marder legaal??

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door svenie, 24 aug 2004.

  1. corvette

    corvette Guest

    Die maken idd meer lawaai.

    Maar zo'n standaard pot op de marder is ook een hoop herrie hoor. Doe mij maar lekker zo'n 3 kamer uitlaat. Al hoewel dat ook altijd een gekloot van jewelst is ( vast maken , los trillen etc . je kent het wel ).
     
  2. ZX12R

    ZX12R Guest

    Kijk, dat je niet bij huizen rijd of in een druk park om zelf geen overlast te veroorzaken lijkt me logisch en dat een agent je daar op aanspreekt kan ik me ook voorstellen maar stel dat je dat weigerd, let op! STEL! Op welke grond kan hij dit dan beeindigen?

    Ik rij zelf op een zelf aangelegde baan net buiten de bebouwde kom waar we niemand tot overlast zijn, wat als een agent hier wat van zegt?
     
  3. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Denk niet dat je hiervoor aangehouden bent, je bent hooguit aangesproken... Bij een aanhouding had je auto in de achterbak gemogen en jij met de handboeien aan op de achterbank :?

    Nee, zonder gekheid... als je goed kan uitleggen wat je doet en hoe je met de sitiatie omgaat (geen overlast veroorzaakt en let op de veiligheid) dan heeft meneer agent er niet zo'n probleem mee...

    Of hij moet gestuurd zijn omdat mensen uit de buurt gebeld hebben vanwege de herrie...

    Je kan natuurlijk altijd aan meneer agent vragen waar je wel kan gaan rijden als je weggestuurd wordt...
     
  4. sorry ik bedoel ook aangesproken :p haha lol

    groet,
    Frank
     
  5. ZX12R

    ZX12R Guest

    Kijk, dan hebben ze een moeilijke aan me. Als het in een APV staat wil ik die inzien. Hij kan dat niet zomaar uit zijn mouw toveren en zal me moeten aantonen dat ik overlast veroorzaak en een gevaar ben. Het feit dat hij een politieagent is maakt hem niet heilig. Werk zelf bij die organisatie ( ZX12R bestaat uit 2 broers en ik ben de oudste van de 2) en laat me niet gek maken. Daarnaast ben ik bekend met wetten en hoe die werken en kan geen wet vinden die rc rijden noemt of naar verwijst.
     
  6. corvette

    corvette Guest

    Maar stel: er wordt geklaagd over geluids overlast als je op een grasveldje rijdt.

    kunnen ze je dan officieel wegsturen ?

    Dit omdat een Marder minder herrie maakt dan sommige voertuigen die wel gewoon gebruik mogen maken van de openbare weg ( lees : brommers )
     
  7. ZX12R

    ZX12R Guest

    Het is netter om dan weg te gaan en ergens ander een plekje te zoeken. Maar of ze je officieel weg kunnen sturen?? Geen idee, das het probleem, waar is dit geregeld? En wie bewijst wat overlast is? Wat is de geluidsnorm en wie meet dit?

    Ik probeer niemand tegen politie op te zetten maar vraag me af hoe dit zit? worden we weg geblufd van plekken waar we gerust zouden mogen rijden? Ga niet met ze in discussie en ga ergens anders rijden. Als je niet weet wat ze wel en niet mogen verlies je het toch van ze.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laat ik deze discussie maar onder me eigen naam verder voeren. ZX12R is mijn broertje, hij heeft hier niks mee te maken.
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Als je bij die organisatie werkt, dan mag ik aannemen dat je het wel weet of niet?

    Hoe je het ook went of keert, je trekt aan het kortste eind, enja als jij je dan gedraagt als "lastpak" dan krijgt direct de rest van alle RC-rijders ook die naam en kunnen we onze hobby wel vergeten.

    Ga anders eens praten met een advocaat of iets dergelijks, misschien kunnen zij het je uitleggen.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Binnen mijn dienst kan niemand me hierbij helpen. Er staat wel een vraag uit richting de dienst verkeer maar daar heb ik nog niks van gehoord.

    Kortste eind. Weet ik zo net nog niet. Vaak weten zij het ook niet en overbluffen gewoon mensen, zie dit wel vaker. Het is met rc nog nooit voorgekomen dat er iets tegen ons is gezegd maar als ze komen wil ik voorbereid zijn. Je hoeft niet alles te pikken van ze. Had de hoop dat iemend op dit forum het al eens uitgezocht had.

    Daarnaast reageren ze anders op collega's dus een probleem voor andere rc rijders lijkt me sterk. Als je sterke en goede onderbouwde argumenten hebt zullen ze je gelijk geven.
     
