Materiaal bouwplank

• Topicstarter Topicstarter Gerry
  • Startdatum Startdatum
G

Gerry

Guest
Wie o wie,

Dat je een rechte bouwplank voor het bouwen van rechte vleugel of romp moet gebruiken lijkt me helder. Met een goede plank spaanplaat heb ik al meerdere "trimwaardige" modellen gebouwd echter niet zonder de nodige irritatie over de bouwplank. Spaanplaat is te hard om kleine spelden in te prikken, gebruik je wat grotere spelden (dikkere) dan splijt je hout nogal snel, zeker die 3x8 grenen latjes. Zachter materiaal als bouwplank lijkt de oplossing, dit materiaal moet echternog hard genoeg zijn om de spelden en daarmee je werkstuk goed op z'n plaats te houden.

Wie heeft hier een goede oplossing voor?

Groet,

Ik gebruik een 0,5mm zachtboard op een 0,5mm spaanplaat. Gewoon klemmen of plakken, plastic erover en klaar. Zacht voor de spelden en recht.

Suuces, Alex.

dat groene houte-vloer onderspul. 2 lagen op elkaar, anders niet genoeg priklengte. werkt super, en kost geen drol. (60 ct per plaat :lol: )

als onderplaat heb ik 3 cm spaanplaat.

Tim

edit
Dit heb ik dus als bouwplank..
afb7622.jpg

Wel vies spul hoor, ik heb laatst een laminaat vloertje gelegd met dat groene spul er onder.
Daar zit volgens mij glaswol in of zo, het pak is nog niet open of je hebt overal jeuk.

8O dan heb je, of ik toch echt ander spul..
ik heb wel maar 1 plaatje in mn handen gehad, dan zal het wel meevallen.
komt ook nog eens bij dat er plastic over mijn plank zit.. (huishoudfolie tegen lijm)

Zou wel kunnen hoor je zult wel diverse kwaliteiten hebben.
Ik zou even naar het COMO keur kijken.

Ik had in iedergeval de jeuk variant.

ik heb dat ook ooit geprobeerd dat groene spul en ik had ook overal jeuk ervan

hop weg ermee.

ik gebruik nu zo'n "echte" prikplank van graupner.

Precies weg die groene troep, en 10 keer stofzuigen en douchen.

Alex10 zei:
Ik gebruik een 0,5mm zachtboard op een 0,5mm spaanplaat. Gewoon klemmen of plakken, plastic erover en klaar. Zacht voor de spelden en recht.
Dat is wel heeel dun, bedoel je niet cm?

Het groene spul wat ik heb voldoet echt perfect!? er net nog eens aan gevoeld, maar echt geen jeuk oid. een vriend van mij gebruikt ook zo'n plank en op de bouwclub hebben we ook 5 van die planken in gebruik. Nergens problemen mee. Er zal dus wel degelijk verschil zitten in die groene platen. In de winkel dus al even naar kijken of het geen rommel is.

Tim

[/quote]
Dat is wel heeel dun, bedoel je niet cm?[/quote]

Nee valt wel mee, maar je kan uiteraard ook 1cm nemen.

Bedankt jongens, die groene onderplaat voor parket klinkt goed.

Groet,

Doe groene van (de) Gamma jeukt niet maar kost meer dan een drol, 16 euri voor 10 platem van 60x110cm.

Back