Max prijs voor trex500 en zender spectrum dx8

• Topicstarter Topicstarter baleno
  • Startdatum Startdatum
B

baleno

Guest
Weet een trex 500 en dx8 samen te koop voor 550 euro. Is paar keer meegevlogen. Is dit goede prijs of te duur of normaal. Is enkele maanden oud. Dank u

Prijs is erg laag als er een paar keer mee gevlogen is. Maar wat is je vliegervaring Baleno ? Een 500 size is niet zo maar even speelgoed :-)

Inderdaad is geen speelgoed. Ben daarom aangesloten bij een club om te leren met ervaren mensen. Ga zeker niet in tuin mee spelen. Ik wil reglementair mee omgaan. Dus op terrein en verzekerd en met een mentor. Ik vind prijs redelijk. Had een budget voorzien totaal voor 500 en dan moet je goed onderhandelen wil je een zo goed mogelijk model. Ben trouwens meer dan een maand aan het vergelijken en lees op forums zoveel mogelijk info en ervaringen.

Niet veel geld.
Dus zaak om de heli vliegend te zien. En dat MOET
Als hij niet vliegt, kan alles wat electrisch is er makkelijk uitgefikt zijn. Kromme assen etc.
Schadepost van makkelijk 2 a 300 eur, en dan doe je nog normaal.

Neem een ervaren piloot mee.
De verkoper kan voor de verkoop vanalles beloven (kom maar terug als iets kapot blijkt, dan maak ik dat wel voor je....), maar na de verkoop geven ze lang niet altijd thuis

Inderdaad is geen speelgoed. Ben daarom aangesloten bij een club om te leren met ervaren mensen. Ga zeker niet in tuin mee spelen. Ik wil reglementair mee omgaan. Dus op terrein en verzekerd en met een mentor. Ik vind prijs redelijk. Had een budget voorzien totaal voor 500 en dan moet je goed onderhandelen wil je een zo goed mogelijk model. Ben trouwens meer dan een maand aan het vergelijken en lees op forums zoveel mogelijk info en ervaringen.

Toppie en heel verstandig ;). Ik vind de prijs redelijke laag hoor ha ha, als je zelf een T-Rex 500 kit gaat bouwen en een DX8 gaat kopen of een T-Rex RTF pakket ben je toch al gauw 800-1000 $ lichter. Maar neem het advies van Student en Emil ter harte.

als het allemaal goed vliegt, dan zeg ik: doen
mooie prijs, alleen de zender is al 300euro of zo.

maar zoals gezegd, neem iemand mee die er verstand van heeft

en als je tot koop overgaat de heli helemaal tot de laatste schroef demonteren en opnieuw opbouwen...

2de hands kopen en zo maar mee gaan vliegen zou ik niet aanraden...grondig nakijken.

Maar voor dat geld zou ik er niet te lang overnadenken, mits het een originele align is en geen opgekalefaterde HK heli!!!!

heb alles aan 500 euro kunnen bemachtigen....

nu eerst grondig in club laten nazien en het leren.

veel plezier ermee. Dit is een ideale heli om het mee te leren.
Veeeel stabieler dan bijvoorbeeld een 450 en toch niet al te groot/intimiderend

kan iemand uitleggen waarom een 500 size stabieler is dan bijv. de trex 450?
Ik ben voor de winter periode aan het kijken naar een eventueel 450 size bouwproject namelijk.

traagheid der massa:
een kleine heli vliegt zenuwachtiger en reageert ook heftiger op bijvoorbeeld wind.
Een 500 is zwaarder, als je een stuurbeweging maakt, moet je 2 á 3 keer zoveel massa in beweging krijgen wat dus ook 3 keer zoveel kracht kost.

al kan je met een 450 ook prima leren hoor, dat heb ik ook gedaan. het voordeel is dat het wat goedkoper is. Zoek maar wat op het forum, er is heel veel over geschreven

ik heb via chow al veel info verkregen over de 450 sizes.

Ik zou zelf niet zo snel een 2e handse aanschaffen.
Vind het leuker om 'm helemaal zelf te bouwen.
Het voordeel is dan ook dat de onderdelen wat goedkoper zijn dan een grotere size.

Ligt er natuurlijk aan wat je budget is...
Ik heb mijn 450 verschrikkelijk veel gevlogen, tot ik mn 600 kreeg.
De 600 is nu met grote voorsprong mijjn meest gevlogen heli.

Tuurlijk, onderdelen zijn duurder. Maar het vliegt ook veel prettiger..
En als het alleen onderdelen voor onderhoud zijn, valt het allemaal wel mee ;-)

450 zal ik er altijd wel bij houden. Vliegt leuk tussendoor, en neemt veel makkelijker mee.
Maar als je dan s de tijd hebt..

ik zal toch ergens een instap moeten / willen maken naar die grotere sizes. En had mezelf ook al wel voorgenomen om gewoon eerst met een 450 size te beginnen.
Maar ik vroeg me zo af waar het stabiliteitsverschil lag tussen een 400 en 500 size model.

Gewoon in het formaat. Zwaarder, dus minder schichtig.
En misschien een wat gunstiger gewicht/vermogenverhouding.

Dat is eigenlijk in iedere tak van vliegerij hetzelfde...

Maar ik vroeg me zo af waar het stabiliteitsverschil lag tussen een 400 en 500 size model.

"stabiliteit" in een heli (en dan bedoel ik analoge systemen, geen actief gestabiliseerde) hangt af van het traagheidsmoment in de rotor ofwel de hoeveelheid massa in de rotor, en de verdeling van die van die massa ten opzichte van de as.

In die massatraagheid zit de massa als factor tot de eerste macht, maar de afstand vanaf de rotoras als factor tot de derde macht.

M.a.w een klein beetje vergroting van de rotormassa geeft een beetje verbetering, maar een klein beetje extra rotordiameter geeft een heleboel meer verbetering.

Helaas wordt ook de rest van de heli zwaarder, en dat werkt weer tegen, vandaar dat je niet "tot in het oneindige" door kunt gaan met vergroten....

Ik heb ooit wel eens "verlengstukjes" van 10 mm tussen de bladgrips en het middenstuk gezet van een 4-blads rotor (dus verder exact dezelfde rotor, alleen de bladen 10 mm naar buiten verplaatst) en het was opvallend hoeveel verbetering in de vliegeigenschappen dit gaf.

Groet, Bert

interessante uitleg bert. bedankt.

Ik als "beginnend" vlieger ( nu zo'n 3 kwart jaar ) lijkt me het een leuke stap om van een master cp size door te gaan eerst naar een 450 size. Ook qua betaalbaarheid.

Back