Materiaal voor het vervaardigen van een zuigertank

Hallo duikboters,

Voor de op stapel staande Gato wil ik zelf een zuigertank bouwen. Nou ben ik al wat aan het zoeken geweest, maar een adresje voor enkele basis grondstoffen kan ik niet vinden. Ik zoek:

+ Aluminiumbuis 60mm buitendiameter, naadloos, met een wanddikte van circa 1mm.
+ Een staaf(je) van 80mm dik verspanend te draaien kunststof. POM, delrin, of hoe je het ook noemt.

Wie weet hier een adresje voor?

Beste Lex,
Ik heb voor je liggen 2 stuks alu. rollen van een copieerapparaat maar rond 65mm x 4.5mm dik.
En 2 schijven Delrin zwart van zo'n 30mm dik.

ik hoor het wel. mvg Rene

zijn de mailen nog aangekomen?

lex,
ik heb voor mijnzuiger copieer rollen gebruikt, 70 rond ;1 mm dik
werkt prachtig.

ik heb ze laten opsturen uit Duitsland voor een paar Euro.mocht je het e-mail adress willen hebben van de persoon dan hoor ik het wel

Die copiëerrollen zijn in principe een goed idee, alleen zit ik echt aan een maximum van 60mm doorsnede. Inmiddels heb ik van de Metaalwinkel, de tip van Rob, een offerte teruggehad. Een alu-buis van 50cm lang, 60mm doorsnede, 1,5mm wanddikte komt op iets van 4,50 euri's, excl verzendkosten. Dat lijkt mij niet echt duur, dus daar gaat straks een bestelling naartoe. En Rene heeft de oplossing voor mijn kunststofprobleem, waarvoor mijn hartelijke dank !! :worship: :worship: :worship: :worship: Dan heb ik alles in huis, en moet de draaibank maar eens op toeren gebracht worden. Iedereen dank voor het meedenken!

gebruik nooit maar dan ook nooit een copy drum

somige bevaten zeer giftige metalen

zo als cadmium of selenium verbindingen deze zijn zeer giftig

marc

Back