ie aan dat het te warm is in het software.

    Verschil tussen GPS en ATTI is toch op zijn plek hangen?
    Als het doorgebrand is dan zou niks meer werken neem ik aan.

    Heb geluk maar baal nog steeds van mijn domme fout.

    Tips om een check te doen zijn van harte
     
  9. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Die temperatuur melding krijg ik ook als ik te lang de zaak aan de pc heb hangen.
    Blijkbaar krijgt hij dan geen koeling.

    Zou ik me geen zorgen over maken.

    Gps is blijven hangen op de plek.
     
  10. r.driesse

    r.driesse

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Ridderkerk
    Hallo, ik heb dit topic een beetje door gelezen, maar er zijn een toch nog een paar vraagjes.

    Ik heb ook de DJI F450 met de NAZA multi rotor lite module, met de zender DX6i en met ontvanger AR6210,
    En als ik het nu goed heb gelezen, gaat de combinatie zender met ontvanger dus niet werken, of wel?
    Bij mij werkt helemaal niks, Als ik de ontvanger alleen met een een servo test dan reageer de servo wel met de ontvanger, maar als ik de ontvanger aansluit op de NAZA dan en zet hem dan aan dan gaan de leds knipperen in geel/groen/rood of in welke volgende dan ook, maar als hij dan deze fase door, dan blijft hij constant rood knipperen, en de motoren/ esc die blijven piepen, en bewegen de motoren een beetje.

    Wie kan mij op het juiste pad helpen, en wat kan ik het beste doen?

    Ik hoor het graag van jullie

    Met vriendelijke groeten
    Richard
     
  11. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Ik weet 99,9% zeker dat jouw hardware-combinatie gewoon moet werken. Het is al weer even geleden dat ik de F450 had, maar volgens mij moet de NAZA wel je ontvanger 'inleren' en je zal misschien ook wat met endpoints in je zender moeten klungelen.
     
  12. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Wat heb je trouwens op je DX6 ingesteld? heli? misschien vliegtuig instellen om te voorkomen dat er allemaal mixers meedraaien...
     
  13. r.driesse

    r.driesse

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ik heb ARCO ingesteld, ik heb in een ander verslag waar ook de Spektrum DX6I werd gebruikt, heb ik ook zo ingesteld als in dat verslag werd beschreven, maar mijn zender of ontvangen zien mekaar niet als ik de drone heb aan gesloten.
    En als ik de ontvanger alleen met 2 servo's aan sluit met een battery, dan werkt het wel, en heb ook al een paar keer op nieuw binding gedaan.

    om te testen heb ik wel een wat lagere accu spanning ( 2s 7,4V) maar dat moet volgens mij geen probleem zijn om te kunnen testen.

    Dus als ik mijn ontvanger aansluit op mijn drone dan is er geen verbinding met de zender en ontvanger.


    Ik heb nu wel een nieuwe ontvanger en een andere accu.
    Multistar High Capacity 4000mAh 3S
    OrangeRx R920X V2 9Ch 2.4GHz


     
  14. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
  15. r.driesse

    r.driesse

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Ridderkerk
    Het vreemde vindt ik dat als ik alleen mijn ontvanger aansluit op een servo en battery dat werkt de zender en ontvanger wel. Maar zodra ik de ontvanger gaat aansluiten op de NAZA multi rotorlite, dan doen mijn zender en ontvanger helemaal niks.
    Ik heb ook de dji usb driver handmatig gestalleerd, en in de divice manger daar zie ik nu ook bij de com en lpt poorten, de DJI USB Driver staan.
    Maar als ik de kabel en accu aansluit dan zie ik geen groen lampje branden in de NAZA-M V2 software links onder. en zolang ik ook nog geen communicatie heb tussen mijn zender en ontvanger kan ik niks doen.
    En de RX heeft spanning het lampje dat brand.

    Maar ik snap er niks van, heb ook youtube filmpjes gekeken hoe ik dingen op zou kunnen lossen maar niks helpt.
     
  16. r.driesse

    r.driesse

    Lid geworden:
    1 jan 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Ridderkerk
    vraagje, heb ik ook een GPS signal nodig? om het draaiend te krijgen, of heeft het GPS signal hier niks mee te maken om de fucties van de motoren en alles in te kunnen stellen?

    Ik ben een newbie en weet nog lang niet alles, dus alle tips & trics zijn welkom.
     

Deel Deze Pagina