Manx Monarch, de detaillering

Discussie in 'VRC' gestart door Énke Blériot, 8 aug 2020.

1. Harry van Melick

Harry van Melick

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Vreemd, bekijk ik de vleugel in de bouwbeschrijving dan past de bovenligger prima in rib W1
    Bij mij is er een duidelijk verschil en dit terwijl de vleugel ophanging wel schijnt op te lijnen, verder lijkt alles te passen.
    Overigens vertekend de foto enigszins, de wortelrip staat wel degelijk naar binnen geneigd.

IMG_20210417_092659.jpg

2. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Door de kanteling van de rib klopt de positie van de liggeruitsparing niet 100%..buig de ligger maar iets naar voren....waarbij je tevens de uitsparingen in rib 2 en 3 iets naar voren uitschuurd..( 2 mm bij nr 2 en 1 mm bij nr 3) en zodra de indekking er op zit zie je dat niet meer.

Zie je de zwarte vlekjes achter de ligger bij rib 2 en rib 3?..dat is de speling door het ruimer maken van het slotje aan de voorzijde:

En denk aan het spalken van de wortelrib zodat ze later beide ( van beide vleugels) strak teken elkaar liggen.

3. Harry van Melick

Harry van Melick

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Schiet al aardig op.

IMG_20210505_190331~2.jpg

H. de Vries vindt dit leuk.
  4. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Mag ik je een advies geven..ik heb nagelaten een webbing tussen de beide achterlijst strips te zetten..stond niet op de tekening maar...doe dat beslist...het is gevoelig voor schade bij het vastpakken.

H. de Vries en Harry van Melick vinden dit leuk.
  5. Harry van Melick

Harry van Melick

Lid geworden:
    2 nov 2003
    De achterlijst heb ik overigens met epoxy gemixt met katoen-vlokken gelijmd.
    Henk, heb jij de achterlijst vanuit de onderkant dunner geschuurd (S-slag) ?
    Kwam er ook, te laat achter, dat de mal voor de V-stelling niet klopt, volgens mij is de hoek 50% te groot. Is allemaal wel aan te passen, maar veel werk.

6. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Achterlijsy? nee nix aan geschuurd...begrijp niet wat je bedoelt.

Mal voor de V- stelling is goed..mogelijk het andere uiteinde gebruikt..als ik het me goed herinner had de template 2 hoeken.

Overigens het ik maar 1 wortelrib met de template gedaan...de andere is in samenstelling in de juiste hoek tegen de wortelrib van de andere vleugelhelft gezet..dus met de pennen in de helften...en ook de indekking is in samenstelling aangebracht.

7. Harry van Melick

Harry van Melick

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Wat ik bedoel, ik zou de achterlijst graag wat scherper maken als de 2x1,5 millimeter vandaar dat ik ze ook met ingedikte epoxy heb aangebracht.

Deel Deze Pagina