maverick ion 1/18

Hallo

Heb een vraagje over de Maverick 1/18 buggy.
Kan iemand mij daar iets over vertellen,op het internet kan ik er niks over vinden,alleen hpi propaganda.

Of zijn er alternative optie behalve die losi die vind ik echt te duur.

Alvast bedankt,

Heb er zelf eentje gehad,op zich niks mis mee,leuk wagentje als instap model voor de kids.
Als het voor jezelf is als eerste wagen ofzo dan zou ik er af blijven.
De servo is redelijk zwak.
Spijtige aan de maverick 1/18 auto's is ook dat de ontvanger en regelaar op 1 printplaat zitten.
Wil je dus ooit sneller gaan rijden en upgraden naar brushless,dan moet je ook een nieuwe zender en ontvanger kopen (ben je op de duur al meer kwijt dan dat de auto gekost heeft).De pinnetjes om je body vast te zetten breken zeer snel af,dom dat ze geen bodyclips gebruiken zoals zowat elke andere rc wagen.
Je moet maar denken,je krijgt waarvoor je betaald...Wil je liever weinig kwijt zijn,dan zal de kwaliteit er ook naar zijn en koop je uiteindelijk toch wat anders.Beter misschien effe wat meer budget vrij maken (indien mogelijk) en kijken naar iets beters/groters.Ik wil ze zeker niet afbreken maar voor een volwassen persoon komen ze al snel te kort.
Mag ik vragen hoeveel je ongeveer wilt spenderen?Zo kan ik en andere mensen hier misschien een betere suggestie doen.Hier hoef je natuurlijk niet op te antwoorden,we hebben tenslotte geen zaken met iemand anders portemonee ;)

Okay mooi om te weten alvast bedankt.

150,- 200,- is echt de max het is voor erbij en mss voor de kinderen ooit.2e hands is ook geen probleem.maat van mij heeft een kyosho mini inferno dat vond wel iets maar daar zijn bijna geen onderdelen voor te vinden.

Al eens naar de LC racing auto's gekeken? Loopt ook een groot topic over hier.
Voor 150 euro of soms minder heb je de latrax teton ook nog.Deze heeft wel alle componenten apart.
Wil je echt goedkoop,dan moet je eens kijken naar de 1/18 en 1/16 reeks van hobbyking.
Maar zoals gezegd krijg je wat je betaald dus als je voor zoiets gaat kan je best een diff of 3 en een hoopje tandwielen extra mee bestellen.
Buiten dat zijn de reviews wel redelijk goed over die wagentjes dus misschien het proberen waard.
Tussen de 150 en 200 vindt je zeker ook een 1/16 traxxas.
Hpi mini recon is ook nog een optie :)

Met de Losi 1/24 kun je niet echt buiten rijden, naast het asfalt, wat met de LC racing oid wel zou kunnen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar met de LC ben je 225€ kwijt, wil je waarschijnlijk nog een lipo en lader. Samen gaat dat dus redelijk veel kosten om hem rijdend te hebben. En dan misschien nog de nodige upgrades...

Ook is er hier al een topic over de yellowrc wagens. De brushed versie had nogal wat zwakke plekken. Maar bij de nieuwe brushless (169€) is dat allemaal verholpen en heeft hij al aardig wat upgrades. Prima om mee offroad te rijden en leuk voor de kids!

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar met de LC ben je 225€ kwijt, wil je waarschijnlijk nog een lipo en lader. Samen gaat dat dus redelijk veel kosten om hem rijdend te hebben. En dan misschien nog de nodige upgrades...

Upgrades zijn niet echt nodig, de LC heeft standaard een slipper clutch, metalen dempers, overal kogellagers, en goede stuurservo en een goede brushless motor. LiPo is wel leuk, al rijdt de auto ook al vrij snel op de standaard accu. Je kan er wat metalen onderdelen op zetten, en koolstof shocktowers, maar zonder heb je ook al een duurzame en complete auto. Maar zo'n Yellow RC is misschien een goedkopere instapauto, dat kan.

Back