MAX-Z Super heli probleem

• Topicstarter Topicstarter andy_k
  • Startdatum Startdatum
A

andy_k

Guest
Hoi,

Ik ben totaal nieuw in de wereld van de modelbouw....en ook nieuw op dit forum :-)
Ik heb vandaag voor mijn zoon een MAX-Z Super heli gekocht op de zwarte markt in Tessenderlo, België.
Opladen, batterijen in de afstandsbediening, aanzetten...

Vervolgens valt het op dat de heli na enkele seconden 'afslaat' en op de grond valt. Andere kanalen geprobeerd, echter zonder succes. Hij reageert alleen op kanaal a, op kanaal b en c geeft de heli geen gehoor. Vergeefs gezocht naar de handleiding, maar ook niets gevonden. Nu is dus de vraag, doen wij iets fout of vergeten wij iets of is er iets met de electronica van de heli / afstandsbediening ?

groet,
Andy

Welkom, elke piloot is er weer eentje.

Even voor de duidelijkheid, je vliegt wel binnen toch? Deze heli's werken met infrarood, en dat werkt niet goed als er teveel licht is.

En slaat hij ook na een paar seconden af als je hem in de hand houdt of alleen in de lucht?

Hoi Indoorvlieger,

Ik had inderdaad gemerkt dat in het felle zonlicht de heli niet reageert op de afstandbediening. Binnenshuis wordt het echter niet beter. Zowel in de hand als in de lucht vertoont de heli de zelfde kuren: Binnen enkele seconden slaat hij af.

groet,
Andy

Lijkt me dan een maandagmorgen-exemplaar. Het blijft lopende band werk, en de quality control in China is niet altijd zo scherp.

Je kan nog even naar de batterijen in de zender kijken, niet toevallig een slechte cel daartussen? Wat ook nog kan is dat er een slecht contact zit tussen de accu in de heli en de ontvangerprint. Zitten er lampjes op? Gaan die ook uit als de heli stopt? Of blijven ze branden en stoppen alleen de motoren?

Vaak zijn dit niet de beste heli's maar daar gaat het nu niet om.
Zelf zou ik toch even terug gaan naar die kraam , deze verkoper zal best bereid zijn dit exemplaar tee ruilen , het probleem zit hoogst waarschijnlijk toch in het ontvanger gedeelte , waar je weinig aan kan doen.
Maar spanning meten aan accupakket geeft wat meer duidelijkheid denk ik.wat op het pakketje staat moet je minimaal ook meten.

@Indoorvlieger: Ja er zitten lampjes op, maar die blijven branden als de motor stil staat. De batterijen zijn allemaal nieuw, hoewel dat natuurlijk geen garantie is. Ik zal daar nog eens naar kijken.

@ RedHenk: Bedankt voor de input. Ik overweeg idd terug te gaan, maar dat zal dan pas komende zondag zijn. Dat geeft me wel wat tijd om te experimenteren nog...

In ieder geval bedankt voor de info beiden. Overigens is wel mijn interesse gewekt in een RC-heli...vind dat eigenlijk wel heel leuk 'speelgoed'....

groet,
Andy

In ieder geval bedankt voor de info beiden. Overigens is wel mijn interesse gewekt in een RC-heli...vind dat eigenlijk wel heel leuk 'speelgoed'....

Jaja, ik ken dat gevoel:D zo hebben ze mij ook liggen gehad, vlieg ondertussen al een tijdje met een Mini Titan CP heli;)

Grtz Rudi

@Indoorvlieger: Ja er zitten lampjes op, maar die blijven branden als de motor stil staat. De batterijen zijn allemaal nieuw, hoewel dat natuurlijk geen garantie is. Ik zal daar nog eens naar kijken.

@ RedHenk: Bedankt voor de input. Ik overweeg idd terug te gaan, maar dat zal dan pas komende zondag zijn. Dat geeft me wel wat tijd om te experimenteren nog...

groet,
Andy

Lijkt me dan toch de ontvanger, wat RedHenk al opmerkte. En dan houdt het snel op.

En het is inderdaad leuk spul. De techniek is nu zo ver dat je met deze mini's goed kan vliegen. En kun je met deze goed overweg, dan kun je geleidelijk een stapje hoger, naar een heli met meer mogelijkheden.

Back