max vliegtijd

heb al een aantal keren gevlogen met me 1ste helie maar die van mij heeft een max van vliegen zo een 10 min is hier wat aan te doen bv grotere acu of zo ben maar een beginneling dus zal het niet weten dus hoop via deze manier

Wat voor een heli heb je?

Je kan andere bladen kopen, dit zal ook wel wat schelen in vliegtijd. Maar 10 min is al wel erg lang hoor voor een heli ;)

tja, meer vliegen= lipos bijkopen en zorgen dat je je lipos goed onderhoudt! (dus balanceren bij het laden, maar ik veronderstel dat je een kit hebt waarbij een lader zat?)
10 minuten is idd al heel lang!
ter info, 3D piloten vliegen +- 5.5 minuten met 1 setje lipos ;-)

ik snapte dat ding al niet een balancer charger daar laad ik me helie me op maar hoef ik het dan niet met dat rode stekkertje te doen want daar staat ook iets van charge bij.
nee heb geen gebruiksaanwijzing 2e hands gekocht en het is een sky king

heb je al het een en ander gelezen in de beginnerssectie?
daar kan je veel leren over bvb lipos en hoe ze te laden.
wat voor lipo zit erbij?

Daarom moet je ook even de stickys boven aan de forumlijsten lezen

Je bent nl niet echt helemaal de eerste die dit vraagt, en om te voorkomen dat dit soort verhalen continu opnieuw worden neergetypt, wordt er een sticky gemaakt

Dus zowieso een beetje door de heli forums lezen, dan kom je denk ik al 95 % van je vragen in een beginnerstopic tegen.

Alles wat dan overblijft, en niet met zoekfuncties gevonden kan worden kun je hier nog vragen

Even als waarschuwing, een lipo laden zonder balancer = ontploffen (en niet een zacht klapje, gewoon grote vuurbal) op den duur. Hij zal het echt niet na 10 keer opeens begeven, maar kapot gaat hij

En lipo's NOOOOOOOOIT onder de 3,3 volt per cel vliegen, dus bij jou ong 10 volt
doe je het wel = lipo snel kapot

de rest kom je vanzelf tegen als je gaat lezen

Daarom moet je ook even de stickys boven aan de forumlijsten lezen

Je bent nl niet echt helemaal de eerste die dit vraagt, en om te voorkomen dat dit soort verhalen continu opnieuw worden neergetypt, wordt er een sticky gemaakt

Dus zowieso een beetje door de heli forums lezen, dan kom je denk ik al 95 % van je vragen in een beginnerstopic tegen.

Alles wat dan overblijft, en niet met zoekfuncties gevonden kan worden kun je hier nog vragen

Even als waarschuwing, een lipo laden zonder balancer = ontploffen (en niet een zacht klapje, gewoon grote vuurbal) op den duur. Hij zal het echt niet na 10 keer opeens begeven, maar kapot gaat hij

En lipo's NOOOOOOOOIT onder de 3,3 volt per cel vliegen, dus bij jou ong 10 volt
doe je het wel = lipo snel kapot

de rest kom je vanzelf tegen als je gaat lezen

dus ik moet de helie altijd laden met ding er tussen ?

als beginner denkt iedereen dat heli vliegen simpel en ongecompliceerd is...
tot ze echt beginnen...
dan moet je opeens lipos balanceren, een schuifmaat gebruiken, digitale pitchmeters, lipo checkers, loctite etc etc...
dat balanceren is niet steeds nodig, maar is wel aangeraden,
koop gewoon nog een lipo of 2 bij en je bent daar al uit ;-)

je moet dit eens lezen, gaat over de techniek achter de luchtvaart van toen en nu ;)
[142215] techniek-de-model-luchtvaart

Laatst bewerkt door een moderator:
dus ik moet de helie altijd laden met ding er tussen ?
gebalanceerd laden doe je door het witte stekkertje met meerdere draden.
de rode heeft maar 2 draden deze is voor het aansluiten van de heli.

je zou ook door deze kunnen laden maar dan samen met het witte stekkertje maar daar heb je een andere lader voor nodig(snel lader) neem aan dat jij de orginele lader erbij hebt van esky

Back