  11. P@trick

    P@trick Guest

    Het verhaal wat jullie telkens aanhalen met er zijn voertuigen die meer herrie maken klopt niet helemaal.

    Geluids overlast is geloof ik als 1 en het zelfde geluid minstens 1uur constant aanwezig is. dus een brommer door de straat is geen eens geluid overlast. Het is namenlijk ergens in de wet geregeld dat ieder persoon recht heeft op 1 uur ongelovenlijke herrie op een dag dit dus om buren ruzies te verkomen. als jij dus al een uurtje bezig bent met het rijden voor de deur op een gras perkje mogen de buren gaan klagen en ben jij verplicht je biezen te pakken. Dit heeft dus niet zo zeer met rc te maken.

    Verders staat er in de wet dat alle niet goedgekeurde motorvoertuigen niet op de openbare weg mogen dus ook jouw rc auto niet. alleen als het onder de 15km valt want dan is het kinder speelgoed. Zoals van die electro scooters enzo.
     
  12. M.Bosman

    M.Bosman Guest

    Luister jongens over deze kwestie kan je heel kort zijn, Het MAG gewoon niet, maar wordt wel gedoogd.
     
  13. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    en als hij vraagt hoe hard gaat ie ?
    dan rij je effe tegen z'n been dan voelt ie hoe hard :D

    neej neej,

    Met een marder ga je gewoon crossen op een openbaar voetbalveld ofzo
    en op straat oppassen voor derden, en niet zo lang scherpende geluiden maken, dat is irritant!

    als je wordt gevraagd weg te gaan ga den ergens elders rijden, het mag je niet tegenhouden zo'n marder te kopen.
     
  14. Jelle

    Jelle Guest

    Of het nou wel of niet toegestaan is staat volgens mij volledig buiten het ethische aspect van het hele verhaal... Ik wil niet eens mensen tot last zijn en zal dus zeker verkassen als ik iemand tot last ben (of een agent het komt melden of een buurtbewoner staat er dus ook totaal los van), daarom denk ik er dus al niet eens aan om in een woonwijk te gaan rijden. Ik lijk wel raar als ik het zo bekijk ;)

    Maar het blijft natuurlijk interessant of het wel of niet verboden is...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Er schijnt in de europese regelgeving hierover iets te staan, zodra ik die gevonden heb zal ik die plaatsen
     
  16. Kees1988

    Kees1988 Guest

    Dus als ik het goed begrijp mogen wij gewoon zolan rijden als we willen, omdat we telkens tussenstops nemen om te laten koelen, bijtanken e.d?~

    En ik zal het onthouden voor als m´n buren weer eens lawaaierig zijn, dank kan ik lekker s nachts m´n geluidsinstallatie een GOED uitproberen :lol:
     
  17. BlackFox

    BlackFox Guest

    Na 22u moet het sowieso stil zijn ;-)
     
  18. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Ja kees1988, jij mag dat... denk toch eens na...

    Je neemt hetgeen geschreven is weer iets te letterlijk... Wanneer je in een woonwijk gaat karren met die bak en wat herrie produceert heb je zo de politie ter plaatsen (als ze tijd en zin hebben of gestuurd worden!).

    Allereerst zullen ze je aanspreken over geluidsoverlast... sputter je tegen en kom je met bovenstaand argument dan zeggen ze gewoon dat je overlast geeft... spullen pakken en verkassen...

    Waarom zo moeilijk doen, er hebben al verschillende mensen gepost dat ze gewoon ergens in de rimboe, buiten woonwijken etc. gaan rijden om vooral maar geen overlast te bezorgen... En dan zouden een paar mensen zoals jij het gaan verzieken voor alle anderen?
     
  19. attack

    attack Guest

    Ik was ook eens is aan het rijden met me nitro auto in de straat.
    Ineens stopt er een moter naast me.
    Wat was het een moteragent.
    Maar hij vroeg hoe hard ie liep ik zij 100 kmph.
    Hij had intresse en zo vroeg ie nog meer.
    Hij had effe staan kijken en ging weer weg.


    :lol:
     
  20. Roger B.

    Roger B. Guest

    Tuurlijk, waarom niet, ook bij de politie werken MENSEN, die net als jij en ik een zekere interesse in modelbouw en RC kunnen hebben...


    Ik zou zelf ook kiezen om ergens te gaan rijden waar ik weinig tot geen last kan veroorzaken.


    MBT het verhaal dat alleen goedgekeurde motorvoertuigen op de weg mogen... mooi, leuk... maar WAT maakt een RC autotje een motorVOERTUIG?
     

Deel Deze Pagina