Maverick Strada verbruik accu

Heeft iemand ervaring met het batterijverbruik/rijtijd) van een Maverick Strada XT brushless icm lipoaccu's.

Voor mijn zoon zo een auto aangeschaft maar met accu(4500mah) rijtijd 12/15 min. Is dit normaal??

Hoe lang rij je met je 1:1 auto op een tank benzine ?, afhankelijk van rolweerstand, gemaakt toeren, veelvuldig optrekken en remmen zullen het verbruik bepalen, om maar een paar te noemen ,idem met een lipo en rc auto , 12-15 minuten is normaal, rij je constant hetzelfde toerental zal je "rijtijd" langer worden , optrekken en remmen vergt weer meer van de lipo, netzoals 2wd en 4wd aangedreven auto's, dan is nog de ondergrond van belang, asfalt of los/mul zand, conditie auto mbt bv de rolweerstand, conditie lipo ect ect .

dus is het onmogelijk om te zeggen dat het goed of slecht is ,gemiddeld zal het wel bij benadering goed zijn ....., wil je langere rijtijden, dan is een lipo met grotere capaciteit aan te bevelen ,

Maar wat vindt jij normaal ?, wat waren de verwachtingen van de aangeschafte lipo?

ect

Yep, dat kan vrij normaal zijn. Er zijn al LiPo's tot 7200mAh of zelfs meer te vinden waarmee je de rijtijd kan vergroten maar verwacht niet dat je een uur of meer kan rijden zoals veel speelgoed auto'tjes dat kunnen.

Op de site van Toemen zeggen ze dat 40 minuten haalbaar is, dat is de grootste onzin wat daarover geschreven kan worden.

Duurt het laden lang kan je ook een betere lader kopen. Veel accu's laten zich 2C laden en zou je je accu in een half uur weer vol kunnen hebben.

De auto in een winkel gekocht. Bij de aankoop aangegeven dat mijn zoon in het verleden auto's uit speelgoedwinkels heeft gehad en daar kort mee kon rijden en dit niet meer wilde. En een betere auto wilde ook qua kwaliteit. De verkoper gaf aan dat hij met de lipoaccu toch wel zeker 30 minuten kon rijden, zelfs nog een extra accu gekocht om dan een lange tijd te kunnen rijden. Hij rijdt er mee op een grasveld bij ons in het park. Ik begrijp dat er meerdere factoren daarvan afhankelijk zijn. Maar dit is een domper voor mijn zoon die zijn spaargeld (380 euro totaal) daaraan uitgeeft...

Wij zijn op dit gebied leken en dit is de eerste "betere" auto. Vandaar de info vraag.

Grt Edwin

Nogmaals, de beweerde "rijtijden" zijn sterk afhankelijk van de "gasvinger" en bereden ondergrond, ect gras nat en droog zijn redelijk" killing" voor het verbruik.

Ben je het niet mee eens met de beweerde rijtijden zoals die zijn gegeven door de winkelier kan je er mee terug gaan en aangeven dat het niet aan je verwachting voldoet .....

30min met 4500mah is wel teveel gevraagd. Mss haal je dat met een 1/10 2wd buggy. Maar als ik zo naar de fotos kijk, dan is het een 4wd 1/10 truggy. Die hebben ong de formaat en gewicht van een 1/10 sct. Met die dingen rij ik ong 15 min met een 6000mah op de baan.
Uiteraard als je constant kwart gas zal geven, red je die 30min mss.

Dat zijn getallen welke misschien met een standaard silvercan brushed motor te halen zijn maar met een brushless zeker niet. Ik heb hier een Arrma Raider brushlees met een 3600kv motor en na 10 minuten is de 4000mAh accu leeg. Echt, die 13 minuten is best normaal.

Back