Marc Rheinard weer 2010 EC 1/10 TC Wereldkampioen

Jilles Groskamp was de enige rijder die Marc van het behalen van de titel kon weerhouden. Het is dan ook zeer frustrerend voor Jilles en alle aanwezige supporters dat hij in Finale 1 & 2 schaamteloos door Alexander Hagberg van de baan werd getikt.
De laatste finale was Jilles meteen goed weg en won de finale gemakkelijk.Marc reedt al niet meer, omdat de titel al binnen was en hij ruim baan wilde geven voor de overige 9 rijders, maar vooral Jilles. Het was dan ook een opsteker om te zien dat Jilles de snelste was over de drie finales heen gezien.
De einduitslag is uiteindelijk geworden:
1. Marc Rheinard (Tamiya TRF416) – 20pts
2. Hayato Matsuzaki (Yokomo BD5) – 17pts
3. Elliott Harper (Tamiya TRF416) – 15pts
4. Christopher Krapp (Kyosho TF6) – 15pts
5. Ronald Völker (Yokomo BD5) – 14pts
6. Jilles Groskamp (Tamiya TRF416) – 13pts
7. Yannic Pruemper (Yokomo BD5) – 13pts
8. Paul Lemieux (Xray T3) – 13pts
9. Alexander Hagberg (Xray T3) – 11pts
10.Viktor Wilck (Tamiya TRF416) – 9pts

Enige foto's zijn hier te vinden:
http://picasaweb.google.nl/Willemsen.Joep/IFMARWC110TCBurgdorf2010?authkey=Gv1sRgCJ7lq4PN6sbjvQE#http://picasaweb.google.nl/Willemse...?authkey=Gv1sRgCJ7voZWtq8PCLQ&feat=directlink

Laatst bewerkt:
Jilles had toch al pech bij de laatste kwalificatie ? Zender-ontvanger problemen ?

Ik denk dat het helemaal niet zijn wereldkampioenschap was. Kan natuurlijk ook zijn dat er zoveel druk op zijn schouders rust...

Maar natuurlijk ook knap van Marc die toch bewijst een waardig wereldkampioen te zijn.

Wat een dominantie van Tamiya! En wat een rijder, je moet het maar kunnen, steeds pieken op het juiste moment en zorgen dat je alles voor elkaar hebt, een terecht kampioen, bijna al een heel decennium. En wat een magere prestaties van Xray....

Marcel

Jilles had toch al pech bij de laatste kwalificatie ? Zender-ontvanger problemen ?

Ik denk dat het helemaal niet zijn wereldkampioenschap was. Kan natuurlijk ook zijn dat er zoveel druk op zijn schouders rust...

Maar natuurlijk ook knap van Marc die toch bewijst een waardig wereldkampioen te zijn.
Jilles was ondanks het opeens niet functioneren in de laatste kwali van zijn zender wel even 2de op het grid.
En druk op zijn schouders? Was je erbij? Hij is gewoon ordinair 2x van de baan gebeukt door iemand die niet A-finale waardig rijd en reed. Had niets met Jilles te maken.

Ik wil een en ander niet bagataliseren maar "schaamteloos" vind ik na het bekijken van de filmpjes iets te zwaar aangezet; de dwarsstaande auto van Jilles kwam terug op de plek waar Hagberg reed, het enige wat hij nog had kunnen doen is in lucht oplossen; het tikje was genoeg om Jilles uit balans te krijgen en toen kon Wilck hem ook niet meer ontwijken.

ypICEM0FNi4[/media] - 2010 IFMAR ISTC World Championship - A-Main Leg 1

Zuur is het wel dat Hagberg ook de tweede maal Jilles raakt maar hier ging tweemaal de bocht missen aan vooraf waardoor de mannen achter Jilles gewoon sneller waren. De goede snelheid aan het einde van Jilles runs leek tegenover langzamere rondjes aan het begin te staan. Dit ziet er overigens niet als een bewuste actie van Hagberg uit, hij wacht zelfs netjes....

6ESMgueu5Nw[/media] - 2010 IFMAR ISTC World Championship - A-Main Leg 2

De derde finale laat zien waar Jilles toe in staat was geweest als alles goed was gegaan, toch weer Rheinard......hij doet toch iets beter dan de rest!!

groet,

Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Ow ja, Hagberg reed ook Jilles in de practice van de baan ;) Wel raar steed die zelfde naam.
"

De heren hadden ook nog wat "unfinished business" van de DHI-cup waar Hagberg laaiend was op Jilles; toen startten ze andersom en was Jilles de boosdoener......tja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ieder ziet het door zijn eigen bril;-)

