Markus regelaars website

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
De nederlandse website van Markus regelaars is online.

Een deel moet nog vertaald maar het belangrijkste staat er al, de prijslijst.
Brushless regelaars van 10-300A continu.
Op het moment nog met een gegarandeerd maximum van 6S maar ze zijn inmiddels aan het testen met 15S regelaars.

Markus electronic speed controllers

Ik wil niet vervelend doen, maar de PCB's zien er identiek uit als de bekende (0a. Turnigy/HiModel) regelaars uit China? En daarmee is dit wellicht de zoveelste fabrikant die van dezelfde OEM regelaars betrekt? Met hier en daar een andere firmware sausje, maar hardwarematig volledig identiek?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis - Computer hardware news, reviews and forums that provide help and assistance with problems.

Go, ik vraag me af hoe jij aan die wijsheid komt??????

Ik heb er hier eentje liggen van het type SL80, die nu op de website staat als SL75. Deze heb ik om uit te proberen.

Zoals ik het nu kan zien is alles heel netjes afgewerkt en ziet er heel mooi uit. De naam Markus is zelfs op de print mee geëtst.............dus hoe jij durft te beweren dat het een opgekochte versie is van een van die merken vraag ik mij af.....................

Ook de USB kabel om hem met de PC te verbinden ziet er netjes en verzorgd uit. Aan de regelaar aansluit zijde zit een stukje hardware welke natuurlijk de regelaar moet aansturen tijdens het programeren. De software staat op een mooie USB stick welke ik erbij heb gekregen. Morgen of anders dit komend weekend de software eens instaleren en kijken wat er allemaal mogelijk is met deze regelaar, en dan testen in een van mijn modellen.

@ Sander
Het zijn echt eigen ontwerpen, ik heb direct contact met de ontwerper Mark Zaitcev, de man achter Markus, en ze worden echt ter plekke gemaakt.
Er is inmiddels een prototype van een 15S 100A regelaar naar me onderweg, daar zal ik wel wat foto's van maken als hij er is.
Als je her en der op de fora gaat zoeken en wat onderzoek doet zal je lezen dat dit een van de betere regelaars is op dit moment en echt niet te vergelijken met goedkoop een China product.

@Ron, nou.. de meeste regelaars zijn inderdaad inmiddels naar Duitsland, naar de F5B jongens die er 300A uit gaan trekken.
Ik zal eens het maximale toerental vragen aan de ontwerper.

@Theo..
Ben benieuwd wat je er van vind, als het niks is of als er dingen veranderd moeten worden, ook melden, dan geef ik dat door aan de russen.

GJ

Laatst bewerkt:
Ik wil niet eigenwijs doen maar de PCB's zijn niet rood.
Een Atmel is een veelgebruikte MCU dus das ook niet vreemd.

En ik weet 100% zeker dat het een puur eigen produkt is, waarom zou je iets in China laten maken als arbeid in Rusland ook niks kost?
Ik heb foto's van de produktie op een andere PC staan, zal die binnenkort wel even neerzetten.
GJ

Even ter controle...
PCB = Printed Circuit Board....

Is echt niet rood hoor...

Kom maar eens een keertje langs om te kijken..
Kan je hem in het echt zien.

Maar niemand is verplicht om iets te kopen toch?
Als je blij bent met je chinese regelaar is dat toch ook fijn?
Maar als de top van de F5B vliegers met deze dingen vliegt zullen ze toch wel goed zijn...
en ze komen 100% zeker volledig uit de ussr en een 100% ontwerp van Markus.

GJ

Fabian, gewoon Kokam 4000 cellen.
Je zet het gas maar 4 seconden open, dan is ie toch uit zicht.

GJ

Even uit nieuwsgierigheid; wat is nu het kenmerkende verschil tussen een kwaliteitsregelaar en goedkoop chinees spul? Zit hem dat in de betrouwbaarheid, efficiency, regelbaarheid?

Hallo Jakkie takkie.

Echt slechte regelaars bestaan niet meer (voor doorsnee gebruik).
Maar als je een goede regelaar en een slechtere regelaar naast elkaar gebruikt dan merk je het verschil.
Regelbereik voelt anders, pakt lekkerder op, betere programmeer mogelijkheden.

Als je dan echt technisch gaat kijken dan zijn de componenten beter, lagere inwendige weerstand (dus minder warmte en hoger rendement dus meer vermogen naar je motor en accu gaat langer mee).
En een goedkopere regelaar wordt vaak verkocht met een hogere aanduiding voor stroom dan hij werkelijk kan.
Een Schulze regelaar bijvoorbeeld, Schulze geeft op 149 Ampere maar er wordt probleemloos 300 Ampere uitgetrokken.
Ik heb een goedkoop regelaartje, 35 Ampere, ik trek er 45 uit en hij is stuk.

Maar .. er zijn inderdaad ook fabrikanten die dingen in China inkopen en dan met een eigen krimpkousje als "merk" verkopen.
Hacker laat zijn regelaars en motoren in China bouwen en dan gaat er een Hacker stickertje op (op de wedstrijdserie na).

De merken waarvan ik weet dat die echt zelf bouwen zijn YGE, Schulze en Markus.
En misschien Kontronik, maar dat weet ik niet zeker.

Als je dan in de wedstrijd omgeving gaat kijken dan zie je die merken dus terug, betrouwbaar, hoog rendement, goede service.

Maar als je gewoon een beetje rondvliegt zal je er weinig van merken, als je gaat meten of wat hogere stromen gaat vragen dan is het verstandig om meteen iets goeds te kopen.

GJ

Er is inmiddels een prototype van een 15S 100A regelaar naar me onderweg, daar zal ik wel wat foto's van maken als hij er is.
Als je her en der op de fora gaat zoeken en wat onderzoek doet zal je lezen dat dit een van de betere regelaars is op dit moment en echt niet te vergelijken met goedkoop een China product.

Ondanks dat de 12S 100 amps China regelaars het echt goed doen, wil ik graag een zwaardere en/of meer spanning proberen. Is van bovenstaande regelaar reeds iets bekend?

Greetz van Aldert

Aalie,

Ik heb nog geen prototype ontvangen, er was iets nog niet naar wens.
Als het meezit zijn ze deze week klaar met de nieuwe versie en dan sturen ze hem op.

Als je niet zou kunnen wachten kan je ook contact opnemen met Heino Jung (YGE), die heeft voor Braeckman een custom regelaar gebouwd, 80 volt en heel veel amperes.
Prijs weet ik niet.

Gert-Jan

potverdikkeme.. 300A regelaars:mrgreen:. Wil ik niet weten wat je accus kosten als je die stromen gaat trekken..

LiFePo cellen kunen kortstondig 120A trekken. Mijn 13s2p pakket kan 240A en heeft een spanning van 42.9V dat is dus 10296Watt in het gunstigste geval.

Een 3p pakket zou een 300A regelaar goed passen. 42.9x300=12870W Lijkt me genoeg vor een hotliner.

Back