Marinedagen 2009

Discussie in 'Marineschepen' gestart door FreekS, 11 jul 2009.

  1. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Hallo!

    Ben bij twee leuke dagen met MMI in Den Helder geweest.

    Een mooie stand met modellen en een HEEEEL kleine vaarbak, dus rare capriolen. Natuurlijk was het ook weer zo dat de eerste twee boten in de bak meteen op dezelfde frequentie zaten!



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    heb je de mijnenveger HRMS Makkum ook gezien(de1:1)
     
  3. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Walrusklasse en Waker bezichtigd

    Mijn interesse deze dagen gingen uiteraard weer uit naar de Walrusklasse onderzeeboten, ze waren alle vier in Den Helder. De Hr.Ms. Dolfijn was maandag net terug van een missie, verder lag de Walrus er (hoog uit het water waarbij een stuk van de schroef uitstak) en de Zeeleeuw. De Bruinvis lag op de wal voor onderhoud.
    We hebben met de M.M.I. groep leuke schepen bezocht, de Mahu (ex-mijnenveger welke geheel is opgeknapt door vrijwilligers; fantastisch werk!), de Pallau, een Duitse mijnenveger/legger (dubbele functie en een schip dat geheel was opgebouwd uit RVS, we hebben dan ook geen enkele roestplek kunnen vinden) en we zijn aan boord geweest van de Hr.Ms. Dolfijn. Verder ben ik nog aan boord geweest van de Waker, zie het aparte fotoalbum.
    Kort fotoverslag van de marinedagen, klik hier.
    Mijn overige albums zijn hier.
    Ik heb genoten van de afgelopen drie dagen in Den Helder tesamen met de M.M.I.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groetjes, Léon.
     
  4. koentjuh1990

    koentjuh1990

    Lid geworden:
    11 jun 2008
    Berichten:
    998
    Locatie:
    Petten
    Hoi Allemaal,

    Ik was er vrijdag ook even geweest.
    Volgende keer alle tentjes maar in en opzoek naar de MMI.
     
  5. gbosman

    gbosman

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    158
    Locatie:
    kampen
    Mensen,
    Ik ben er vanaf woensdag tot en met zondag geweest en kan net als iedere keer zeggen: het voelde aan als een feest!
    Ik ga altijd naar huis terug met een einde vakantiegevoel..... Ja, het was ook dit jaar weer een waar genoegen om zo bij elkaar te zijn.

    En hebben jullie het opgemerkt? Het duikbotenvirus slaat bij de MMI om zich heen (hi hi):D

    hartelijke groet,
    Gerben
     
  6. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Leon, allen

    Weet iemand van welke boot of duikbotenklasse de onderzeebootboei 885 waarvan in dit draadje een foto staat is?

    Freek
     
  7. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Boei is van .....



    Hi Freek, sorry voor de late reactie (was niet geabonneerd op dit draadje hahaha).
    Deze boei is volgens mijn gegevens geweest van de Hr.Ms. Dolfijn (Walrusklasse) en het verhaal gaat dat ze deze tijdens een missie per ongeluk zijn kwijtgeraakt. De boei is daarbij aan de oppervlakte gekomen en begon een nood signaal uit te zenden. Gelukkig dook de onderzeeër enkele dagen later op en krijg toen bij de 1e communicatie door dat ze gezocht werden. Kon iedereen aan de wal weer opgelucht adem halen. Dit verhaal heb ik niet kunnen verifiëren overigens.

    Groetjes, Léon van der Horst.
     

Deel Deze Pagina