Eric

Jilles Groskamp was de enige rijder die Marc van het behalen van de titel kon weerhouden. Het is dan ook zeer frustrerend voor Jilles en alle aanwezige supporters dat hij in Finale 1 & 2 schaamteloos door Alexander Hagberg van de baan werd getikt.
De laatste finale was Jilles meteen goed weg en won de finale gemakkelijk.Marc reedt al niet meer, omdat de titel al binnen was en hij ruim baan wilde geven voor de overige 9 rijders, maar vooral Jilles. Het was dan ook een opsteker om te zien dat Jilles de snelste was over de drie finales heen gezien.
De einduitslag is uiteindelijk geworden:
1. Marc Rheinard (Tamiya TRF416) – 20pts
2. Hayato Matsuzaki (Yokomo BD5) – 17pts
3. Elliott Harper (Tamiya TRF416) – 15pts
4. Christopher Krapp (Kyosho TF6) – 15pts
5. Ronald Völker (Yokomo BD5) – 14pts
6. Jilles Groskamp (Tamiya TRF416) – 13pts
7. Yannic Pruemper (Yokomo BD5) – 13pts
8. Paul Lemieux (Xray T3) – 13pts
9. Alexander Hagberg (Xray T3) – 11pts
10.Viktor Wilck (Tamiya TRF416) – 9pts

Enige foto's zijn hier te vinden:
Picasa Webalbums - Joep - IFMAR WC 1/10...

Oi !!!

you miss spelt Burgdorf !!!!! OLD MAN !!!!Hahahahahahahaha

ik zie niets verkeerds? De achterkant van jilles auto is gewoon los en breekt uit en slingerd in de derde bocht waarna ze inelkaar hangen? Ik zie het probleem niet.

Leg 1 is via de video beter te zien dan live. Daar kan je over twisten, maar dat doen we niet ;)
Maar leg 2 is voor mij wel duidelijk.....
Neemt niet weg dat Marc gewoon weer beresterk was en Jilles het zeeeeeeer gegund was.
Verder was de grip (dit door combinatie van baan en band) ondanks suikerwater op de baan erg wisselend was of eigenlijk ronduit slecht.....

Neemt niet weg dat Marc gewoon weer beresterk was en Jilles het zeeeeeeer gegund was.
Verder was de grip (dit door combinatie van baan en band) ondanks suikerwater op de baan erg wisselend was of eigenlijk ronduit slecht.....

Beide beweringen ondersteun ik zeker, had ook enorm veel zin in een Nederlands/Thaise wereldkampioen....die XBOXende Duitser kennen we wel;-)

Ik weet overigens ook niet of suikerwater wel zo ideaal is. Op Andernach reed ik zonder suikerwater lekkerder dan met (okee, wel glad, maar iig voorspelbaar!!)

Maargoed, over twee jaar weer een WK!!

Eric

Suikerwater zorgt volgens mij ervoor dat er zich geen structurele grip op het asfalt opbouwt. Dus van mij mogen ze het achterwege laten.

Suikerwater zorgt volgens mij ervoor dat er zich geen structurele grip op het asfalt opbouwt. Dus van mij mogen ze het achterwege laten.

Mag ik vragen hoe je hierbij komt ? Ik vind dit namelijk wel een interessante opmerking (geen gebash !).

On-Topic, ik was er niet bij maar voor Jilles is het bijna een thuiswedstrijd. Hij werd genoemd als enige die Marc aan zou kunnen. Je bent extreem goed als je dat naast je neer kan leggen.

Mag ik vragen hoe je hierbij komt ? Ik vind dit namelijk wel een interessante opmerking (geen gebash !).
Mijn bescheiden ervaring is:
Als er suikerwater gespoten is dan is de grip hoog, maar niet mooi constant.
Als ik rij op een baan, waar normaal bij races suikerwater wordt gespoten, maar op dat moment onbehandeld, is de grip ver te zoeken.
Ik zie op dit soort banen dan eigenlijk ook nooit een beetje griplijn ontstaan door rubber.
Just my 2 cents.
......Je bent extreem goed als je dat naast je neer kan leggen.
Dat is ie ook ;)

Mijn bescheiden ervaring is:
Als er suikerwater gespoten is dan is de grip hoog, maar niet mooi constant.
Als ik rij op een baan, waar normaal bij races suikerwater wordt gespoten, maar op dat moment onbehandeld, is de grip ver te zoeken.
Ik zie op dit soort banen dan eigenlijk ook nooit een beetje griplijn ontstaan door rubber.

Ik zelf rij 1/10 electro TC op de baan van Model Race Genk en hier wordt ook veel gebruik gemaakt van suikerwater (is nieuwe baan), toch zie je er wel een ideale lijn vormen maar zonder dat suikerwater is er idd weinig grip.

Ik heb de video even beter bekeken. Je hebt gelijk. Jilles ging dwars en het lijkt een race ongeluk..... Alhoewel de wedstrijdleiding anders besloot.

Hulde....., ongelijk toegeven is ook mooi;-)

Ik vond persoonlijk de stop-and-go ook wel raar, misschien ook hier videobeelden toestaan....haha.....

Maar de tweede aanrijding was in mijn ogen ook wat ongelukkig, Jilles verliest het rondje voor de aanrijding de auto ook al bijna twee keer (schiet op 0:45 de bocht heel ver voorbij en op 0:50 staat hij ook helemaal dwars, rondetijd 13,30)en verliest de ronde erna zowel de eerste als tweede bocht veel snelheid.....de duw van Hagberg is dan eigenlijk bijna een logisch gevolg. Hagberg blijft er overigens wel achter rijden tot en met de derde aanrijding van Jilles..... Ik ben geen fan van de Zweed maar hij had hem al drie keer eerder kunnen raken...

Eric

Laatst bewerkt:
Back