Marder opnieuw opbouwen met allu.

• Topicstarter Topicstarter bonobo
  • Startdatum Startdatum
B

bonobo

Guest
Sinds afgelopen donderdag ben ik de trotse eigenaar van een FG Marder.. ipv er meteen mee te gaan rijden heb ik besloten om hem compleet uit elkaar te halen, schoon te maken.. onderdelen te vervangen.. en dan weer op te bouwen.. dus deze alvast wat foto's.

Zo kreeg ik hem.
normal_IM000529.jpg

de voorwielen eraf
normal_DSC00730.jpg

normal_DSC00735.jpg

De basis. :)
normal_DSC00736.jpg

het nieuwe 23cc zenoah blok. pitstop getuned.. dus lekker snel :)
normal_DSC00737.jpg

dit was een tegenvaller.. de aandrijfas kreeg ik niet los.. dus moest er maar geweld gebruikt worden.. inmiddels alwel nieuwe besteld :)
normal_DSC00740.jpg

normal_DSC00741.jpg

complete achterkant.
normal_DSC00744.jpg

voorlopig ben ik tot hier gekomen.. er moeten nog wat onderdelen binnenkomen die besteld zijn..
waaronder een alluminium Servoplaat.. ben benieuwd..
De voorkant blijft voorlopig van kunstof.. want tja het geld is op.. hahahahaha later hoop ik weer meer foto's te maken..

Een trotse eigenaar kan je nooit zijn van een Marder, wel een eigenaar :rolling: :rolling:

Zorg dat je een betere aandrijfas neemt dan dat zachte standaard geval. Als je daar streng naar kijkt is hij krom en aan het uiteinde helemaal gezwollen.

Veel plezier verder met de bouw. (De mijne in vol Elcon moet ik ook nog bouwen, alles in huis maar er zitten te weinig uren in een dag geloof ik)

Ik heb al een geharde aandrijfas besteld en stalen tandwielen.. dus dat komt helemaal goed.. :) Aankomend weekend wordt er weer gesleuteld.. (als de onderdelen er tenminste zijn dan)

Een trotse eigenaar kan je nooit zijn van een Marder, wel een eigenaar :rolling: :rolling:

Zorg dat je een betere aandrijfas neemt dan dat zachte standaard geval. Als je daar streng naar kijkt is hij krom en aan het uiteinde helemaal gezwollen.

Veel plezier verder met de bouw. (De mijne in vol Elcon moet ik ook nog bouwen, alles in huis maar er zitten te weinig uren in een dag geloof ik)

uhum, geen trotse eigenaar ?
als ik in gras optrek heb ik het gras 2 meter hoog hangen, en alle mensen in de straat komen kijken, dat lukt je toch niet met een on-road ( betekend niet dat een on-road niet vet is hoor ik heb zelf ook een fg truck gehad )

Ja, voor zijn werk samen met zijn vrouw voor een jaar of drie (krijg je als je teveel topics leest, dan weet je ook wat iedereen doet en waar e uithangen :mrgreen:)

het is geen zenoah,maar een getuned CY blok.En waar heb je de servo plaat besteld,had ik je heel goedkoop kunnen leveren.

Laatst bewerkt door een moderator:
zoals beloofd weer een paar foto's

de nieuwe hardstalen (holle) aandrijf as met nieuw 14 tands tandwiel en een nieuw hoofdtandwiel 46 tands.
normal_DSC00745.jpg

De mooie :) alluminium servoplaat.. moet nog wel twee extra gaatjes boren in mijn chasis plaat maar dat komt goed.
normal_DSC00746.jpg

En een setje nieuwe remschijven.. ze zijn wat klein maar misschien doen ze het wel goed.. zo niet.. dan maar grote nieuwe halen :) en nog een extra setje tandwielen.. 14tands en 48 tands.. deze zijn eventueel te koop. :)
normal_DSC00747.jpg

Morgen ga ik beginnen met de bouw en als het een beetje meezit krijg ik hem morgen af.. natuurlijk zal ik weer veel foto's gaan maken.. om jullie genoeg te laten zien..

Helaas gisteren werd het niet wat.. ivm andere verplichtingen :). maar vandaag gaan we er weer mee bezig... eind van de middag heb ik wel weer foto's :)

zoals beloofd weer wat foto's helaas niet zoveel als ik had gehoopt maar ik stuitte op nogal wat onvoorziene problemen..
De alluminium servoplaat met de alweer ingebouwde servo's.. een dubbele stuurservo.. doet wonderen :) moest wel het een en ander aanpassen in de plaat.. maar dat was een eitje.. ;)
Alleen toen ik alles in elkaar had.. stuurde hij voor geen meter.. snapte er niks van... bleek dat de servo armen totaal niet symetrisch stonden ten opzichte van elkaar!! Dat maar ff gefixed.. en het resultaat was super!! :)
DSC00748.jpg

De kunstof voortrein.. compleet uit elkaar geweest en schoongemaakt.. het draait en loopt (stuurt weer als een zonnetje:))
normal_DSC00750.jpg

De ingebouwde servoplaat.. de accupack zit er nog niet op.. omdat ik geen tape meer had :( hahahahaha te stom voorwoorden gewoon!
normal_DSC00749.jpg

Volgend weekend ga ik met de aandrijflijn bezig.. een gehard stalen aandrijfas met stalen tandwielen... en daarna... hahahahahaha :)

heej
ik heb ook een fg marder ook met alu radio plaat maar ik vind het niks waar ik ging 1 keer over de kop en er zat gelijk een knik in:(en ik ha er net een nieuwe stuur servo in een rhino digi gelijk kapoet:(

groets daan

zo ben heel erg druk geweest en de auto is klaar.. dus bij deze weer een bult foto's :)
schijfrem.jpg

aandrijving.jpg

sambauitlaat.jpg

motor23ccCYpitstoptuned.jpg

frontview.jpg

overview.jpg

sideview.jpg

sideview3.jpg

topview.jpg

sideview4.jpg

outside.jpg

outside4.jpg

rearviewoutside.jpg

metbeetlekap.jpg

Al met al denk ik dat ik aardig geslaagd ben.. nu nog een alluminium voortrein van elcon.. :)

Back