Marinedag van MMI op 13 mei (evenement)

Hoe diep zwemmen die bio-subjes? Anders worden inderdaad de kivifi's noodzakelijk ..... :wink: :lol:

Roel, hoelaat verwacht je ons Zaterdag??

IK verwacht niemand... ben slechts pisvlek lid van VGF schipper van S130
De organisatie (MMI) is vanaf een uur of tien aanwezig met de koffie gereed.

Diepte bio-subs: al naar gelang de watertemperatuur en zonlicht:
vanaf de oppervlakte tot minimaal 40 cm.
Dieper kunnen we namelijk niet kijken :wink:

Heren,

Het spijt me verschrikkelijk maar op de vooravond van dit evenement moet ik helaas vanwege extreme drukte op de zaak afzeggen.

Excuses voor eventueel ongemak.

Groetjes:

Mathijs

Heren van de grijze vloot,
Bedankt voor de geslaagde dag, mooie locatie hebben jullie daar zeg.
Goed weer, ondanks de voorspellingen en een gemoedelijke sfeer.

volgend jaar weer?

mvg Rene

Voor zover ik weet nog niet Mathijs.. Ik heb wel een zekere Roel van E. de hele dag zien rondsjouwen met een camera (naast nog een tiental anderen) dus ik denk dat er nog wel wat gaat verschijnen.

Jos

Alvast een voorzetje. Ik was veel tedruk met varen natuurlijk, maar deze SAR-aktie door de genoemde fotograaf, eigenlijk alleen R, is wel leuk.

sleepbootroel1.jpg

Vliegdekschip op drift, ontvangeraccu leeg

sleepbootroel2.jpg

Op weg naar de veilige haven

sleepbootroel3.jpg

Pfffff, gehaald! (wie is dat onderin beeld toch??)

duikbotenhoek.jpg

Ons hoekje. Of zeg maar hoek, er waren als ik het goed heb een achttal duikers aanwezig. Die meneer in beeld werd alleen geplaagd door erg veel pech.

nieuweaanwinst.jpg

En het nieuwe model van ondergetekende.

Al met al een erg leuke dag, goed weer, en mooie modellen gezien.

Oké, hier dan die sukkel in die roeiboot (Overigens wel met een sublieme roeitechniek... Rijp voor de 8-zonder-stuurman!)

(Teken NOOIT, niemals, never een bergingcontract op een marinedag! Je gaat voor "No cure, no pay" uiteindelijk is er absoluut geen pay! Wat er wel was: spierpijn van het roeien en het omhoog hijsen met de schepenlift van de Karel Doorman, afschrijving van onze roeiboot "Kermit" en touwslijtage van de sleeptros...)

Hier Jaco de Jong tijdens zijn welkomsttoespraak. Let op zijn kleding: geschikt voor een dag zonnig en lekker weer... En dat kwam uit: de hele dag heerlijk weer! Om 16.00 was de dag officieel afgelopen, om 16.05 vielen de eerste druppeltjes...
normal_11~0.jpg

Lex z'n nieuwe 7C kwam af en toe wel érg abrupt boven water...
normal_01~9.jpg

Hoe hij dat echter doet, blijft voor de buitenwereld verscholen: Lex houdt duidelijk niet van 'bedrijfsspionage; hij schermt zijn modellen nogal ernstig af!
normal_02~10.jpg

Als het te gek werd met al die dikke dames in het water, zocht mijn Schnellbootchen bescherming bij haar grote zus de "Scharnhorst".
normal_03~11.jpg

Soms werden er mijnen geveegd, maar ja, als de bemanning van de mijnenveger niet achteruit kijkt, worden achter je rug om door weer zo'n irritante 7C fluks weer nieuwe mijnen gelegd. (Goed dat Joop z'n O-2 niet bij zich had, dan was het helemaal ellende geweest...)
normal_04~8.jpg

Jos z'n 206, als een soort overmaats kikkervisje boven water. (een dikkopje is het zeker!!) Jos werd echter nogal door pech geplaagd en moet gaan investeren in een nieuwe plaat lexan.
normal_05~5.jpg

