master smacker loopt aan!

• Topicstarter Topicstarter malibufella
  • Startdatum Startdatum
M

malibufella

Guest
dag mensen,

ik heb sinds donderdag mijn ansmann master smacker,

hij rijdt perfect tot gister.. ik reed en maakte een bocht

en hij maakte opeens een gek geluid! hij ratelt of loopt aan! als ik hem langzaam laat rijden hoor je het het duidelijkst. ik denk dat het de motor is? kan iemand me helpen? verder rijdt hij gewoon normaal alleen dat geluid, kan dat kwaad?

alvast bedankt!

Dat kan kwaad ja.

Waarschijnlijk zit er ergens een steentje in je tandwielen waardoor dit geluid ontstaat. Of nog erger er is al een tandwiel kapot die een paar tandjes mist. Eerste geval het steentje verwijderen en het geluid moet weg zijn. Twee geval tandwiel even wisselen met een nieuwe.

Haal hem uit elkaar en controleer de tandwielen of deze soepel lopen en er nergens een steentje in zit of een tand mist.

Laatst bewerkt:
ok bedankt!

ik heb er niks aan gedaan overal kwast overheen gehaald om schoon te maken. niet het idee dat er wat tussen zat maar het geluid is weg!

erg vaag. maargoed ben erg blij dat hij het weer goed doet!

en ik haal em liever niet uit elkaar want ik ben nog een leek in deze hobby:sleepy:

iig bedankt!

Mooi dat ie het weer doet. Die kwast kan het best weg gehaald hebben, soms is een heel klein korreltje al voldoende om extra geluid te maken.

Het uit elkaar halen hoort erbij. Als je dat nooit doet zal je nooit ervaring opdoen met dit soort modellen en dan blijf je een leek.

Mooi dat ie het weer doet. Die kwast kan het best weg gehaald hebben, soms is een heel klein korreltje al voldoende om extra geluid te maken.

Het uit elkaar halen hoort erbij. Als je dat nooit doet zal je nooit ervaring opdoen met dit soort modellen en dan blijf je een leek.
Behalve als je hem als bouwpakket hebt gekocht, en hem al hellemaal zelf in elkaar hebt gebouwt:cool:

bedankt voor de info guys:D

soms is de kleine info DE INFO!

en het was een rtr setje.

er zat niet een switch on/off op. hoort dat? lijkt me niet tog?

en ik haal em liever niet uit elkaar want ik ben nog een leek in deze hobby

De bouw van deze auto valt op zich mee het is de handleiding die het ingewikkeld maakt. Let wel op met de schroeven in het plastic deze zijn zo dol gedraaid. dus niet vaster dan vast draaien.

De bouw van deze auto valt op zich mee het is de handleiding die het ingewikkeld maakt. Let wel op met de schroeven in het plastic deze zijn zo dol gedraaid. dus niet vaster dan vast draaien.

hmm ok ik zal er opletten.

maar ik heb nu me rtr smacker. en die bevalt gewoon super goed.

ik heb wel beetje gestunt en die kunstof veringe bescchadigen wel snel! dus ik heb beetje tape omheen gewikkeld.

weetje toevallig of ik unilube kan gebruike voor invetten?

en wat mag ik wel of niet invetten? wat raad je me aan om te gebruiken?

bedankt nog!

unilube zegt me niks voor de HPI baja gebruik ik altijd wd 40 maar groot nadeel van dat ingevet is dat er ook alles aan blijft plakken (zand ed) wat ook weer zorgt voor extra slijtage.
De ansmann blaas ik op de draaiende punten schoon met een compressor en dan een klein beetje wd 40 er op. Maar dat is dan mijn bigscale manier. Er is vast een betere manier voor electro maar daar hebben andere forum leden veel meer kennis van. In iedergeval hoef je de pinion en de spur niet in te vetten. (tandwiel van motor/aandrijfas)

ik heb er ook 1 besteld, hij komst waarschijnlijk vandaag binnen^^. het was een examencadeau:P . Kan echt niet wachten! Heeft iemand nog enige tips bij het bouwen?

de kit is moeilijk te bouwen heb ik gehoord. slechte hadleiding. lees deze dus heel goed door tot je hem volledig begrijpt! sorteer ook alle delen per bouwfase, dat scheelt een hoop zoekwerk. veel plezier met het bouwen!

p.s. gefeliciteerd met je examen!

hallo

hij is om half 3 binnen gekomen:P . Heb hem voor de helft in elkaar gezet. Alleen vind ik toch dat de gearbox niet goed op elkaar afdicht(de 2 delen op elkaar). Zo draait deze beetje stroef en dan weer soepel. Weet iemand wat hier het probleem van zou kunnen zijn?

hallo

hij is om half 3 binnen gekomen:P . Heb hem voor de helft in elkaar gezet. Alleen vind ik toch dat de gearbox niet goed op elkaar afdicht(de 2 delen op elkaar). Zo draait deze beetje stroef en dan weer soepel. Weet iemand wat hier het probleem van zou kunnen zijn?
niet goed inmekaar gezet of de schroefjes niet strak genoeg aangedraait heb met die van mij totaal geen problemen loopt niet aan en sluit goed af tegen stof en dergelijke

Mmmm, heb een test rit gemaakt. Trekt wel lekker goed op, en rijd lkkr snel. Maar misschien is het meer dat de tandwielen op elkaar moet "inslijten". Zal na een paar accus de gearbox eens bekijken. Ik vind het wel echt een mooi dingetje:P.

PS. handleiding is niet altijd duidelijk! Kijk eerst goed naar het volgende en het daarop volgende plaatje!

Back