Hallo Jakkie takkie.
Echt slechte regelaars bestaan niet meer (voor doorsnee gebruik).
Maar als je een goede regelaar en een slechtere regelaar naast elkaar gebruikt dan merk je het verschil.
Regelbereik voelt anders, pakt lekkerder op, betere programmeer mogelijkheden.
Als je dan echt technisch gaat kijken dan zijn de componenten beter, lagere inwendige weerstand (dus minder warmte en hoger rendement dus meer vermogen naar je motor en accu gaat langer mee).
En een goedkopere regelaar wordt vaak verkocht met een hogere aanduiding voor stroom dan hij werkelijk kan.
Een Schulze regelaar bijvoorbeeld, Schulze geeft op 149 Ampere maar er wordt probleemloos 300 Ampere uitgetrokken.
Ik heb een goedkoop regelaartje, 35 Ampere, ik trek er 45 uit en hij is stuk.
Maar .. er zijn inderdaad ook fabrikanten die dingen in China inkopen en dan met een eigen krimpkousje als "merk" verkopen.
Hacker laat zijn regelaars en motoren in China bouwen en dan gaat er een Hacker stickertje op (op de wedstrijdserie na).
De merken waarvan ik weet dat die echt zelf bouwen zijn YGE, Schulze en Markus.
En misschien Kontronik, maar dat weet ik niet zeker.
Als je dan in de wedstrijd omgeving gaat kijken dan zie je die merken dus terug, betrouwbaar, hoog rendement, goede service.
Maar als je gewoon een beetje rondvliegt zal je er weinig van merken, als je gaat meten of wat hogere stromen gaat vragen dan is het verstandig om meteen iets goeds te kopen.
GJ