Mardave Stockmaster

Hoi,

Ik heb een Mardave Stockmaster (Stock-car) uit 1978.
de kit is helemaal compleet en moet voorzien worden van een OSMAX 25 (4cc) motor.
nu zoek ik een electromotor equivalent. Aandrijving op basis van een 3s lipo.
Wie heeft suggesties/ de auto is volgens mijn 1:8.

Indien er meer info nodig is voor advies hoor ik het graag.

fotootje graag!
Als ik het goed heb zit er geen rem op zo'n auto? Maar wellicht kun je met een elektromotor wel remmen dan?

Laatst bewerkt:
mardave.jpg

mardave2.jpg

mardave3.jpg

mardave4.jpg

mardave5.jpg

mardave6.jpg

mardave7.jpg

mardave9.jpg

Laatst bewerkt:
Wat ook erg lastig is is dat alles engelse maten zijn.. een m6 moer past niet op de wielen. Maargoed heb ze via mijn werk besteld. (80 cent voor 10 stuks hahaha).
enige wat ik direct mis is de pen die de besturing voor op zijn plek moet houden. Weet niet hoe die eruit moet zien en een reguliere bout past niet.

Anyway.. er zit een vliegwiel bij en een aandrijftandwiel. Heb hier geen ervaring mee maar het lijkt erop dat door de toeren de schoentjes uitslaan en grip geven op het tandwiel.
waarom is dit eigenlijk?

Laatst bewerkt:
die ziet er nieuw uit! Mooi geval toch.
Dat met de schoentjes is de koppeling. Te vergelijken met andere nitromotoren. Een slipkoppeling zeg maar. Anders kan de nitromotor niet stationair draaien of tenminste zou je auto altijd rijden van de moment de motor aan gaat.

Daar ga je toch niet mee rijden of ben ik nou de enige die dat denkt?:S Zet hem mooi op de plank en investeer liever in een nieuwe auto, dit lijkt mij toch doodzonde om mee te gaan rijden.

nieuwe auto is niet boeiend.. zijn ook niet te krijgen in een dergelijke constructie.
juist leuk om zoiets weer rijdend te krijgen. gaat me er niet om om elke week te gaan rijden maar het idee dat hij werkt en bruikbaar is is leuker dan hem op een plank te zetten.

Of probeer even de stockcar vereniging in rosmalen das wel zo dicht bij u in de buurt.
Word er mooi, en er is iemand in het oosten van het land die deze auto's spaart en ook veel onderdelen heeft, stuur maar een pb dan zoek ik zijn adres op.

Succes!

Rob

Back