marder legaal??

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door svenie, 24 aug 2004.

  1. svenie

    svenie Guest

    ik ben van plan een marder te kopen :D

    mijn vraag is:
    is het legaal om op straat te rijden met een big scale??
     
  2. DjangoT

    DjangoT Guest

    Nouw het is volgens mij wel legaal, Alleen ik zouw dan wel tegelijk een snelle uitlaat nemen, dat schilt al heel erg in geluid. Maar verder moet het geen probleem zijn denk ik, ik denk wel dat je last van kinderen zal krijgen als die in jouw buurt wonen. Dus...
     
  3. Guest

    Guest Guest

    als je hem hebt gekocht, mag ik dan ook eens rijden?!
     
  4. svenie

    svenie Guest

    ummh??
     
  5. svenie

    svenie Guest

    als je 100km hiernaartoe wilt rijden wel :wink:
     
  6. Evodriver

    Evodriver Guest

    Tsja, of het door de wet gedoogd is, laat ik nog maar even out of question....

    Wat ik je wél zeg, is dat je het niet moet doen. Een dergelijke wagen kan in geval van storing of een defecte gas/rem servo aanzienlijke materiële schade, danwel persoonlijk letsel aanrichten. Een klein kind rijd je zo 2 benen over, om van loslopende baby's nog maar te zwijgen.

    Ik denk tevens, dat je ouders niet blij zullen zijn als jij door een eigen fout, of bovengenoemde storing, een personenauto voor enkele duizenden euro's schade toebrengt (dit is geen sciencefiction!!). Heb dergelijke taferelen al vaker live mogen aanschouwen op de parkeerplaats... Onze auto is zelfs al 2 keer slachtoffer geweest (arme golf :() Daarom kom ik tegenwoordig liever niet meer daar, en rijd ik liever op het circuit. Minder kans op schade door andere auto's....

    Of de verzekering materiële danwel persoonlijke schade vergoedt, blijft ook nog maar de vraag, en daarnaast, je kan gewoon beter een mooi groot grasveld buiten de bebouwde kom opzoeken.
    Zo veroorzaak je geen overlast, en waarschijnlijk ook geen schade, behalve aan jezelf/eigen auto.
     
  7. markw

    markw

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Veenendaal / EHTL
    Officieel mag niets met een motor dat geen type goedkeuring heeft op de openbare weg. Ik weet dat het gedoogd wordt. en dat kan kan ik ook goed begrijpen maar officieel mag het niet .... dat wil niet natuurlijk niet zeggen dat ik het daarmee eens ben/me eraan houd ;) (zie avatar ;) (overigens geen grotere heli's hoor ...) )

    Mark
     
  8. svenie

    svenie Guest

    oke dan bedankt dan weet ik dat ook weer
     
  9. ZX12R

    ZX12R Guest

    Wie kan mij zeggen welk artikel in welke wet dit verbied? Kan geen wettelijke grond vinden die rc rijden verbied. Alleen rc vliegen is in een regeling van de luchtvaartwet geregeld
     
  10. BlackFox

    BlackFox Guest

    Ik geloof ook dat verzekeringen modelbouwauto's die harder rijden dan 15 km/h niet meer dekken.

    Maarja, wie weet nu of een marder harder kan dan 15 km/h ? :lol:
     
  11. ZX12R

    ZX12R Guest

    Dan is het een verzekeringskwestie maar geen wet of regeling. En geloof, daar koop je niet veel voor. Ik wil het nu wel eens zeker weten. Hoor te vaak, ik geloof dat het niet mag of ik heb eens gehoord/gelezen dat het niet zou mogen.

    Als meneer agent mij het verbied, op welke grond denkt hij dat dan te doen?
     
  12. ik ben 1 x aangehouden met mijn savage en toen zei meneer agentje op zijn motertje dat ik niet zo lang moet rijden en ergens anders moet gaan rijden en niet in de buurt van huizen !!

    groet,
    Frank
     
  13. corvette

    corvette Guest

    Even buiten verzekering en wat in je eigen ogen normaal is:

    Hij valt binnen de geluidsnormen dus je mag er gewoon mee op straat. Je mag toch ook met een brommer rond scheuren ?
     
  14. Evodriver

    Evodriver Guest

    Geluidsoverlast? Heren?
     
  15. ja ik vond het ook al vreemd maar ik was even ergens anders en toen gewoon weer terug :p maar ik kan niet in de straat rijden :? want dan gaan de auto alarms af :x !!

    maar je kan gewoon met je mardertje in de buurt op een grasveld dergelijke rijden want hij geluid is zwaarder dan nitro dat is jankend en dat is verder tehoren dan zwaar!

    groet,
    Frank :wink:
     
  16. corvette

    corvette Guest

    eeeh ja ..... niet goed ?
     
  17. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Tja, je kan proberen de wijsneus uit te hangen en toch te blijven rijden, ben bang dat je dan aan het kortste eind trekt want...

    Het wordt vaak door de vingers gezien, maar strikt volgens de wet kunnen ze je het rijden op straat verbieden.

    Ik heb onlangs een gesprek gehad hierover met de Politie, was namelijk aan het rijden op een lege parkeerplaats... Strikt gezien mag dat ook niet, maar men gedoogt het zo lang je:

    - geen overlast veroorzaakt
    - geen gevaar voor anderen bent...

    Als meneer agent het niet meer weet dan zegt ie gewoon dat het een Algemene Politie Verordening is en dan heb je je boeltje maar te pakken en te verkassen...
     
  18. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Tja, een brommer heeft een type-goedkeuring en mag dus op de openbare weg... rij je roekeloos, zonder helm of ben je te jong dan helpen ze je ook graag van de weg af...
     
  19. BlackFox

    BlackFox Guest

    WTF ? :?

    Inderdaad, mijn buren dachten zelfs dat ik speciaal voor hun die auto heb gekocht omdat ie minder lawaai maakt :lol:
    Nu klagen ze wel van stofoverlast, maarja :p

    En die brommers maken zelfs meer lawaai dan zo'n marder :wink:
     
  20. jah echt waar als ik door de straat rij met mijn savage (geen marder on-road banden :p ) dan gaan der auto alarms al :p :lol: vind het zelf irri want dan gaat gelijk me ma zeiken :(

    groet,
    Frank
     

Deel Deze Pagina