maverick xt met hpi bruschless flux componenten

• Topicstarter Topicstarter bullet125
  • Startdatum Startdatum
B

bullet125

Guest
Hoi iedereen hier

Ik ben net begonnen met elektro rijden en zoek eigelijk iemand die mij wat meer inzicht kan geven in deze zaak via msn.

Heb al enkele malen gaan rijden en mijn auto sloeg de laatste keer naar mijn mening redelijk snel uit (beveiliging in regelaar) Mijn moter was vrij warm(was wat veel vol gas steile helling aan het oprijden) dus ik vraag mij af of het de beveiliging van de motortemperatuur of van mijn (30% lege) lipo baterij was? Na hem even te laten staan en terug op te zetten kon ik wel terug rijden.Hoop aleen dat ik dan de beveiliging niet omzeil en mn lipo leeg rijd?En verder nog mij afvraag waarom mijn moter warm wordt.De vertanding kan volgens mij niet te zwaar zijn aangezien dit nog de originele is van de hpi bullet en mijn auto een pak lichter is (Vertelde verkoper mij)

Om alvast wat meer info te geven

Auto is een maverick strada xt truggy
De elektronika is van een hpi bullet flux
en ik gebruik lipo baterijen van orion 4200

hoe lang had je dan gereden?
+-15min Ik ga morgen toch terug horen bij winkel voor een andere vertanding. Ik heb net gelezen dat je bruschless juist zwaarder moet vertanden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan begrijp ik het niet want mijn auto is lichter van gewicht en lag
er vertand(13t-48t) als de hpi bullet(13t-40t) en loopt toch warm kan iemand effe zijn e mail effe pm-en alstublieft zodat ik effe een paar dingen kan navragen?De accu is koud en regelaar matig heeft wel fan koeling.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je die maverick per toeval gekocht in de Top Speed in merksem?

Ben er zowat vrijwel zeker van, aangezien ik nog niet lang geleden mij daar een Bullet MT flux heb aangekocht, maar al de electronica er uit heb gelaten om men eigen electronica in te bouwen... meer nog, De eigenaar, Luc, heeft me nog niet zo lang geleden verteld dat hij inderdaad het nieuwe model strada xt heeft verkocht waar hij de flux moter en esc vanuit mijn bullet heeft ingebouwd.... dus oftewel is dit een extreeeeem toeval, oftewel ...... heb jij de orginele motor en esc vanuit mijn bullet :)

En wat Luc zei ivm de vertanding en dergelijke klopt hoor, die heb ik samen met hem uitgerekend, dus ik sta er ook wat van te kijken.... Volgens vele youtube filmpjes en posts kan die esc + motor combo wel 3s lipo's aan op voorwaarde dat je de coolerfan van de esc vervangt door een 11v versie. dus het lijkt me nogal raar dat die set problemen heeft met een lichtere en lichter vertande truck. Hoeveel tanden heb je nu op de pinion van je motor.... mijn himoto reed op het einde van zen dagen met een 20t pinion, op een Gm evo3 5.5t motor. Haalde hiermee snelheden van rond de 70 km/h ..... vandaar men overschakeling naar Hpi, na 2 jaar sleutelen en upgraden had de Himoto zen limiet bereikt.... een paar jumps of wat ruw terrein tegen zo'n snelheid waren teveel voor de differentielen van de himoto die het moeten stellen zonder slipperclutch :)

Hoop dat je hier iets aan hebt. Heb trouwens nog de orginele Motor en esc van men himoto liggen, nooit problemen mee gehad, zelfs niet op zwaardere vertandingen en Orion rocket pack lipo's ;)

grtz

Laatst bewerkt:
Heb je die maverick per toeval gekocht in de Top Speed in merksem?

Ben er zowat vrijwel zeker van, aangezien ik nog niet lang geleden mij daar een Bullet MT flux heb aangekocht, maar al de electronica er uit heb gelaten om men eigen electronica in te bouwen... meer nog, De eigenaar, Luc, heeft me nog niet zo lang geleden verteld dat hij inderdaad het nieuwe model strada xt heeft verkocht waar hij de flux moter en esc vanuit mijn bullet heeft ingebouwd.... dus oftewel is dit een extreeeeem toeval, oftewel ...... heb jij de orginele motor en esc vanuit mijn bullet :)

En wat Luc zei ivm de vertanding en dergelijke klopt hoor, die heb ik samen met hem uitgerekend, dus ik sta er ook wat van te kijken.... Volgens vele youtube filmpjes en posts kan die esc + motor combo wel 3s lipo's aan op voorwaarde dat je de coolerfan van de esc vervangt door een 11v versie. dus het lijkt me nogal raar dat die set problemen heeft met een lichtere en lichter vertande truck. Hoeveel tanden heb je nu op de pinion van je motor.... mijn himoto reed op het einde van zen dagen met een 20t pinion, op een Gm evo3 5.5t motor. Haalde hiermee snelheden van rond de 70 km/h ..... vandaar men overschakeling naar Hpi, na 2 jaar sleutelen en upgraden had de Himoto zen limiet bereikt.... een paar jumps of wat ruw terrein tegen zo'n snelheid waren teveel voor de differentielen van de himoto die het moeten stellen zonder slipperclutch :)

Hoop dat je hier iets aan hebt. Heb trouwens nog de orginele Motor en esc van men himoto liggen, nooit problemen mee gehad, zelfs niet op zwaardere vertandingen en Orion rocket pack lipo's ;)

grtz

Jep thats me .Ik heb 13tanden op die pinion van mn motor.

heb net gehoord dat je esc is opgeblazen? ..... hmmm, je krijgt zowieso een nieuwe heb ik ook zo gehoord, maar moest je geintresseerd zijn, heb nog een goeie set liggen uit men himoto.... moest je die eens willen proberen.

grtz

Yep die is er eergisteren door gegaan :snipersmile:.Mindere zaak maar goed nieuw en andere vertanding proberen he.Alhoewel ik het niet snap hoe bereken je die dingen ?Ze geven van de fabrikant uit maar weinig info over die componenten vind ik.

