matte verf in spuitbussen

Hallo,
Ik ben op zoek naar spuitbussen met maate ver (geel, rood, wit) voor de happy hunter

Tot zover niet gevonden,
hoe kan je dit anders doen, moet het dan airbrush (nogal duur als je alles moet aankopen)
zijn er ander oplossingen?
dank bij voorbaat

kijk eens bij de action spuitverf 1,99 p bus
en dacht dat er ook flat/mat bij zat,
anders tamiya spuitbus kijken,
je kan ook bij bouwmarkt verf in spuitbus laten doen
hier bij fixet in elk geval wel
motip verf is er ook in zoveel kleuren maar ik weet niet of ook mat er bij zit,
het is wel velen malen mooier de romp en delen gespoten ipv kwastje,
ik weet wel dat tamiya matte blanke lak heeft dus je kan je lak nog beschermen ook als je dat wilt,
google even matte spuitverf daar zie je genoeg info,teveel om hier te linken
groeten markioo

Laatst bewerkt:
Lak - Motip

er zit matte lak tussen maar het is effe zoeken
je kan ook glossy nemen en er dan matte vernis overheen zetten

gr raf

Spuitbussen van de action zijn allemaal hoogglans, ze hebben alleen mat zwart.

Motip heef idd een paar matte spuitbussen

Belton verkoopt blanke lak in een matte uitvoering, bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Kroonparts. Gewoon in de kleur spuiten met hoogglans, en daarna aflakken met met de matte lak. Ik zou niet gaan "gokken" met spuitbussen van € 2,00. Het verven bepaald voor een heel groot gedeelte het uiteindelijke resultaat.

bedank voor jullie reacties,

maar Adam,
gewoon spuiten met hoogglans en daarna spuiten met matte lak, is het eindresultaat dan echt mat?
En moet de hoogglans dan eerst worden geschuurd alvorens er de matte lak op te spuiten?

alvast bedankt

Hallo OVL,

Ik heb nog een complete set spuitbussen liggen met de juiste RAL-kleuren voor de Happy Hunter. Ze zijn van het merk Dupli-Color echter allemaal glanzend. Tevens is het verf op Acryl-basis. Ik heb mijn schepen ook in de glanzende verf gezet en alleen de romp uitwendig voorzien van een matte lak. Geeft een hele mooie afwerking. Als je interesse hebt geef me dan een PBtje.

Hallo Macrabbit,

bedankt, maar de glanzende verbussen heb ik reeds, nu nog matte lak aankopen en ik kan het proberen,
hartelijk bedankt in elk geval

Beste OVL
ik heb mijn Happy Hunter gespoten met matte verf van Motip het rood RAL 3000 bestelnummer 01658 het geel RAL 1021 bestelnummer 01647 deze beide kleuren wijken niet zo heel veel af van de originele kleuren van de Hunter voor het grijs van het dek heb ik gewoon de grijze primer van Motip gebruikt voor het wit RAL 9010 bestelnummer 01650

Laatst bewerkt:
Back