Max. Amperage Voor deans connectoren

Ik heb zojuist weer eens een regelaar gefrituurd door de accu draden verkeerd aan te sluiten. (daar kunnen ze nog steeds niet tegen :( ). Maar om dit in de toekomst te voorkomen zit ik er aan te denken om deans connectoren te gaan gebruiken. Ik rij in de stock klasse met een 13.5 T motor. Nu weet ik echter niet of deans connectoren de bijbehorende stromen aan kunnen.

Volgens mijn berekening trekt een 13.5 motor 29 A
(241W/8,4V=28.6A)

(is wel minder dan ik dacht eigenlijk :P )

Maar mijn weet iemand wat die deans aankunnen kwa stroom?

Dat kunnen ze wel hebben, er zijn zat mensen die ze zelfs in 1:8 set ups gebruiken.
Maar wat voor stekker gebruikt u nu dan?
Want ik heb met bullets, deans, Traxxas, en EC stekkers nog nooit een accu omgepoold?
Wat ik met bullets wel altijd doe, is een mannetjes aan de - van de accu en een vrouwtje aan de + van de accu.
Dan kan je ze niet ompolen?

nVision8000.jpg

Deze gebruik ik. Stomweg de verkeerde stekker in het verkeerde gat gestoken. Dom en duur.

Deans wordt ook in de modified gebruikt, geen probleem. De truuk bij dit soort accu;s is om de kabels zo kort te houden dat je zeker 1 stekker niet in het andere gat kan steken.

Ah, dat gebeurd sneller met zo'n systeem inderdaad.
Mooi dat de LiPo nog wel goed is

Ik had het laatst ook met een hard case 2S.

Gelukkig zijn alleen de bananen pluggen en de draden gesmolten. Mijn 80A esc. heeft het overleeft en doet het nog prima.

Inderdaad zou een mannetje/vrouwtje de boel cook-proof maken.

Voor nu zal ik het nooit meer in het donker aansluiten, en de + pool met rode verf accentueren ;)

Ik gebruik al jaren een klein Deans verloopje aan de accu, dan kan je eigenlijk nooit de accu verkeerd aansluiten, zelfs mod mee gereden. Overigens heb ik met de Hobbywing JuStock-regelaar al diverse keren iemand de boel verkeerd zie aansluiten en de regelaars werken nog steeds!!

Ik vond de Deans altijd lastig loshalen, ben al heel lang tevreden met XT60. Ook niet om de polen, en makkelijker los te halen.

Hugo

Deans wordt ook in de modified gebruikt, geen probleem. De truuk bij dit soort accu;s is om de kabels zo kort te houden dat je zeker 1 stekker niet in het andere gat kan steken.

Helaas hebben de fabrikanten niet met elkaar afgesproken aan welke kant de min en de pluspool moet zitten. Deze oplossing is dus niet geheel foolproof. Daar kom je dus achter bij een meer-uurs race, waar je ook accu's van je collega's gebruikt. :(

Snor: je berekent hier nu het gemiddelde stroomverbruik. De piekstromen liggen veel hoger en die moeten de connectoren ook verwerken. Maar antwoord op je vraag: ja, Deans kan dit prima aan.

Helaas hebben de fabrikanten niet met elkaar afgesproken aan welke kant de min en de pluspool moet zitten. Deze oplossing is dus niet geheel foolproof. Daar kom je dus achter bij een meer-uurs race, waar je ook accu's van je collega's gebruikt. :(

Als je deze connector bedoeld??? Ik heb geen deans toch vind ik een afbeelding waarop een + (positief) is aangegeven, ik ga ervan uit dat men dit op alle connectoren aangeven!!!

427900943_843.jpg

Klopt, kwam ik later ook achter maar het is zoeken als je het niet weet, gelukkig had ik al een regelaar met deans en kon het afkijken als ook met wat zoekwerk op het net je wel de juiste info/foto vindt. Een onwetende die gewoon de stekkers eraan soldeerd zal het een worst zijn zoals het maar werkt maar dat kan ook met Tamiya stekkers en alle andere gebeuren.

Ik denk dat Marten de stekkers in de accu bedoelt?

Nu ik het nog eens doorlees... tja als iemand alles achter elkaar doorschrijft...dan komt er verwarring!!!

Stekkers???? .... je bedoelt de aansluitbussen, female connector van de onderstaande accu!!!

Inderdaad niet handig dat daar geen richtlijnen over bestaan, wbt de + of - bij deze connectoren op dit soort accu's, bij mijn accu's zitten ze ook niet hetzelfde als onderstaande :( !!!

nVision8000.jpg

Back