Dat flux setje is een EZrun 35a set.... te vinden op de hobbywingwebsite.

hier effe de URL: HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

Ben vandaag nog bij topspeed gestopt, hebben ons allebei nog effe over je strada gebogen. Heb ook gehoord dat Luc je een kapje heeft gegeven om heel je chassis met af te schermen.... gebruik je dat mss veel? want bij een bashrun, wat je wsl vnl doet met de strada, belast je alle onderdelen maximaal en dat gaat gepaard met de nodige hitte, als je dan nog eens alles afdekt met dat kapje heb je geen airflow en loop je natuurlijk snel risico op overheating. Remmen belast je motor en esc ook, dus bij veelvuldig volgas optrekken, dan weer remmen... en dan nog eens bergop doen ook, terwijl je elektronica geen airflow heeft.... daar kan mss je probleem liggen.

Lichter vertanden is natuurlijk ook een optie, maar mss niet nodig. Alleen hebben we vandaag wat moeite gehad met een pinion te vinden met de juiste stepping... bij de update van de maverick hebben ze de stepping van de spur iets groffer gemaakt, vandaar dat de pinions en spurs van de himoto en vorige versie maverick niet meer passen. Maar we are working on it :) enfin, vooral de Luc natuurlijk :p

Oh ja, vandaag je pinion getelt... 14t, niet 13... maar kom, da scheelt nie zo veel :)

Hoi

Ja kan mischien ook wel wat aan mn rijstijl gelegen hebben (remmen gassen) maar het blijft me toch bizar zeker dat hij zo warm werd(reed trouwens zonder speciaal kapje is enkel voor nat weer he;)). Verkoper top speed zij zelf dat het uiteindelijk wat teveel van het goede was (slechte setup).Ik heb nu een nieuw setje met helaas :( een lichtere motor.Zal het straks is gaan uitesten als het weer wat meewil.Eerste indruk enkele meters in tuin waren anders wel goed dus denk dat die motor ook nog wel goed is 3930kv ipv4300kv.Tandwiel kan idd verkeerd geteld geweest zijn had het er niet afgehaald :rolleyes:.Alvast bedankt voor je reacties en hulp moeten anders mar eens afspreken om samen te gn baschen aangezien jij (vermoed ik) ook van deze regio bent.

Er wordt wel gesproken over vertandingen, maar vergeet niet de aandrijflijn in de Strada een behoorlijke interne weerstand geeft. Dit veroorzaakt direct hitte....

Gevalletje van alle waar naar z'n geld;)

Kijk eens goed naar de lagers (alleen binnen het chassis zitten kogellagers) en controleer of de "haakse" tandwielen soepel lopen. (liepen vast in tandwielkasten) Ikzelf kreeg het i.i.g. bij deze auto niet in orde. Heeft me (in een grijs verleden, maar kan natuurlijk ook verbeterd zijn intussen) ook 2 x een ESC + een motor gekost. Hopelijk heb jij meer succes:thumbsup:

Laatst bewerkt:
Hoi

Ja kan mischien ook wel wat aan mn rijstijl gelegen hebben (remmen gassen) maar het blijft me toch bizar zeker dat hij zo warm werd(reed trouwens zonder speciaal kapje is enkel voor nat weer he;)). Verkoper top speed zij zelf dat het uiteindelijk wat teveel van het goede was (slechte setup).Ik heb nu een nieuw setje met helaas :( een lichtere motor.Zal het straks is gaan uitesten als het weer wat meewil.Eerste indruk enkele meters in tuin waren anders wel goed dus denk dat die motor ook nog wel goed is 3930kv ipv4300kv.Tandwiel kan idd verkeerd geteld geweest zijn had het er niet afgehaald :rolleyes:.Alvast bedankt voor je reacties en hulp moeten anders mar eens afspreken om samen te gn baschen aangezien jij (vermoed ik) ook van deze regio bent.

Uhm, ik heb je setup (de nieuwe dan) samen met Luc nog bekeken voor je hem deze morgend bent komen ophalen.. en uhm, je zit absoluut NIET met een lichtere motor hoor, integendeel..... toegegeven, hij draait wat minder toeren per minuut, maar dat heeft niets met de power te maken hé. en je Esc is van 35A naar 60A upgegraded....zeker dus niet minder power, alleen een klein beetje minder snelheid..... zal je maverick zeker wel ten goede komen. En idd, mss eens afspreken voor samen te bashen.... vandaag ook weer een upgradeje gedaan voor men Bullet, De Gm pro 6.5t draaide heel vlot maar te weinig koppel voor een Bashmachien. Overgeschakeld op een Gm dr. speed.... benieuwd naar men volgende testbash. :)

Dan begrijp ik het niet want mijn auto is lichter van gewicht en lag
er vertand(13t-48t) als de hpi bullet(13t-40t) en loopt toch warm kan iemand effe zijn e mail effe pm-en alstublieft zodat ik effe een paar dingen kan navragen?De accu is koud en regelaar matig heeft wel fan koeling.

Maar de bullet heeft standaard 10t-54t vertanding, dan is 13t-48t toch echt wel veel zwaarder vertand (meer als 30% zwaarder)

Sorry zat dan blijkbaar met verkeerde informatie mijn exuses.Dit probleem is momenteel met het nieuw setje wel opgelost.Alvast bedankt iedereen

Back