MAX-Z Super heli probleem

• Topicstarter Topicstarter andy_k
  • Startdatum Startdatum
A

andy_k

Guest
Hoi,

Ik ben totaal nieuw in de wereld van de modelbouw....en ook nieuw op dit forum :-)
Ik heb vandaag voor mijn zoon een MAX-Z Super heli gekocht op de zwarte markt in Tessenderlo, België.
Opladen, batterijen in de afstandsbediening, aanzetten...

Vervolgens valt het op dat de heli na enkele seconden 'afslaat' en op de grond valt. Andere kanalen geprobeerd, echter zonder succes. Hij reageert alleen op kanaal a, op kanaal b en c geeft de heli geen gehoor. Vergeefs gezocht naar de handleiding, maar ook niets gevonden. Nu is dus de vraag, doen wij iets fout of vergeten wij iets of is er iets met de electronica van de heli / afstandsbediening ?

groet,
Andy

Welkom, elke piloot is er weer eentje.

Even voor de duidelijkheid, je vliegt wel binnen toch? Deze heli's werken met infrarood, en dat werkt niet goed als er teveel licht is.

En slaat hij ook na een paar seconden af als je hem in de hand houdt of alleen in de lucht?

Hoi Indoorvlieger,

Ik had inderdaad gemerkt dat in het felle zonlicht de heli niet reageert op de afstandbediening. Binnenshuis wordt het echter niet beter. Zowel in de hand als in de lucht vertoont de heli de zelfde kuren: Binnen enkele seconden slaat hij af.

groet,
Andy

Lijkt me dan een maandagmorgen-exemplaar. Het blijft lopende band werk, en de quality control in China is niet altijd zo scherp.

Je kan nog even naar de batterijen in de zender kijken, niet toevallig een slechte cel daartussen? Wat ook nog kan is dat er een slecht contact zit tussen de accu in de heli en de ontvangerprint. Zitten er lampjes op? Gaan die ook uit als de heli stopt? Of blijven ze branden en stoppen alleen de motoren?

Vaak zijn dit niet de beste heli's maar daar gaat het nu niet om.