HMS Karel Doorman. Imposant om te zien varen, alleen een wat rare vliegtuigbezetting: Er vlogen die dag nogal wat reigers over onze plas...
normal_08~2.jpg

Dit Amerikaanse slagschip overtrad op onbehoorlijke wijze alle milieu-regels in de gemeente Dronten; rook, vuurpijlen, geschutssalvo's... Typisch Amerikaans!
normal_07.jpg

Hier vaart Lex' nieuwe aanwinst aan de oppervlakte. Zeldzaam moment: nu eens niet als een speedboot!
normal_09~1.jpg

En dan de onderwater pechvogel: De Lafayette had de pech om, achteruit slaand, één van de weinige blaadjes in onze vijver in de schroef te krijgen. Hoezo caviteren? En dan noemen ze mij een slagroomklopper met de Parat... Lamenielaggúhhh....
normal_12~0.jpg

Hè Jongens,

Dat ziet er weer goed de foto`s, :worship: :worship:

heb nu al spijt dat ik er ook niet geweest ben met mijn henry Clay (lafayette) :( :( :(

Hoi Jos,

Ik hoop toch nog dit jaar samen met jan zijn lafayette op de foto te kunnen en samen varen met de andere duikboten.

Hoi Allemaal,

Zeg hoe kan dat, :o als ikke na ongeveer 4 uren in het water gelegen te hebben (één accu set gebruikt en ik heb er nog één aan boord!!) met mijn sub en ik kom één achteloos weggegooit sla'plantje tegen waar ik door achteloos bravoer :oops: achteruitvarend in ros , dat dat dan weer net op de foto moet komen. :wink: :wink: :wink: Maar ik kon het door puur geweld zonder SAR diensten af. ( waar kennis ophoudt begint geweld situatie :lol: )

Maar heren van de grijze vloot perfect voor elkaar, en ik kom graag weer eens langs, dan waarschijnlijk ook met een varende helft van de UU 5080.

Met vriendelijke groeten,

Jan huizenga

Jan,

Moet je ook maar niet telkens volgas op periscoopdiepte wegscheuren met dat zwart-rode geleide projectiel van je... Geen fotograaf kan 'm vangen .. :lol:

hallo

spijt dat ik er niet bij kon zijn
maar ik moet ook wat aan het vrouwtje denken
we hadden puppy parade en onze pup van 10 maanden is kampioen van belgië geworden in zijn klasse

nooit gedacht dat dat wafje het in zich zou hebben maar toch maar lekker de eerste prijs weg gekaapt

volgende keer ben ik er dan mischien wel weer bij
de u2540 is opdit ogenblik in het droog dok
de bajonet koppeling is los gekomen
hoe dat is kunnen gebeuren is nog steeds een raadsel maar gelukkig is ze helemaal los gekomen en moet ik ze er niet af wrikken

groeten raf
weet ik ook meteen waar dat lek de laatste tijd vandaan kwam.

@Raf: gefeliciteerd! Enne... inderdaad aan je echtgenote denken, zeker in het moederdag-weekend! (Vieren de Belgen dat overigens ook?)
Uit betrouwbare bron vernomen dat allimentatie geen ruimte meer overlaat voor hobby, dus alle echtgenotes in de Benelux: we houden van jullie! Succes met de reparatie van je 2540!

@Jan: laat ik 't zo zeggen: we zijn in de polder nogal zuinig op ons bladgroen... :lol:

hallo roel

en of we dat vieren
we vieren dat zelfs twee maal perjaar

een keer voor minder onthullende kleren en een keer voor bontjassen
het eerste was dit weekeinde en het voklgende is in augustus
jullie daar in de lage landen zijn dus goedkoper uit dan wij
hahahahahahahaha

en die koppeling gaat wel lukken alleen de tijd er voor vinden dat is een probleempje
onze bazen zitten namelijk met fantastische ideen wat werktijden betreft
elke dag een uurtje langer en alle zaterdagen tot jullie

is china echt zover weg dan we wel denken of is het hier gewoon voor onze neus ??????

groeten raf

Back