materiaal helikopter+enquete

hey iedereen,

ik ben student op groept, en voor ons jaarproject moeten wij de werking van een helikopter analyseren. Eén van die opdrachten is om een enquete te maken, waar we jammer genoeg nog niet veel reactie op hebben gehad. ik hoop dat jullie hem snel willen invullen, dit duurt maximum 2 minuten!
Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

ook heb ik nog een vraag, weten jullie toevallig uit welke stof de rotorbladen vaak gemaakt worden? het is een goedkope helikopter, waar ongeveer 20 euro aan betaald is.

alvast bedankt!

Ik kan me voorstellen dat je nog niet veel reacties hebt gehad.
Als je de vragen ziet, dan heb je al zoiets van, nou nou.

Je merkt dat er niet over nagedacht is.

De meeste vragen gaan over je thuis/prive situatie.
Je eindigt dan met 1 tot 2 vragen over een heli.

voor ons jaarproject moeten wij de werking van een helikopter analyseren
Ik zie helemaal niets wat ook maar in de verste verte te maken heeft met de werking van een helicopter?
Als ik het goed begrijp studeer je hier? Welke studierichting volg je, als ik vragen mag?

Over de enquete:

Wat is de hoogste diploma van je ouders?
Wat heeft dat met mij / helicopters / het eventueel door mij aanschaffen van een helicopter te maken?

Indien je de helicopter zou kopen, voor wie zou je dit doen?

Welke helicopter?

Welk bedrag heb je maximaal voor zo’n ubercoole helicopter?

Op welke doelgroep richten jullie je? Gezien het taalgebruik behoor ik daar niet toe?

Zou je het product kopen indien het slechts €30 kost?
Als ik zou weten wat "het product" is, misschien wel.

Ik snap je idd niet helemaal.

Je moet de werking van een helicopter analyseren, en stelt eigenlijk geen vragen over een heli?

De vragen die wel over een heli gaan, gaan over een heli die jullie in de wereld willen zetten?
Zo ja, mis ik wel een beetje een hoop gegevens..
En vergeet niet dat een beetje CP helicopter toch al snel richting de 500 eur gaat, en dan heb je nog niet eens een zender of batterijen..

Maar aangezien je de de werking een beetje wilt weten: http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

Laatst bewerkt door een moderator:
het spijt me,de enquete gaat niet over de helikopter zelf, de bedoeling ervan is om te analyseren over welke doelgroep het gaat en wie de helikopter zou kopen. hiervoor kregen we een aantal voorbeeldvragen waar we een antwoord moesten op hebben.

Ook had ik niet gezien dat dit forum gaat over modelhelikopters, ik dacht eerder dat het ging over rc helikopters die niet meer dan 50 euro kosten en inderdaad dus speelgoed is.

wij zitten in ons eerste jaar industrieel ingenieur en de opdracht gaat over de materiaalbepaling, het principe van een helikopter(de lift en dergelijke), ...

maar toch bedankt allemaal voor de enquete in te vullen, daar komen we al wat verder mee!

Nou ja, dan kun je hier nog genoeg ervaring opdoen...

De rc heli komt technisch redelijk in de richting van een "echte" heli
Ligt er een beetje aan welke je pakt..

Lees maar eens in de algemene kennis sticky bij
[FONT=&quot]De verschillende technieken om in de lucht te komen:[/FONT]
-
[FONT=&quot]Coax
- FP
- CP
- [/FONT]
[FONT=&quot]Flybar/Flybarless

[/FONT]
Dat zijn al 3 technieken om in de lucht te komen
En van alle drie zijn 1 op 1 voorbeelden te noemen
De flybar komt in de 1 op 1 wereld niet echt voor (naar mijn weten), maar de echte heli werkt volgens het Flybarless principe

Hier op het forum kom je die techniek tegen als "ongestabiliseerd" vliegen, nostab, rigid

Kijk ook hier
Erg veel info over de echte gedragingen van een heli

Maar dit is inderdaad geen speelgoed..
Speelgoed, als je het al tegenkomt, vind je onder het kopje Fp/coax van dit forum
http://www.modelbouwforum.nl/forums...erblads-rotorkoppen-afstellen-en-vliegen.html

Laatst bewerkt door een moderator:
de flybar (hangt af welke van de twee je bedoeld) komt niet MEER voor, maar ook deze is afgekeken bij de 1:1 exemplaren.

de Bell 47 en de eerste productie serie van de Huey hebben die, om er maar een paar te noemen...
maar die zijn natuurlijk bijna niet te zien i.v.m. de grote rotorbladen

Back