Mast van NRS boten 2800 PK klasse, bv de Schouwenbank

Gegroet medemodelbouwcollegae,

Ik ben op zoek naar een gedetailleerde tekening van de mast van de 2800 PK klasse bankboten. Ik heb overigens wel de tekeningen van de boot zelf maar niet de mast en schouw.
Het gaat om de mast van de serie van 7, de NRS slepers Breedbank 2 (1969), brielsebank (1969), Scheldebank (1971), Hoeksebank (1971), Banjaardsbank (1972), Schouwenbank 2 (1972) en Steenbank 2 (1972).
Resp. de bouwnummmers 683, 684, 694, 695, 703, 704, 705.

Het is een reeks van 7 boten welke in 3 series gebouwd zijn... de data en bouwnummers zeggen genoeg wat dat betreft.
Wie o wie heeft de tekeningen van de mast van deze schepen?

Ik weet dat de Schouw van de eerste twee (serie1) kleiner (korter) is als bij de rest van hun zusters, ook daar heb ik geen tekening van.
Verder zijn er naar mijn weten geen grote verschillen. Mocht dit wel het geval zijn hoor ik dat graag.

M.vr.gr. Ron

Laatst bewerkt:
`Is er niemand die me kan helpen?´ :(

Ron,
Het is letterlijk vergane Glorie denk ik.
Uit de Smit folder die ik je gestuurd heb, kun je wel de afmetingen en vorm van de mast herleiden.

mvg Paul

Hallo Paul,

Ik dacht de aanhouder wint, maar zoals het er nu uitziet is het inderdaad vergane glorie.
Die tekening op die folder is tot nu to het engiste wat ik kan gebruiken, daar de mast op het algemeen plan van mijn tekeningen set niet compleet mee gecopiëerd is.

In ieder geval bedankt voor de folder :)

M.vr.gr. Ron

Hoi Ron, ik weet dat er forummers zijn (geweest) die er mee bezig waren (zijn)
Danny Bimmel en Sikko 259
Ook Jan41 is nu met de Smithbank bezig misschien kunnen die je verder helpen
Brielsebank%2015.jpg

groeten en succes, Brandaris

Hallo Brandaris,

Danny Bimmel is helaas om gezondheids redenen gestopt met zijn Schouwenbank. De andere heren heb ik wel eens een mail gesturd om te vragen om tekeningen maar tevergeefs. Ik zal het nu met foto's en een tekeningetje op een folder moeten doen, hetgeen een beetje tegen mijn princiepes is.
Maargoed het is niet anders.
Jan zie ik volgende week, die bouwt de Smithbank welke van de 4000 PK klasse is, en een andere mast heeft met blusmonitoren.

M.vr.gr. Ron

Als danny gestopt is heeft hij misschien toch nog de tekeningen !

En het verschil 2800 en 400pk zit niet in de mast hoor, de basis van die masten waren gelijk en Jan die heeft de tekeningen liggen, alleen even vragen!

niet geschoten is altijd mis!
succes, Brandaris

Hallo Brandaris,

Als de basis hetzelfde is dan is er toch nog hoop :)
Zoals gezegd zie ik Jan volgende week, dan kan ik het gelijk vragen.

Bedankt voor de informatie

M.vr.gr. Ron

Als danny gestopt is heeft hij misschien toch nog de tekeningen !

En het verschil 2800 en 400pk zit niet in de mast hoor, de basis van die masten waren gelijk en Jan die heeft de tekeningen liggen, alleen even vragen!

niet geschoten is altijd mis!
succes, Brandaris

sorry piet
dit is niet zo, de masten verschillen totaal in vorm en maat.

m vr gr jan

Het is jammer dat de grootste bron van informatie pas zomer 2011 weer open is... Het Amsterdams Scheepvaart Museum.
Maritiem digitaal geeft ook niet de gewenste resultaten.

Ik had gehoopt dat er forummers waren met de benodigde tekeningen.
Er zit niets anders op dan te wachten. Eerst maar de romp maar afwerken.

M.vr.gr. Ron

De schouwenbank is vorig jaar verkocht en eerst hernoemd naar Enbank.
Eenmaal in Ierland is de Enbank hernoemd naar Oceanbank, en vaart nu voor blueoceanmarine, Bere Island.

M.vr.gr. Ron

Haha Loek, dat lijkt me een goed plan, maar....
Helaas is de nieuwe eigenaar van de ex Schouwenbank niet erg behulpzaam.
Btw Urs zou het in Ierland wel leuk vinden hoor;)

M.vr.gr. Ron

Back