een clublid heeft deze dc3 van marutaka met 2x6.5cc motor erin. op zich genoeg power om te vliegen, maar door zijn gewicht toch underpowered om op te stijgen, en niet echt betrouwbaar. enkele gegevens:
wingspan 2110, lengte 1420.
marutaka geeft een vlieggewicht op van 3.8 tot 5kg. iedereen weet dat marutaka niet de lichtste kisten zijn, maar deze weegt nu vliegklaar 6kg en 20 gram... dus wel zeer zwaar.
gewicht motoren 462x2 = 924gram
gewicht volgetankte tanks= 200x2 = 400gram
2servo's en nog wat leidingen = 100 gram
een zware nicad accu in de neus (geen idee van gewicht)
dus ongeveer 1.6 kg aan aandrijving die zou moeten omgebouwd worden naar elektro.
de maximum diameter schroef is 10inch. voor elektro zal wellicht een 3blad de betere keuze zijn.
kan iemand ons op weg helpen met setup?
ik heb al ergens enkele ombouwen gevonden van de topflites met volgende motoren:
turnigy sk 4240 740
turnigy sk 3548 900
axi 2820/12
wingspan 2110, lengte 1420.
marutaka geeft een vlieggewicht op van 3.8 tot 5kg. iedereen weet dat marutaka niet de lichtste kisten zijn, maar deze weegt nu vliegklaar 6kg en 20 gram... dus wel zeer zwaar.
gewicht motoren 462x2 = 924gram
gewicht volgetankte tanks= 200x2 = 400gram
2servo's en nog wat leidingen = 100 gram
een zware nicad accu in de neus (geen idee van gewicht)
dus ongeveer 1.6 kg aan aandrijving die zou moeten omgebouwd worden naar elektro.
de maximum diameter schroef is 10inch. voor elektro zal wellicht een 3blad de betere keuze zijn.
kan iemand ons op weg helpen met setup?
ik heb al ergens enkele ombouwen gevonden van de topflites met volgende motoren:
turnigy sk 4240 740
turnigy sk 3548 900
axi 2820/12