gaat niet om optisch, het gaat om gewicht.
zo'n heel systeem om een prop vast te maken, weegt ook wat.
en kleine heli's zijn gevoelig voor extra gewicht, en ook op gewicht in de staart.
als het zwaartepunt stevig uit het lood gaat, vliegt hij ook bagger.
gewicht aan de staart toevoegen moet je proberen te vermijden
Qua simpel maken: 1400kV wordt aangeraden melde je al..
x12 = 16.800 rpm op de staart bij volgas.
3800 x 8 (2s) = 30.400 rpm
3800x12 (3s) = 45.600 rpm
ik vind dat nogal veel toeren...
met de 1400 zul je meestal ergens rond halfgas a 3/4 gas zitten: 12.600 rpm.
boven de 20.000 gaan props echt gillen.
en moet je serieus rekening gaan houden met uit elkaar klappen. meeste props mogen niet zo hard draaien.
het stroomverbruik gaat een factor 3 a 4 (waarschijnlijk meer) omhoog.
alleen al het rondslingeren kost gewoon veel meer vermogen dan origineel.
beetje meer, ok.
maar 4x zo veel, dat wordt serieus.
zat net ff te googlen, blijkbaar gebruiken veel mensen toch ook motoren boven de 2000kv op de staart
kwam net iemand tegen met 2400, en die vloog best.
hou in het achterhoofd dat die originele gyro redelijk is afgesteld en ontworpen met de toerentallen van de brushed motor.
ga je een veel snellere setup draaien, misschien aangepaste prop, dan remt en toert de prop heel anders dan origineel.
kans dat het dan lastig wordt om precies goed te krijgen.
het is geen losse gyro, is eigenlijk maar op 1 situatie ontworpen. je hebt ook maar 2 dingetjes om mee te spelen om e.e.a. goed te krijgen: prop en gain.
bij de weg: ik kwam ff snel wel veel mensen tegen die rond die 3800 kV op de hoofdmotor zetten...