Maverick Strada XT Evo RTR tunen

• Topicstarter Topicstarter arandy
  • Startdatum Startdatum
A

arandy

Guest
Na wat twijfelen hoe ik aan deze hobby begin heb ik via MP eerst maar is een 2e hands Maverick Strada XT Evo RTR gekocht met een 540 borstel motor.

Nu zal de snelheid eerst wel ok zijn maar ik vroeg me af wat de beste weg is als ik dit ding wat wil gaan tunen.
Zal hij bv met LIPO accus harder gaan en zoja wat voor een type LIPO's heb ik dan nodig?

Laten we zeggen dat ik zo'n 60 a 70km/u wil rijden en niet elke keer de motor wil vervangen, kan dit met een borstelmotor of moet ik dan brushless gaan rijden?

Lipo's ga je wel wat harder mee, moet je er wel aan denken dat je nog een lipo lader moet kopen en een lipo-alarm. Als de voltage onder 3.0Volt per cell komt is er kans dat die kapot kan gaan.

60-70 km/u is best snel, ik raad je aan om als je naar brushless wilt gaan niet verder te gaan met de maverick strada. Alles gaat harder, sneller slijtage, etc etc..

Ik zou gewoon eerst even blijven rijden met de maverick en als je echt verder wilt met de hobby gewoon kijken voor een traxxas/hpi brushless bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Ok :) zal eerst is aankijken, maar opvoeren is altijd al een grote hobby geweest dus het begint alweer te kriebelen.

Zit ondertussen een ezrun 13t setje in met 60a esc in loopt best leuk zo op 2s 4000mah lipo's. Mijn eigen 3s 5000mah 50c lipo's zijn nog onderweg evenals een 9t motor.

Het volgende punt zullen wel tandwielen zijn en de differentieeltjes.
Iemand enig idee waar er geupgrade spul te koop is voor deze auto's?

Het grootste probleem dat je gaat krijgen met die wagen als je er meer power in steekt is het gebrek aan een slipperclutch. (onderdeel dat ervoor zorgt dat je aandrijflijn nog ff kan doordraaien terwijl de wielen blokkeren = bijvoorbeeld bij het landen van een sprong) Daardoor ga je ongetwijfeld diff's kapot rijden. Heb zelf een Himoto eamba xr1 gehad.... zowat het sprekende evenbeeld van de maverick.

Let er dus op... telkens je wielen van de grond komen... Gas volledig los voor je wielen de grond terug raken. Hou je dit in achting, ga je best nog veel plezier beleven aan je wagen :)

Had er zelf een Gm genius90 regelaar met 5.5T gm motor inzitten.

Maar zoals de mannen hierboven al zeiden, wil je verder gaan met tunen, dan is hpi en traxxas zeker een goede keus.

Pfffff wat een power met die 11.1V 5000mah 50C lipo's. Bij half gas gooit ie hem in het gras al op zijn dak. Op asfalt kats geen grip met de cheape conrad bandjes die ik erop gezet heb zelfs al rijd ie dik 50km/u als ik dan ineens volgas ga spint ie gewoon om. (voorste dif was toen al wel aan gort dos alleen RWD) Denk dat de auto nu zo tegen de 80km/u rijd op top.

Na de vakantie maar is kijken of een Traxass Rustler of wellicht een E-Revo de betere keuze is aangezien ik idd geen reet kan vinden kwa upgrades.

Back